Mit lille enebarn er nu 2½ uge gammel og vejer knap 300 g så han vokser godt. spørgsmålet er nu hvornår han begynder at gå rundt, så skal kassen jo udvides. pt ligger han meget af tiden og sover.
Det lille enebarn som datteren påstår hårnakket skal hede Kanin.
Hehe, excellent navn!
Det er nok omkring de tre uger, at han begynder at bevæge sig rundt. Det er lidt forskelligt fra race til race (f.eks. fiser européer meget mere og tidligere rundt end birmaer)
Han går ud, når han er parat til det
Fra 3 til 4 uger er det mest normale. Jeg har ventet så længe som til næsten 5 uger før de forlod hulen - og det var endda abyer
Min Meeko var 3 uger da han vaklede rundt i kravlegården på usikre poter
Han er så småt begyndt at kravle rundt i kassen nu. min veninde var forbi i dag og sagde så at hans forben så underlige ud hvilket jeg ik lige havde bemærket før.
Hvis i forestiller jer at ved hans knæ/albuer eller hva man kalder det der er der ligesom et knæk og så går resten af benet lidt ind af igen. hvis den skulle svømme ville den ligne en der skovler vandet til sig. det er ens på begge forben.
Nogen der har prøvet det før? retter det sig evt når den kommer op at gå rigtigt.
Frøben? Kan du tage et foto af det?
Det er måske derfor den ikke har gået hidtil? Jeg undrede mig lidt over dit første spørgsmål, for killinger møver sig frem /går fra de er helt små. Først meget “på maven”, men kommer så mere op på benene.
Jeg tænkte så du mente, hvornår de begynder at gå ud af kassen.
Han har møvet sig frem på maven men ikke meget og er nu forsøgt at komme lidt op på benene men kun lidt. Jeg spører ikke efterhvornår de går fra kassen, for det gør de jo først når de er blevet mere sikre i deres bevægelser når de går.
Jeg kan ikke lægge billeder ind her, men ligger lige to billeder i mit album “milles killing” det ene er benet lidt overdrevet og det andet er den ved at vende rundt men benet srår som det normalt gør.
Tror din killing har det man kalder “frøben”. Jeg kender et par opdrættere, der har haft sådan nogle killinger - de er alle blevet normale, men der går lidt tid.
Fandt dette link: Twisted Limbs in Kittens
ja det kan godt ligne det der er i linket bare at min killings ben går den anden vej.
Men dejligt at den har udsigt til at blive normal med tiden.
Mine bimsebørn på 3 uger i morgen, har været i kravlegård siden fredag, de kravlede ud.
De har gået siden de var 2 uger gamle.
[quote=regina_01;386243]Han har møvet sig frem på maven men ikke meget og er nu forsøgt at komme lidt op på benene men kun lidt. Jeg spører ikke efterhvornår de går fra kassen, for det gør de jo først når de er blevet mere sikre i deres bevægelser når de går.
Jeg kan ikke lægge billeder ind her, men ligger lige to billeder i mit album “milles killing” det ene er benet lidt overdrevet og det andet er den ved at vende rundt men benet srår som det normalt gør.[/quote]
Ene-killinger kan godt være lidt længere tid om tingene, de har jo ingen søskende at slås med patterne om og de bliver som regel også tykkere, og så tager det lidt længere tid at komme op på benene
Hvis han så ovenikøbet har ‘skæve’ ben, så er det selvfølgelig ekstra besværligt! Killingerne kommer sig regel fint over skæve ben, både for- og bagben, men nogle enkelte vil måske have lidt skæve ben som voksne også.
Men lidt skæve (korte) forben giver da rigtig god mening til det foreslåede navn!
Han er nu kommet rigtig godt igang med at gå han er som regel med i stuen om aften, på gulvet og kan da somme tider næsten løbe over gulvet. han har fået en lege tante. vores store flatcoated retriever som selv skal have hvalpe den 2 juli har hele tiden hjulpet med at passe godt på den, bære på den slikker den osv selv om hun godt ved at hun ikke må. men om aften ligger vores tæve pænt og kigger hvorefter killingen går ind mellem hendes forben ligger sig på ryggen og fægter efter hundens mund. af og til falder de i søvn sammen killingen hen over det ene forben, ser så sødt ud, mormis kommer hvis han skriger for meget.
[quote=Vivi_Fletcher;386255]Tror din killing har det man kalder “frøben”. Jeg kender et par opdrættere, der har haft sådan nogle killinger - de er alle blevet normale, men der går lidt tid.
Fandt dette link: www.messybeast.com/twistedlimb.htm[/quote]
er frøben og twisted legs ikke to forskellige ting?
Jo, det er det måske i virkeligheden nok. Frøben er vist kun bagbenene, som vender udad og lidt buede, så benene ligger som på en frø. Twisted legs er når benene “krøller”, nogle rigtig meget!
Jeg ved ikke om der der forsket i hvad der forårsager de forskellige ting.
Men fælles for dem er, at det stort set altid retter sig helt uden problemer for killingen senere