Hvornår har folkeskolerne sommerferie

Odense kommune har ændret skolerne sommerferie så den nu først starter den 30 juni. Det er jeg lidt negativ over da jeg så har 1 uges ferie uden min datter :S
Hvis jeg skal have nogen håb for at chefen vil være med til at rykke vores sommerferie 1 uge skal jeg lide vide hvornår de andre kommuner holder skole-sommerferie. Så please jylland og sjælland hvornår holder jeres folkeskoler sommerferie.

Det er også ca. deromkring mine børn normalt gå på sommerferie… Sådan har det været hos os - i de sidste tre års tid…

I Vojens starter sommerferien også 30. juni

I Århus starter sommerferien osse den 30.
http://www.aarhus.dk/da/borger/familie-boern-og-unge/Skole/Skolerne-i-Aarhus-Kommune/Ferier-og-fridage.aspx

Det starter også i slutningen af Juni i Randers kommune.

Jeg er næsten sikker på, at sommerferien starter den 30. juni over hele landet. :slight_smile:

Ja for det meste, enkelte skole kan have rettet lidt til. Der hvor jeg arbejder, der har vi f.eks juleferie fra d.16 december, hvor mine unger først får ferie fra d.22.dec. selvom det er samme kommune.

De senere år har der været skoleferie uge 26-31 - men jeg har faktisk ikke tjekket om det også er sådan i år.

Ja for kommunale skoler gør den, men privatskolerne der starter min datters sommerferie 21 juni :slight_smile:

I Glostrup starter ferien også den 30. juni og skolestart er 19. august.

I Tåstrup starter ferien også den 30. juni, men de skal møde den 15. august efter ferien.