Hvornår må man genbehandle for orm?

Hej Alle

Simba fik konstateret orm ved dyrlægen i lørdags, og fik samme dag en ormekur…

Idag er maven stadig meget oppustet, så ville høre om jeg må give ham den sidste halve af pillen? Ved jo ikke om han kan have spyttet den ud i lørdags (selvom det så ud til han sank den)

Nej, hvis han har fået den korrekte dosis i lørdags må han ikke allerede igen få en kur.

Ormekur helst ikke oftere end en gang pr måned.

M.h.t. piller, så bør man holde øje med katten i op til 20 minutter efter pillen er givet, netop for at undgå tvivl om hvorvidt katten holder pillen nede.

Kun hvis katten kaster op indenfor 20 minutter må gives en erstatningskur.

men der går også noget tid før maven er på plads.

Og medmindre det er enten Milbemax eller Drontal Vet. du har fået, så er det slet ikke sikkert kuren virker

[quote=Felis;512078]Nej, hvis han har fået den korrekte dosis i lørdags må han ikke allerede igen få en kur.

Ormekur helst ikke oftere end en gang pr måned.

M.h.t. piller, så bør man holde øje med katten i op til 20 minutter efter pillen er givet, netop for at undgå tvivl om hvorvidt katten holder pillen nede.

Kun hvis katten kaster op indenfor 20 minutter må gives en erstatningskur.

men der går også noget tid før maven er på plads.

Og medmindre det er enten Milbemax eller Drontal Vet. du har fået, så er det slet ikke sikkert kuren virker[/quote]

Hej Felis

Tak for svar :slight_smile:

Hmm. Det er Milbemax han har fået :S

Hvor lang tid skal/må/kan der gå, før jeg kan se om kuren har virket?

StarZoo - Et par uger eller tre vil jeg sige, inden han skal være færdig med at være oppustet. Det tager som sagt lidt tid at skulle skille sig af med ormene også :slight_smile: