Hvornår mon hun falder til?

Carla, min skønne Carla, hun er så skøn og dejlig…:hjerte::hjerte:

MEN hold da op hun er sur :uha:

Hun har boet her i 14 dage i dag.

Hun elsker og nusse med os og spinder og kæler…:hjerte::hjerte::hjerte:

MEN hvis en af de andre kommer i nærheden af hende, så får de et hvæs og knur med på vejen og hun skynder sig væk :brist::brist::brist::brist:

Hun leger heller ikke, hun vil heller bare være sur :besvimer::besvimer:

Hun spiser godt, er på potten osv.

Men hun er jo kun 5 ½ mdr gammel og BURDE jo lege ???

Men mindre 5 ½ mdr gamle EXOer ikke leger ???:confused::confused::confused::confused::confused:

Hun hader at man tager hende op så skriger hun så hjerteskærens :brist::brist::brist:

Jeg har i mandag sat feliway op, og fra i onsdags har hun fået zyklene.

Xander har jeg osse givet zylkene for han kan ikke lade være med at drille, og i går endte det i en slåskamp under sengen i soveværelset :brist::brist::brist::brist::brist::brist::brist::brist::brist::brist::brist::brist:

Jeg er bare så ked, for det var jo slet ikke sådan det skulle være :brist::brist::brist::brist:

Nogle gode råd ???

Det skal siges at de ikke har sloges siden, men hold da op hun blir gal når han er i nærheden, hun hvæser og sprutter :brist::brist::brist::brist:

En slåskamp gør jo altid situationen værre.
Hvad med at dele op i grupper og lade hende blive sikker sammen med de katte du ved er søde ved hende?

Det har vi ikke rigtigt mulighed for i vores lille hus desværre.
Men hun hvæser og knurrer osse over for de andre :frowning:
Men ikke i samme stil.

Du siger at hun skriger når I løfter hende op og ikke så legesyg samt hvæser af det andre…det får mig til at tænke to ting, enten har hun en selvtillid der er helt i bund eller så har hun ondt et eller andet sted :frowning:

Altså skriger, mener jeg at hun brokker sig højlydt og ikke vil.
Jeg er sikker på hun ikke har ondt.
Så jeg må vel afvente og håbe at zylkenen virker.

En killing der ikke vil løftes op? Lyder forkert. Og så forskellige er Exo’er vel ikke fra andre katte?

Du siger du er sikker på hun ikke har ondt. Hvordan kan du være sikker? :slight_smile:

Selvfølgelig håber jeg ikke hun HAR ondt, men det ville forklare en masse med hensyn til hendes opførsel

Hun spinder og hygger med os, spiser fint, alt andet er i orden, bare ikke hendes forhold til de andre katte.
Hun brød sig heller ikke om at blive løftet hos opdrætter.
Hun er måske bare meget tilbageholdende end andre katte.
Hun er som en lille hund overfor os, følger med i alt hvad vi laver.
Og elsker at hygge…de andre katte skal bare ikke være i nærheden.

[QUOTE=TrekkieGrrrl;728386]En killing der ikke vil løftes op? Lyder forkert. Og så forskellige er Exo’er vel ikke fra andre katte?

Du siger du er sikker på hun ikke har ondt. Hvordan kan du være sikker? :slight_smile:

Selvfølgelig håber jeg ikke hun HAR ondt, men det ville forklare en masse med hensyn til hendes opførsel[/QUOTE]

Det er bestemt ikke alle katte der bryder sig om at blive løftet på …Der siges jo at briter har højdeskræk, om det passer ved jeg ikke, men fakta er at briter, medmindre de er vænnet til at blive løftet på, fra de er bitte bitte små, absolut ikke kan li’ at blive løftet på. Ud af mine 5 briter har jeg to, som synes det er fin-fin at blive løftet og slæbt rundt med, de andre tre kan jeg selvfølgelig sagtens løfte, men de er bestemt ikke vilde med det, og hvis det er en fremmed som tager dem op, så pivser de osse :slight_smile: …Og ingen af mine er syge :-). Jeg tror EXO og briter ligner hinanden en del af sind, så jeg vil ikke være bekymret over, at hun skal vænnes til at blive løftet.

Lene kommer hun fr et sted, hvor der kun var hende og missemor… eller en meget lille flok…
for er det sådan, kan det godt tage lidt længer tid… så det er god ting, at du giver Zylkene…

Lene, vores Lara P , brugte de første 3-4 uger på at synes de andre katte var meget farlige. Hun knurrede og hvæsede bare de kiggede på hende. Lige pludselig en dag holdt hun bare op,da de sad og spiste, og der har ikke været noget siden. Måske din lille pige bare skal have lidt mere tid ?
Men ellers, til lykke med hende :slight_smile:

Hanne, ja det kan man godt sige, hun kommer fra et sted hvor der var hendes mor, 2 søskende og en meget bange anden kat.
Så det er jo ikke så mange, og de ligner jo hinanden, her er jo bimser og nfo og en huskat, og de ser jo meget anderledes ud.

Jeg er også fortrøstningsfuld, og jeg håber at zylkene virker snart. Jeg håber osse det holder op af sig selv, og faktisk fik Djamilla lov at lige vaske hende i hovedet en 2-3 slik inden hun så trak sig væk og knurrede…

nu driller jeg lige…måske er hun racist som ann’s brian…

både den zotte jeg har solgt og dem jeg har købt er faldet til i løbet af få dage…selv dem jeg har købt hvor der ikke var hund, har accepteret vores store sorte kat der siger vov…indenfor få dage

men jeg har en god harmonisk folk…selv om den er stor…og her er huskatte, blandinger og fladnæser…sammen uden problemer.

aldersmæssigt synes jeg jo hun har en fordel ved at være lidt ældre…det var Tango da jeg fik ham, og det var Delight da hun flyttede…

jeg håber medicinen virker hurtigt…det er så frustrerende når der er uro i flokken

[QUOTE=Quanti´s;728352]Det har vi ikke rigtigt mulighed for i vores lille hus desværre.
Men hun hvæser og knurrer osse over for de andre :frowning:
Men ikke i samme stil.[/QUOTE]

Rigtig ærgerligt, for på mig lyder hun som om hun er bange - og det er rigtig synd.

Jeg har selv et lille hus, men hvis situationen påkræver det, kan jeg da adskille kattene.
Har du ikke et værelse, der kan lukkes af, så de kan skiftes til at være der?

Er hun glad for sin mad?? For så kunne du prøve klikkertræning til at få hende i bedre humør. Det ER jo set (også herinde) at det kan hjælpe i en situation som din.

:slight_smile: Ayoe

Nej det har vi ikke, vores hus består af 3 værelser, det ene er vores soveværelse lille bitte, 9 kvm, og så er der mathias værelse, det er der kattene har adgang gennem kattelem til løbegården, 12 kvm og cathrines værelse er 9,5 kvm :frowning:
Men uanset hvad ville det aldrig gå at lukke nogen inde, for bimser HADER lukkede døre, og ville skrabe uafbrudt på dem…

Hun elsker mad, spiser rigtigt godt.

Haneben: jo måske er hun racist, hvad har Ann gjordt ved hendes brian ???:bebe::bebe:

Abyer hader også lukkede døre, men her er det bare mig, der bestemmer.

Hvis ikke du er indstillet på, at lukke af engang imellem, skulle du måske overveje antallet af katte?
Det er de færreste katte (specielt fertile), der trives 100% sammen konstant, hvis de er for mange.

Nu har jeg kun 1 fertil kat, så jeg tror næppe det kan være problemet.
Men jeg må jo se tiden an, og se om zylkene har en effekt, hvor længe plejer det at være før man ved om det har effekt ?

Hvor mange katte har du i alt :?

Jamen med alle har vi 7.
Vores huskat, er dog for det meste altid udenfor, hun er snart 13 år gammel, og har altid været udekat.
Er lige inde og spise så går hun igen.
Ellers er der 4 bimser, 2 hankastrater, en hunkastrat, og kiwi på snart 5 mdr.
Og vores nfo på 1 år og så Carla på 5 ½ mdr.

[QUOTE=Quanti´s;728904]Jamen med alle har vi 7.
Vores huskat, er dog for det meste altid udenfor, hun er snart 13 år gammel, og har altid været udekat.
Er lige inde og spise så går hun igen.
Ellers er der 4 bimser, 2 hankastrater, en hunkastrat, og kiwi på snart 5 mdr.
Og vores nfo på 1 år og så Carla på 5 ½ mdr.[/QUOTE]

7 katte er også meget, hvis der ikke er mulighed for opdeling, hvis nogen bliver uvenner eller trænger til time-out.