Hvornår mon hun falder til?

Ja det kan godt være, men sådan er det jo !
Det kan jeg ikke lave om på.
Der er mulighed for opdeling (men ikke noget permanent men kun et par timer af gangen, i små værelser), men det vil jeg ikke, jeg ved at det bare ender endnu mere galt for så blir bimserne bare mega stresset over de ikke kan gå hvor de vil.
Og jeg ville også syntes det var synd.

Det skal siges at ingen af de andre har problemer, det er kun nyankomne Carla, og det blir bedre og bedre, små skridt men de er der…

[QUOTE=Quanti´s;728880]Nu har jeg kun 1 fertil kat, så jeg tror næppe det kan være problemet.
Men jeg må jo se tiden an, og se om zylkene har en effekt, hvor længe plejer det at være før man ved om det har effekt ?[/QUOTE]

Jeg tror det er lidt med forskel på hvornår og på hvad zylkene virker …Jeg har Pretty på zylkene, og på hende kan jeg mærke en tydelig bedring bare efter et par kapsler/dage. Pretty reagerer utrolig positiv på zylkene, hun slapper mere af, og bliver god til at ignorere de to små’s narrestreger. Andre har jeg læst overhovedet ingen virkning mærker på zylkene.

Jeg tror bare du skal give lidt mere tid, så snart din lille missepige finder hendes plads i flokken, så tror jeg freden lægger sig over dem. Jeg tilstår at jeg ikke ved ret meget om EXO, men hvis det var en af mine killinger, så ville jeg ikke blive særlig forbavset over opførslen, for med en alder på 5½ måned, så er mine inde i en periode hvor ALT er farlig. Mine killinger skal helst flytte hjemmefra når de er 13 - 15 uger, i den alder er de frygtløse. Derefter kommer der en periode hvor de ikke klarer ændringer særlig godt, det vokser de dog hurtig fra, de plejer at have fundet deres selvværd igen, når de er blevet ungkatte.

Sig mig Lene, har du ikke briten mere ?

Sammenføringer tager tid, og det er de små fremskridt, man skal få øje på og glædes over.

Som vi gjorde i forgårs, da Snehvide efter tre uger for første gang nedlod sig til at dutte næse med nykommeren Rags. Det afholdt hende så ikke fra at hvæse lidt senere… :smiley:

[QUOTE=Alice;728922]Jeg tror det er lidt med forskel på hvornår og på hvad zylkene virker …Jeg har Pretty på zylkene, og på hende kan jeg mærke en tydelig bedring bare efter et par kapsler/dage. Pretty reagerer utrolig positiv på zylkene, hun slapper mere af, og bliver god til at ignorere de to små’s narrestreger. Andre har jeg læst overhovedet ingen virkning mærker på zylkene.

Jeg tror bare du skal give lidt mere tid, så snart din lille missepige finder hendes plads i flokken, så tror jeg freden lægger sig over dem. Jeg tilstår at jeg ikke ved ret meget om EXO, men hvis det var en af mine killinger, så ville jeg ikke blive særlig forbavset over opførslen, for med en alder på 5½ måned, så er mine inde i en periode hvor ALT er farlig. Mine killinger skal helst flytte hjemmefra når de er 13 - 15 uger, i den alder er de frygtløse. Derefter kommer der en periode hvor de ikke klarer ændringer særlig godt, det vokser de dog hurtig fra, de plejer at have fundet deres selvværd igen, når de er blevet ungkatte.

Sig mig Lene, har du ikke briten mere ?[/QUOTE]

Nej Alice det har vi ikke, hun er flyttet hjem til “Bornholmeren” :wink:

Har du slet ikke fulgt med ??? hihi…

Men jeg tror også at det kommer stille og roligt…det håber jeg og krydser fingre for !
Jeg tror også bare hun skal have tid.
Hun er bare så sød og kærlig…
14 dage er jo heller ikke vildt, men det er nok fordi man syntes det er længe, og fordi at bimserne var hurtige om at falde til…

[QUOTE=Quanti´s;728934]Nej Alice det har vi ikke, hun er flyttet hjem til “Bornholmeren” :wink:

Har du slet ikke fulgt med ??? hihi…

Men jeg tror også at det kommer stille og roligt…det håber jeg og krydser fingre for !
Jeg tror også bare hun skal have tid.
Hun er bare så sød og kærlig…
14 dage er jo heller ikke vildt, men det er nok fordi man syntes det er længe, og fordi at bimserne var hurtige om at falde til…[/QUOTE]

Næhhhhh jeg følger åbenbart ikke med, for det er da fløjtet total forbi mig :-). Jamen så har britepigen det jo super - Jamen har vi så kun igen fælles passion for biler ? :slight_smile:

Jeg er sikker på, at det nok med lidt tålmodighed skal gå, så længe de ikke skader hinanden, så tror jeg de har bedst af at klare det selv. Du må jo bare koncenterer dig mest om den lille ny, så hun føler tryghed ved hendes nye mennesker …Vil hun heller ikke lege med dig ? Mange gange synes jeg at man kan sammenføre misser via leg, hvor man rolig og forsigtig får dem til at nærme sig hinanden via leg med en fjerpind eller andet.

Ja bilen har vi stadig :wink:
Den runder snart 300000 km…still going strong :wink:

Nej hun gider ikke lege har prøvet alt muligt sjovt…men nix hun gider ikke…

på at søge på navnet Brian…eller redneck …tråde lavet af Ann K…uha…det har taget lang lang lang lang tid at sammenføre ham…dog er Brian perser…men det skulle ikke give den store forskel…de 2 persere jeg har lige pt er vildere end any zotte…den lille på knap 5 uger er en rod, en bandit og meget meget langt fremme i skoene…meget længere end sin søster der er zotte

Jeg er ked af og høre det ikke går godt med Carla.

Jeg syntes der er rigtig stor forskel på briter og exotic, for mig er exoticen meget mere “åben” og dem jeg har mødt har ikke haft nogle problemer med at blive løftet, mens briten ofte helt er fri for dette.
For mig lyder det til pigen er skræmt og desværre er det ikke alle zylkene og feliway hjælper på.

Her fik jeg jo Delle hjem da hun var omkring de 5 mdr og hun vadede bare lige ind i flokken, de andre lurede lidt på hende og hvæste et par gange, men det tog hun med høj haleføring. Jeg har faktisk aldrig endnu oplevet en exotic reagere sådan som din Carla. Kun lige Anns Brian ved jeg ikke er vilde med andre typede katte, men elsker andre fladsnuder.

Er Carla fertil eller neutraliseret ?

MVH
Gitte

Hvis hun er så glad for sin mad (og måske også nogle lækre godbidder?) så ville jeg supplere alle de andre gode råd med at prøve at starte noget klikkertræning op med hende hvis hun har lyst til det. I starten bare simple øvelser kun med dig, f.eks. snuse til din finger og følge den rundt, og hoppe op på stole og ned af stole og sådan noget. Og hvis hun synes det er sjovt begynde at have små øvelser hvor hun skal gå lidt hen mod de andre katte efter din finger (ikke hele vejen i starten) og så lidt nærmere og lidt nærmere - hele tiden så lidt så hun ikke begynder at blive sur. …osv. :slight_smile: Andre sure vrede katte er jo blevet set vende (næsten) på en tallerken af sådanne nogle øvelser - så det er måske et forsøg værd?

:slight_smile:

Ja Molly er her hos mig og det går bare så godt… Aldrig før har jeg haft så rolig en kat, hun tager tingene som de kommer, er ikke sådan at vælte af pinden og er blevet bedste venner med sprællemanden Tarzan… Har han været ude (hun kommer ikke ud før til foråret) bliver han modtaget med glædes lyde og kærlige gnubninger når hun ser ham igen :hjerte:

Gitte S: Carla er kun 5 ½ mdr men er ej neutraliseret endnu. Men det skal hun.

Aoye: hun vil ikke have guf, men elsker sin tørfoder…har forsøgt mig med alskens lækkerier, men det passer ikke damen…

Bornholmeren: hvor er det skønt at Molly trives, hvorfor kommer hun ikke ud før end til foråret ? Her var hun vant til at gå ud og ind når det passede hende…hun elskede at være ude.

Har desværre ikke de guldkorn som kan hjælpe, men håber for jer og Carla det ordner sig - samføring kan jo tage tid og det er meget uheldig at huset er indrettet som det er, så der ikke er mulighed for at adskille kattene lidt, evt med en netdør i mellem nogle af rummene, dette er ofte en rigtig god løsning ved sammenføring mellem katte

MVH
Gitte

JUBIII hun har lige leget lidt med en kuglepen og min halskæde…og kiwi vaskede hende i hovedet :hjerte: :hjerte: :hjerte:

uhh hvor det bare glæder mig, håber snart lille Carla snart tør helt op og opdager de andre faktisk er rigtig søde

MVH
Gitte

Men Xander kan hun ikke li, han spiller op og tror han er noget…så får han et hvæs og knur med på vejen…

[QUOTE=Quanti´s;729218]

Bornholmeren: hvor er det skønt at Molly trives, hvorfor kommer hun ikke ud før end til foråret ? Her var hun vant til at gå ud og ind når det passede hende…hun elskede at være ude.[/QUOTE]
Det er fordi jeg ikke kan lide at hun skal være alene i haven i starten… jeg plejer at være ude med katten det første stykke tid og jeg er jo ikke i haven i øjeblikket, så hun må vente lidt… Jeg tror det er okay med hende, hun er meget i vindueskarmen og har styr på haven indefra indtil hun selv skal der ud…

Jeg hilser fra hende - hun er her i slagbænken og spinder for mig :hjerte:

Så ville jeg klikkertræne hende på hendes tørmad :slight_smile: Det gør jeg med både Emil og Rylle - de er nemlig også helt VILDE med deres tørfoder (og alt andet mad - men det er jo en detalje :-D)

Det er min erfaring at Zylkene virker optimalt efter 1 måned, men det har også en svag straks virkning.
Min Mille har fået Zylkene siden starten af August, fordi hun stressede over de frit gående katte i vores have, hun kunne slet ikke koncentrere sig om at spise, fordi hun skulle holde øje med dem. Hun tabte sig 700 g og så forfærdelig ud :yikes:. Jeg gav hende en kapsel dagligt, indtil for ca. 3 uger siden. Nu får hun en kapsel hver anden dag. Hun er igen blevet min smukke røde pige, og det går rigtig fint nu:).

Held og lykke med sammenføringen :kryds:.

Jeg syntes også det går meget bedre, dog vil hun stadig ikke bæres, så det træner vi hver dag…hun leger lidt i sofaen om aftenen…:hjerte: