Hvornår vil I give en killing ude-ret?

Joy er 15 uger og en sund lille bandit.

Min have er helt indhegnet og selvfølgelig skal hun ud sammen med de andre på et tidspunkt.

Hun tigger ikke for at komme ud, så ikke noget problem lige nu.

I den her uge skal hun helt sikkert ikke med ud i haven af mindst 3 grunde; det er frost og blæst og pivkoldt, hun er lige flyttet ind og vender sig stadig til andre bakterier og oven i det har hun i mandags fået sin 2. vacc.

Men hvornår er det varmt nok for en killing at få lidt blæst i pelsen og en på opleveren? :grinning:

Her i huset ville svaret være: Når hun selv vil. Hun skal nok huske hvor “inde” er, når de små fusser begynder at fryse :slight_smile:
VH
Susanne

4 Synes om

Her er det også når de selv vil.
MEN indtil jeg er sikker på at de har fundet ud af kattelem - så er det under opsyn - og særligt i køligere vejr, hvor havedøren ikke bare kan stå på vid gab, så man er nødt til at fange hvornår de gerne vil ind og have varmen.

1 Synes om

Jeg har ikke kattelem, men lukker dem ud af havedøren.
Så I disse dage er jeg så ved døren lidt ofte for at se om de vil ind igen. Men det gælder jo bare de 3 voksne, og de skal nok komme og sparke på døren hvis jeg lige skulle have overset dem…

Tror jeg tager hende i sele de første par gange, blot til jeg ved hvordan hun tager at gå rundt i haven.

Jeg har også fået at vide at killinger ikke må komme ud før mindst tocifret temp. fordi de har så lidt pels. Min egen intuition var også “vil hun ud så kommer hun ud” men blev i tvivl da jeg fik rådet om de to cifret temp. Vi er jo alle så forskellige :slight_smile:

En skovkat kunne man lukke ud når som helst. Men det er sjovest selv at være med de første gange. Jeg ville tage et legetøj med - en mus i en snor - så jeg havde kontrol over opmærksomheden. Det kunne blive besværligt, hvis killingen gik til tops i et højt træ.

1 Synes om

når vi har fået en ny killing har vi altid bare lukket døren op og så kan de rende ud i haven hvis de vil og døren bliver ikke lukket imens , for så blir der jo osse luftet ud. en maine coon er jo en naturkat, så tror ikke der sker alverden ved at den får lidt frisk luft

1 Synes om

Helt enig @johnny det var også min logik, men blev virkelig i tvivl da en anden mco opdrætter sagde det med de tocifrede grader og tynd killingepels.

Hun får lov når hun beder om det, til da bliver det bare de store med deres kæmpevinteroverfrakker - de skal nok overleve :slight_smile:

Herhjemme ville det være så snart katten var flyttet ind :slight_smile:

:snowman: :snowman:

Også med de hårde frostgrader, vi har lige nu??

Sandsynligvis bliver det noget med at suse ud, sniffe rundt i et par minutter og så suse ind igen med det samme :slight_smile: Mine har jo lidt adgang til ny gårdhave (når ikke lige de er sendt hjem igen pga. brud på varmerør!!), og de suser bare llige ud, drøner rundt og laver en snemand og så retur ind med det samme - når man står klar som dørvogter, så sker der ikke noget ved det :slight_smile: De får hverken frostskader eller dehydrerer frivilligt :slight_smile:
VH
Susanne

4 Synes om

:blush:

Tak Susanne, så vil jeg ikke spekulere på kulde. :grin:

Har ikke varme på i soveværelset, så der er KOLDT :snowman: men de elsker at lege derinde.

Tænkte på, om de kunne blive forkølede af temperaturskiftet fra varm stue// koldt soveværelse :blush:

Ja, men jeg ville være omhyggelig med at killingen især havde mulighed for at komme ind så snart den ville det - og jeg ville nok gå med ud de første par gange for at give tryghed :slight_smile: Men bare fordi det er koldt nu er det jo ikke et problem, problemet er hvis katten bliver gennemkold, og det er jo så det man skal være opmærksom på at de ikke bliver :slight_smile:

2 Synes om