Hyggestunder

Misserne og jeg har haft sådan en hyggelig eftermiddag/aften i dag.

Sidst på eftermiddagen lå jeg på sofaen og var sløv og træt, og så kom Magic og hoppede op og lagde sig til rette hos mig og gav sig til at vaske både sig selv og mig. Han er Jordens største kælepot, men han kommer nærmest aldrig op og ligger hos mig ellers.

Det var så hyggeligt, og det syntes Asani også, det så ud til at være fra sin position oppe i klatretræet. Han kom springende ned (bullseye - lige i solar plexus :uha:) og lagde sig ind til Magic, så han også kunne blive vasket og nusset om. Så der lå vi et stykke tid, indtil ilden i Asanis bagdel igen blussede op og han skulle videre :høhø:

Noget senere kom Magic og hentede mig med ind i soveværelset. De har fundet ud af, at det er godt at være i soveværelset, for der er ikke noget tv eller computer eller støvsuger, eller hvad der nu ellers tager min opmærksomhed. Så sidder vi derinde. Og det er fint nok. Vi behøver ikke lege eller nusse. Vi skal bare være der sammen. Spirrevippen lå faktisk inde i stuen og sov, og det tror jeg såmænd, de to store nød for en gangs skyld.

Jeg endte med at lægge mig på sengen, og så kom Cinnamon op til mig. Der lå en masse puder og ting på sengen, så der var ikke et bart stykke, hun kunne ligge på, og så lagde hun sig til rette på mit ben, hvor hun lå i lang tid. Det er første gang nogensinde i al den tid, jeg har haft hende, at hun er kommet op til mig og har lagt sig til rette hos mig helt frivilligt :wehu: :hjerte: Og det tæller stadig, selv om hun “kun” lå på mit ben :slight_smile:

Den her lange historie er nok ikke så interessant for ret mange andre end mig, men man bliver jo så glad, når de små kræ gør sådan noget :hjerte: :ups:

Lige nu sidder Magic ude i gangen vræler op, fordi han vil have mig ind i soveværelset igen. Men jeg kan jo ikke sidde derinde hele dagen, vel Magic :slight_smile:

Jo, det er da interessant for andre, fordi det er genkendeligt. Det er vel den slags øjeblikke, der gør, at kattene er i vore liv. :slight_smile:

Hvor lyder det bare til at have været en hyggedag uden lige! :slight_smile:

Der er intet bedre end at ligge med en kat eller to. :inlove:

Det var da en dejlig beretning - Jo, de katte kan overtale os til meget … og vi nyder det :wehuu:

:wehuu: Hvor har i hygget…

Man bliver så glad og varm om hjertet når ens katte viser deres kærlighed…

Oliver er heller ikke nogen skødekat, men indimellem kommer han op på maven og ligger sig lige så lang han er… :hjerte: Stor spindende og med hovedet helt oppe i mit hoved, også ligger vi der og nusser, mens jeg indimellem får nogle våde kys…:tihi:

De gange Freja kommer og hygger på brystet af mig er skattet højt netop fordi det ikke sker så ofte. :slight_smile:

Er så dejligt at høre om gode ting/hændelser - også selvom de måske kan virke trivielle :wink: