Hyldeblomstsaft

Ja, du har vist andre ting at tænke på lige pt - men så næste år, det er rart at have noget at glæde sig til.

Jeg tænker at lave en større portion denne gang og så lave sodavandis af det - tror det må smage som en bid af Himlen :savle:[/QUOTE]

det gør det også :slight_smile: men husk lige at være opmærksom på at hvis du laver ispinde af koncentrat - så bliver det ret voldsomt at spise efter et par minutter … jeg vil nok anbefale at du mixer med omkring 1/3 vand… og fortynder en smule inden… ellers vil du få hovedpine af isen :slight_smile:

:inlove:

Tak, tænkte godt på at når saften er færdig til at fryse må den have lidt mere vand før jeg laver ispinde af det

[QUOTE=Battlestar;1086650]ja jeg når det desværre ikke i år - det må blive næste år :slight_smile:

jeg flytter op til hyldeblomst mekka :slight_smile: så næste år laver jeg nok liiiiiiiidt mange liter :)[/QUOTE]

Du kan få et par flasker af mig - jeg har masser af hyld i haven og har gang i en større produktion i øjeblikket :slight_smile:

meget gerne :slight_smile: vi bliver jo sådan næsten halvnaboer gg så jeg vil meget gerne bytte et par flasker for fx en rabarberkage af de helt gode :slight_smile:

Det lyder godt :savle:

Du siger bare til, når du har tid :slight_smile:

[QUOTE=Missis F;1086897]Det lyder godt :savle:

Du siger bare til, når du har tid :)[/QUOTE]

det gør jeg - vi skal lige hen på den anden side af d 7 juli - indtil da spurter jeg rundt som var der ild i rumpetten på mig… det er nogle lidt hårde uger pt… men jeg vil meget gerne komme forbi med en lækker kage så snart jeg kan :slight_smile:

:blomst:

Hvor er du da bare sød - jeg havde selv tanken at lave en ordentlig portion til Gitze - men da det er første gang jeg laver det - og Gitze (og dig) nærmest er professionelle - så valgte jeg at lade være med at tilbyde det :ups::høhø::engel2:

Ja, du har vist rigeligt at se til, men hvis du har alvorlige hyldeblomstsaft-abstinenser, kan du bare hente det - kagen kan jeg altid have til gode :slight_smile:

Hvor er du da bare sød - jeg havde selv tanken at lave en ordentlig portion til Gitze - men da det er første gang jeg laver det - og Gitze (og dig) nærmest er professionelle - så valgte jeg at lade være med at tilbyde det :ups::høhø::engel2:[/QUOTE]

Ja, vi er vist begge “halvprofessionelle”, men du skal nok komme efter det :stuck_out_tongue:

Regitze og jeg er blevet næsten-naboer, i hvert fald kommer vi til at bo i nabobyer :smiley:

[QUOTE=Missis F;1086952]Ja, vi er vist begge “halvprofessionelle”, men du skal nok komme efter det :stuck_out_tongue:

Regitze og jeg er blevet næsten-naboer, i hvert fald kommer vi til at bo i nabobyer :D[/QUOTE]

:slight_smile:

Ja, men en gang skal jo være den første med al ting - og jeg er rigtig glad for jeres hjælp - for det smager ganske enkelt SÅ godt.

Lyder hyggeligt, at I kommer til at bo tæt på hinanden -så kan I udveksle lidt nyttige havetips. :slight_smile:

[QUOTE=Tante Tut;1086954]:slight_smile:

Ja, men en gang skal jo være den første med al ting - og jeg er rigtig glad for jeres hjælp - for det smager ganske enkelt SÅ godt.

Lyder hyggeligt, at I kommer til at bo tæt på hinanden -så kan I udveksle lidt nyttige havetips. :)[/QUOTE]

Ja, hyldeblomstsaft er godt - og du skulle prøve at bruge det i madlavningen også, f.eks. agurkesalat: 1 agurk, 1 dl koncentreret hyldeblomstsaft, 1 spsk eddike, salt og peber. Trækker i en times tid. Det bliver en skøn agurkesalat :savle:

:slight_smile:

Tak…

Det lyder meget-meget lækkert det der - det vil jeg prøve at lave.

Jeg plejer at lave agurkesalat sådan her :

Agurk, eddike, sukker og mælk - mælken gør, at væsken skiller - det ser ikke overdrevet lækkert ud - men det smager SÅ godt ! :savle:

[QUOTE=Tante Tut;1086961]:slight_smile:

Tak…

Det lyder meget-meget lækkert det der - det vil jeg prøve at lave.

Jeg plejer at lave agurkesalat sådan her :

Agurk, eddike, sukker og mælk - mælken gør, at væsken skiller - det ser ikke overdrevet lækkert ud - men det smager SÅ godt ! :savle:[/QUOTE]

Mælk? Den opskrift har jeg aldrig hørt før - skilt agurkesalat - men hvis du siger det smager godt … :smiley:

:lys-ide: Hvis man bruger piskefløde, så skiller den ikke :tihi:

:høhø:

Har du allerede prøvet at lave det ??

Og kunne du lide det ??

Nej ikke endnu - men det gør jeg, næste gang jeg skal lave agurkesalat :ok: