Hyldest til Verdens bedste kæmpe

:hjerte:Jeg forstår altså godt, at MCO er så populær. Hold op den kat har bare alt i sig. Alt.

Gang på gang tænker jeg, at det muligvis er en af verdens bedste racer - da jeg opdrætter en anden får I mig jo ikke til HELT at indrømme:høhø: men jeg mener virkelig, at jeg til dato ikke på samme måde har oplevet en kat, der som MCOen formår at være total allround.

Et par dugfriske eksempler, på mine elskede MCOers påfund:

Hver aften står de der to store katte i fodenden af min seng og stamper. Og stamper. Og stamper. Og stamper. I takt:tihi:

Hver morgen vågner jeg med Tara i den ene arm og Nanoq i den anden arm. Det er en rigtig rar og tryg følelse af vågne med sådan to store bamser i hver arm.

De snakker til mig dagen lang med dereslille brrr brrr lyd:-) De tager imod i døren, når jeg kommer hjem og gnider deres små søde pels ansigter mod min hånd. De tager en daglig løbetur med fuld fart på - glider ofte lidtpå gulvet og ender med at ligge på et tæppe og fede den i stuen - gulvvarme! De ligger sjældent PÅ mit skød, men tit lige klods op af. Og så stjæler de!:wehuu:

Hold op hvor jeg elsker dem! :hjerte::hjerte::hjerte::hjerte:

Hvis der ikke var så forbandet mange MCO-opdrættere, så ville jeg have valgt dem som race. Jeg forstår virkelig godt racens popularitet:hjerte::inlove:

Hvad går jeres MCO og laver som bare smelter jeres hjerter?
Fortæl fortæl :velkommen:

Lad os lave en tråd, hvor vi hylder den amerikanske kæmpe for dens påfund, narrestreger og kærlige væsen:hjerte:

Coco (som desværre dødede 19 februar) gjorde mange af de samme ting som dine to. Og når sådan nogle størrelser (8 kg) kommer løbende med fuld fart kan det altså høres:tihi:
Jeg savner især når hun kom mig i møde med sin store hale højt rejst og talende, når jeg kom hjem :wehuu::frowning:

Min lille Lulle er blevet en rigtig KÆÆÆÆÆLE MIS :wehuu:
Putter om natten, vækker mig TIDLIGT om morgenen for at blive nusset(dog knap så rart) Og snakker løs til mig med det særeste mijau jeg har hørt :inlove:

En af de ting jeg holder allermest af hos Maien Coon, er at de bliver ved med at være legesyge :inlove: Selv gamle Kashmir på 10 år kan tulle rundt med et låg fra en vandflaske i timer.

Og så kender jeg ingen kat i verden, der kan kigge mig i øjnene som Nugge. På ét nanosekund har han læst mig - det fascinere mig dybt :hjerte:

ja - der findes ikke en dejligere kat…

der er ikke en af mine 6 jeg ikke elsker højt og som ikke har sit HELT eget særpræg der gør verden til et sjovere sted…

Ja, jeg kan jo kun tilslutte mig dèt der er skrevet.
Det er en fantastisk race og jeg er aldrig itvivl om jeg valgte den rigtige race at opdrætte.
Man keder sig ALDRIG med MCO i huset og deres opfindsomhed kender ingen grænser.
Det eneste problem er normale mennekser kigger på èn OG med garanti tænker, NÅR man beretter om hvad de (misserne) kan finde på, at JA JA…der er vist èn der overdriver/lyver…men det er IKKE nødvendigt :tihi:
Jeg havde tænkt det samme (for 11 år siden) hvis andre havde fortalt mig at en kat kan finde på at tage sit telt på ryggen, at en kat kunne finde på at stjæle en tandbørste og grave den ned, at en kat kunne finde på at komme hen ti èn OG fortælle at DU har været for lidt hjemme og rører du mig ikke, rører jeg dig da bare istedet. At en kat sætter ens frisure, at en kat flytter rundt på vaskens lukkedims (ved ikke lige hvad sådan en hedder)…at ens tøj til tørre pilles ned INDEN det ER tørt, at man finder mus, kapsler, eyeliners, ure i kattebakkerne, at der fortælles NÅR man har lavet sin pøllle ved at banke på døren der er ved siden af kattebakken, OG at man kender sit navn, for det gør de fleste af mine…og dèt hver især…og det syntes jeg faktisk er et kunststykke når man tænker på hvor mange her er.
Nana ved UDEMÆRKET godt hun hedder Nana, Mandalay kender også sit navn til fulde og selv de to små ved de hedder MUS :ups::tihi:

Jeg må også tilslutte mig hvad de andre skriver om de skønne cooner:wehuu:

Altid glade og legesyge, humor har de også.

Ikke at forglemme hvor “hjælpsom” sådan en bamse er.
Alt vil de gerne være med til, her har vi både en kartoffelskræller, en støvsugermis en kattebakketømmer.
Mange hjælpere til at få de nyindkøbte varer ud af kasserne.osv…

Ja og så skal man heller ikke glemme at de altid er “søde” til at sørge for at man skal have nyt nips og nye planter af og til, for sådan en bamse kommer sommetider til at rive noget ned når turen går i stok og sten hen over at skab eller bord eller en vindueskarm :tihi:

Som Brita skriver syntes jeg også at det er imponerende når man har 1-2 mange at de hver især kender deres navne:?

Jeg eeeelsker bare de dejlige bøller :hjerte::hjerte::hjerte:
Hilsen Lisbeth

:høhø::høhø: Jeg synes nu jeg genkender vores NFO’er i meget af det I skriver :høhø::høhø:

Og hvor er det dejlige billeder I viser frem!

Åh en genial tråd. :slight_smile:

Jeg er den lykkelige ejer af 3 dejlige MCO’er. - De er simpelthen så dejlige på hver deres måde. Det har alle 3 hver deres personlighed.
Men ens for dem alle er de altid kommer en i møde, når man kommer ind at døren. - Gismo er dog mere ivrig, især hvis han ikke ses. Så følger hen en, ind til man nusser og siger hej.

Jeg elsker deres rolige sind, dejlige udtryk og kærlige kys man får igen når man giver dem kærlighed og kys! :love:
Jeg elsker deres størrelse, jo større jo bedre!! :savle:

Jeg elsker poly’en hos MCO’en, de dejlige kæmpe poter der bare er til at kysse. - Jeg elsker at se dem i sne, igen især poly’en. Gismo en poly fusser går næsten på sneen, hvor prinsesserne synker i til deres knæ. :tihi:

Jeg elsker især Amidale’s lyde når der kommer mad, eller hun bare skal have ens opmærksomhed. Hun siger ikke miau, hun kurrer som en due, eller noget ligende.
Jeg elsker deres skøre og sjove påfund de kan finde på. :tihi:
Jeg elsker at de altid skal give en hjælpende pote med, når man laver noget. - Men er aldrig alene med en MCO i huset! :inlove:

Kort sagt: Én gang Maine Coon, ALTID Maine Coon! :yatta:

Jeg har 5 Maine Coons.

Den ene skønnere end den anden.
Hver især har deres egen helt specielle personlighed.
Altid kærlige.
Altid deltager de i alt, hvad der forgår inde som ude.
Altid har de svar på tiltale.
Alene…den måde de ser på mig… gør mig…:rundtosset:
Jeg er aldeles solgt.

Elskelige som de er, må jeg nødvendigvis sige:

Du og jeg Mozart :hjerte:

Du og jeg Mette-pige :hjerte:

Du og jeg Findus :hjerte:

Du og jeg Anders Lund Madsen :hjerte:

Du og jeg Frederik :hjerte:

I får et billede af min forlovede Mozart…
som ikke vil dele sin mor med nogen…

…lige nu får jeg hjælp til at få gjort kål på min lille Pizza. Hjælpsomheden kender ingen grænser.:rock:
Den største prøve man kan udsætte sig for er at lukke sig ind i et rum og dèt sammen med x-antal MCO’er…OG en ting der skal samles-what
Uden “hjælp” tager det no time, MED …-what…man bliver ikke færdig får man opgiver og lukker kræene ud:høhø:
Jeg glemmer ikke da gemalen skulle samle vores gæsteseng…dengang havde vi ikke så mange misser, men de der var der, VAR hjælpsomme og da han på et tidspunkt gav op var det fordi hans samledime (en nøgle af en art) var væk, kassen fylde med misser og de dele der var i den nærmest umulige af finde, han lå på knæ og på ryggen sad en MCO og fulgte med OM nu også sengen blev samlet korrekt.
…og sådan har jeg det hver jul NÅR gaverne skal pakkes ind…jeg kan vælge OM det skal tage 1 time alene med gaverne, ELLER 8 MED dyrene som “hjælpere”:fin:
Jeg vælger en mellemvariant…de får lov en rum tid OG når min tålmod så slipper op så burer jeg mig inde med de resterende gaver…og pakker de der er pakket ind …pakke jeg ind IGEN …for papiret er MED garanti hullet og sløjferne er nogle der ligner katten er kommet ind med:yah:

Er helt enig, MCO er skønne, opfindsomme, hjælpsomme og alt hvad man kan forvente med en kat. Jeg har vist skrevet mange steder alt det Quini har forsøgt at lære sig, lige fra havemand, til blikkenslager, frugtplukker, champignonrenser, gryderører, rengøringshjælp og jeg kunne blive ved. :wehuu:
Meeeen Dino og Blonde, vores Somali, mener nu også at de er lige så skønne, og det har de nu helt ret i, og heldigvis ikke så “hjælpsomme” :høhø:

Jeg smiler, nikker genkendende til det hele og er enig med jer alle sammen :slight_smile:

Jamen min er bare så handy… Hun er klumped, vælter ting (Både med vilje og jaa… Fordi hun bare er klumped) Hun er totalt afslapped, og samtidig kan hun gejles helt op i det røde felt, og så bare hendes skønne snakke tøj… Det er simpelthen sååå hyggeligt :wehuu::wehuu::wehuu: Og så EEEELSKER jeg hendes poter. De er simpelthen bare over det hele. Min mærker på ting, samler ting op og kigger på dem, spiser og drikker med de poter, det er simptelthen så nuttet:hjerte::hjerte::hjerte:

Selskab ved “puteren” sørger de også for.
Jeg er heldig hvis jeg får lov at se lidt af skærmen.
De elsker nemlig hvis jeg gider at sidde og køre den lille pil rundt på skærmen så de kan få lov til at prøve at fange den.
Hilsen Lisbeth

:wehuu:De er jo smukke fra en side alle jeres MCO´er. :wehuu:

Kan dog bare slet slet ikke stå for Coco, som er så smuk i farverne :hjerte::hjerte::hjerte:

MCO må stå for MegaCharmeogOverlækkerpels.

For hold da op de har mega megen charme alle sammen og sikken nogle overlækkre pelse.

Verdens bedste krammebamse

Altid frisk på lidt party

Eller frisk på en sneboldkamp

eller lidt vandpjaskeri

eller lidt fjerleg

altid frisk til en tumletur

Maine coonen kan også bare være til pynt

eller være enormt krævende

og yderst selskabelig!

MAINE COON :hjertehop::hjertehop::hjertehop:

Kan bedst lide at ligge opad nogen.

Shh, vi sover. :fin: