I dag har jeg været

…hos dyrlægen med Miska (tidl. Gå-hjem-mis).

Han har haltet de sidste par gange, jeg har set ham. Jeg ser ham ikke hver dag, da han mest opholder sig hos sin anden ejer, en gammel mand. I tirsdags besøgte jeg Kurt for at spørge til katten, han mente nu nok, at Miska ikke haltede mere. Og da Miska ikke var hjemme kunne jeg ikke ved selvsyn se efter.

I går aftes kom Miska så til døren for at få mad - og han haltede stadig. Så gik turen til dyrlægen i dag, og det viste sig, at Miska havde en stor byld fyldt med betændelse på det halte ben og havde høj feber. Dyrlægen siger, at det er et bidsår, sandsynlig har han været oppe at slås.

Miska blev lagt i narkose og fik prikket hul på bylden. Såret skulle ikke syes sammen, han skal selv holde det rent og så vil det vokse sammen af sig selv.

Lige nu ligger han ude på mit badeværelsesgulv, fuldstændig fortumlet, vil vist egentlig gerne sove men kan ikke finde ro. Og gulvet ligner gulvet i et slagtehus - der er blod over det hele fra såret, som han ikke sanser at holde rent, fordi han er så fortumlet.

De to andre katte ser noget mystificeret på døren - hvem er der ude på badeværelset :? De er ikke vant til, at Miska opholder sig her så længe ad gangen.

Nu skal vi igennem natten, og så skulle han gerne være frisk i morgen tidlig. Så håber jeg bare, at han har lært lektien om ikke at komme i slagsmål, så hellere stikke af med halen imellem benene -surrender

Forhåbentlig er han ikke alt for sur på mig efter denne oplevelse. I forvejen kommer han her ikke så meget efter, at han er blevet kastreret. Det er dejligt at møde ham ude på stierne, så kommer han mig straks i møde højt miawende -love

Stakkels missefyr - Hvem skal så sørge for at give ham antibiotica og holde øje med såret? Det tyder ikke på, at Kurt er egnet!

Af samme grund har han fået en indsprøjtning med depot-antibiotika, og det skulle række ifølge dyrlægen.

Holde øje med såret det må blive mig. Jeg må aflægge Kurt daglige besøg i de næste dage for at tilse katten.

Kurt er en syg gammel mand, og grunden til at Miska er blevet min, i hvert fald hvad ejerskab og økonomi angår, er netop, at det ikke længere er “driftsikkert” at lade Kurt have ansvaret.

Du er et godt menneske. Dejligt at høre, hvordan du tager dig af den kat.

What a night - Miska kunne slet ikke finde ro, og da slet ikke hvis han skulle være alene ude på badeværelset. Så jeg har det meste af natten opholdt mig derude, det gav ikke så meget nattesøvn :uha: Men pyt jeg tror, at Miska har det godt igen. Og jeg har aldrig før oplevet ham så kælen som i nat.

Han har i nat spist 3 store portioner vådfoder, været på kattebakken for at tisse, og såret er holdt op med at bløde, og han er begyndt at vaske sig.

Han er blevet lukket ud igen :kryds: - om en times tid går jeg hen for at se, om han putter nede hos Kurt, han må da skulle sove på et tidspunkt.

Jeg kan egentlig godt forstå, at han ikke kunne finde ro - at være så omtumlet og så skulle sove et fremmed sted - det er heller ikke rart. Selvom han er vant til at komme her, har han aldrig før været her i så mange timer, og slet ikke sovet her.

Hvor er det godt at høre at den lille mand har fået det bedre. :slight_smile:

Hvor er det dejligt du sådan tager dig af missen :thumbup:
God bedring med Miska :slight_smile:

Heldig kat, han har dig :ok::ok::ok::ok:

En opdatering - Miska har det godt :thumbup: Jeg har tilset ham lørdag og søndag og i dag kom han selv på besøg - så jeg er vist tilgivet :wehuu:

Han spiser normalt, poten er ikke varm og han kan både gå og løbe normalt igen. Så nu håber jeg bare, at det varer ved :kryds:

Det var da en skøn opdatering :thumbup:

Susanne, der er ikke mange som dig - der tager dig af katten med et stort hjertevarmt overskud til dens ejer også. Jeg tager hatten af for dig, jeg synes, du er FANTASTISK!

mvh. tina