I dag

kommer Aces opdrættere herhjem også skal vi snakke om hvornår de tager ham med til sjælland. Kender I den der følelse af at have lyst til at tage hunden og ikke være hjemme, når de kommer?

Den har en del af mig - jeg ved, at jeg SKAL se dem i øjnene og snakke med dem - men samtidig er dette et tvunget valg.

Jeg har virkelig lyst til at beholde ham - men jeg har taget min beslutning.

Uha god de havde været her nu - så var det overstået.

MVH Helle

Jeg kender det Helle, det er skide ubehageligt, men du ved de er super mennesker og at Ace får det godt, men derfor er det svært.
Hils Julie fra mig.

Held i uheld… du kan alligevel ikke aktivere ham som han skal lige pt… så se det som at sende ham på feriekoloni :slight_smile:

Også selv om det naturligvis er svært…

Forstår dig så godt Helle, stort kram til dig og Ace.

MVH
Gitte

Fandens! De har meldt afbud!

Det er irriterende når jeg gerne vil have det overstået.

Ann - vi skal snakke - de tager ham ikke med nu

MVH

-kramer til dig Helle

Øv, at de meldte afbud…

Håber du fortsat holder os opdateret.

[quote=lenschow;91471]Fandens! De har meldt afbud!

Det er irriterende når jeg gerne vil have det overstået.

Ann - vi skal snakke - de tager ham ikke med nu

MVH[/quote]

Hvorfor ikke?
Ja, altså… jeg ved godt, at I ville have foretrukket en mere langsom introduktion, men nu er du temmelig meget forhindret i at aktivere og lufte, så tidspunktet ville have været passende…
Nå… du får et par dage mere med Ace - det er da altid noget :slight_smile:

[QUOTE=Ann K;91651]Hvorfor ikke?
Ja, altså… jeg ved godt, at I ville have foretrukket en mere langsom introduktion, men nu er du temmelig meget forhindret i at aktivere og lufte, så tidspunktet ville have været passende…
Nå… du får et par dage mere med Ace - det er da altid noget :)[/QUOTE]

Jeg kan sagtens lufte ham nu. Min fod er fin i dag og vi har skam gået tur. De øvrige dage har jeg siddet i bilen, mens han har løbet rundt nogle timer på en mark selv og gravet. Så det har ikke været et problem, som frygtet.

Nej tidspunktet er ikke passende - vi har aldrig talt om en langsom introduktion - de kender Ace og omvendt, så han går lige ind uden problemer. Det er slet ikke det det handler om. Det det handler om er nogle personlige forhold i opdrætters liv, som skal på plads før de tager hund nummer to hjem. De bor på Sjælland, men er her i en måned pga skolegang - i de tid bor de hos en kammerat og på et lille værelse mens den ene rejser frem og tilbage mellem Jylland og Sjælland - det er årsagen til at vi i morgen skal snakke om, hvornår det rette tidspunkt er for at tage ham.

Så det har intet med Ace at gøre eller mig - det handler om deres private liv:-)
de kommer i morgen klokken 13 -så laver vi en aftale.

Jo før jo bedre - men det skal passe ind i privatlivet jo. Ace skal naturligvis ikke flytte for at flytte igen og så igen. Når de tager ham, så bliver det direkte med dem til Sjælland i det hjem han kender. Ikke med alle mulige mellemstationer. Denne hund har flyttet nok nu.

MVH
Helle

PS desuden har kammeraten katte:-)

Ovenstående harløst sig som ting gør, når noget er ment til at ske.

Så nu er de lige kørt med Ace.

Jeg har bare grædt og mit hjerte er helt knust og der er underlig tomt herhjemme nu. Han vidste hvad der skulle ske - han gik selv med dem.

Det var naturligvis meget svært for opdrætter at køre med ham, fordi jeg græd sådan, men “heldigvis” fik de selv mulighed for at se ham med kattene. Der er ingen tvivl om, at dette er bedst for Ace.

For mig er det også bedst på sigt - det ved jeg. At se en elsket ven leve i frygt er ikke meningen. At holde kæledyr er i sidste ende egoistisk - de lever og ånder kun for vores skyld.

Derfor skylder jeg Ace at lade ham flytte. Fordi han fortjener det bedste liv og fordi han aldrig ville have fået det her.

Jeg vil aldrig glemme ham, og jeg er meget heldig, at jeg fik lov at eje ham i et år. At se ham blomstre op og blive en hel hund.
Min lille ulvemand. Han er verdens bedste hund.¨

Derfor er de netop kørt med Ace - fordi jeg elsker ham.
Kun derfor.

Som med alle mine dyr, så havde vi vores sang.

Ofte føltes det i løbet af det seneste år som om, at det var os mod resten af verden. Da ingen andre troede på Ace, så gjorde jeg og han på mig.

Jeg vil gerne dele den sangtekst med jer:

So close, no matter how far
Couldn’t be much more from the heart
Forever trusting who we are
and nothing else matters

Never opened myself this way
Life is ours, we live it our way
All these words I don’t just say
and nothing else matters

Trust I seek and I find in you
Every day for us something new
Open mind for a different view
and nothing else matters

never cared for what they do
never cared for what they know
but I know

So close, no matter how far
Couldn’t be much more from the heart
Forever trusting who we are
and nothing else matters

never cared for what they do
never cared for what they know
but I know

Never opened myself this way
Life is ours, we live it our way
All these words I don’t just say

Trust I seek and I find in you
Every day for us, something new
Open mind for a different view
and nothing else matters

never cared for what they say
never cared for games they play
never cared for what they do
never cared for what they know
and I know

So close, no matter how far
Couldn’t be much more from the heart
Forever trusting who we are
No, nothing else matters

(Metallica)

Helle husk på en ting:

Det er din skyld han er kommet så langt som han er. Hvem ved hvad der ville have blevet af ham uden dig…

Det var ikke din opgave at beholde ham - det var din opgave at gøre ham til hund igen, at gøre ham glad for livet og kunne nyde det.
Der er altid en mening med tingene, du kan måske ikke se det nu, men en dag vil du vide det.

Kæmpe -kramer til dig, jeg ved nøjagtig hvordan du har det.

Åh ja, hvor må det have været svært at sige farvel :ked: - men forhåbentlig får du snart en tilbagemelding om, at han trives - og så er jeg helt sikker på, at han sommetider drømmer en lille sød drøm om dig, som han har så meget at takke for -love

Jeg snakkede med Aces nye ejere dagen efter at de var kørt hjem med ham - han har det rigtig godt. Opføre sig som om han er på en ferie:-)

Intet savn efter mig overhovedet - et kort sekund var jeg jaloux - men så faldt det på plads og jeg ved nu at alt er præcis som det skal være. Jeg er glad for at han slet ikke savner mig

De siger han er meget fræk og hele tiden går op i deres sofa… det kan jeg sandelig IKKE forstå hehe

Om natten sov han hos dem i sengen - alle deres regler er brudt :slight_smile:

Dygtig hund!

Knus

Hvor er det dejligt at høre at han har det så godt :slight_smile:

Han har da vist allerede charmet sig ind hos sin nye familie - flot gået af Ace :smiley:

Ja, det er dejligt, at han ikke savner dig - selvom jeg kan da godt forstå, om du et kort øjeblik var jaloux, vi vil jo gerne, at vores kærlighed til vores kæledyr er gensidig, men heldigvis er de sommetider “troløse”.

Hvor er det dejligt at høre, at det går ham så godt :slight_smile: