I med en del kuld på bagen

Kan I nikke genkendende til flg.
En missepige der føder så hendes killinger nærmest bliver skudt ud af hende -uha
Og på en måde så killingerne ender hvor hun end ikke kan finde dem…d.v.d. 20-30 cm bagud. -øøøvvvs
Brita -pote

Ak jo, jeg har oplevet det på min daværende Kira. Hun skød 10 mislinger ud på 5 kvarter, dagen efter kom nr. 11. Så det blev 11 ialt.
Jeg husker jeg sad med en anden opdrætter i telefonen, og sagde følgende:
Så er nr. 1 født, nej hov der er to, nu kommer nr 3 øhhh øjeblik jeg tæller lige, 5 sådan fortsatte det -thumbs
Kira var træt bagefter, er der noget at sige til det? Kun 2 bebs af de 11 var under 100g, så tro mig, når jeg nu fortæller hun lignede en flodhest lige før fødslen -what

Hmm Tortie en dejlig højdrægtig hjemløs hittekat, kom hjem til mig for at føde og opfostre killingerne, 2 døgn efter leverede hun 6 killinger på under 3 kvarter, det er nogle år siden, og hun lå i en stor kattetransportkasse, så de blev ikke “skudt” så langt, men den dag i dag får jeg stadig en følelse af en stor imponerende “quick delivery” når jeg tænker tilbage på det, jeg nåede hverken at notere tid eller vægt, før det hele var overstået -uuh -storrespekt

Tænk jeg husker den historie som var det igår -thumbs Det får mig lige til at tænke på jeg bliver ældre -uha
Det er simpelthen hurtig levering, er der nogen som kan stikke i tid?

6 mislinger på 3 kvarter er helt vildt. -uha
I dette tilfælde blev killngerne så også nærmest skudt ud så de endte så langt fra mormis, det nærmest virkede som om hun ikke opdagede dem.
Den kravlegård mine missepiger føder i er vel omkring en lille meter lang/bred OG 70-80 cm på den anden led. Så det er ikke forkert at skrive det nok var 30 cm fra mormis misling endte. Det virkede helv vildt og da der var 8 mislinger i kuldet havde mormis i begyndelsen i forvejen svært ved at komme til fordi hun stadig var så rund. GODT jeg var der, så jeg kunne hjælpe til.
Jeg kan ikke huske hvor længe det tog om at føde mislingerne, men det har været omkring 3 timer, og det syntes jeg er kvikt. De første 4 blev født på godt en halv time, så vidt jeg husker og så med længere og længere intervaller. Men det er jo naturligt nok, for mirm,is bruger jo superkræfter og det slider. Samme missepige har det med KUN at have 1 i få tilfælde MAX. 2 presseveer og så er misling helt ude, og sådan er det hver gang.

Der må være nogle garvede opdrættere der har prøvet noget lignende, nemlig at killingerne nærmest skydes ud af mormis i èt hug.
Brita

Det var faktisk sådan det gik med Kira. det var faktisk først da der manglede 6 stk, at hun begyndte at kunne nå om bagi, og hjælpe til.

Det var helt vildt, killingerne lå med navlestrenge, og moderkager, indtil Kira kunne magte af ordne dem, men hallo, hun fik også 10 på 5 kvarter, og 1 dagen efter, ikke noget at sige til, at hun var rundforvirret.

Min fødekasse er hjemmelavet, så den er 1 meter lang, 50 cm bred, og 50 cm høj.
Forsiden kan så klappes ned så front stykket kun bliver 25 cm. -thumbs
Aldrig har jeg oplevet noget lignende, og jeg håber det faktisk heller ikke… altså med antallet -muhaha

Nogen missemødre er jo længe om at føde, faktisk kan der gå op til et par døgn, andre smutter dem ud som var de mandler [smilie=hate-tunz.gif]

Men sådan er det jo også i menneske verdenen [smilie=hate-tunz.gif]

Nej, gennem 21 år har jeg aldrig oplevet noget lignende - heldigvis!

Jeg må sige som Mega, nej heldigvis ikke -høhø

Samme her. Men måske nogen har en ide til hvordan man kan speede de der to døgns fødsler lidt op. Det er temmelig opslidende, ihvertfald for mig -høhø

Samme her. Men måske nogen har en ide til hvordan man kan speede de der to døgns fødsler lidt op. Det er temmelig opslidende, ihvertfald for mig -høhø[/quote:2hsozl1b]

Åh Lis, to døgns fødsler er faktisk helt normalt her i huset. Her kommer i hvert fald tit en dumpende et døgn efter de andre, selvom alt ser ud til at være vel overstået. Det vænner man sig til.
Men forestil dig så, hvor paf jeg engang blev, da der 10 dage efter en fødsel kom en efternøler. -what
Han levede og blev en stor, flot kat, men hvor så han sølle ud sammen med sine søskende.

Hej Lis og Mega og andre…

Har I virkelig aldrig oplevet en fødsel der bare popper og går så hurtig, at man har svært ved at følge med? -uha
Her i huset er kattene hurtige til at føde, det er nu skønt [smilie=hate-tunz.gif]

Jo vi overstår fødslerne på en dag,men aldrig hvor de bliver skudt ud, de kommer pænt og jeg skal ikke lege målmand -xxrotflmao -xxrotflmao -xxrotflmao

-rulleøjne -rulleøjne
Nej kan ikke sige at jeg har prøvet det.
Kun at en af mine tøser lev. 7 killinger på under en time. det fik bare så hurtigt at vi ikke kunne følge med.
Men min lille super mor, klarede det med lidt hjælp, og med ophøjet ro som kun en mor kan.
Hilsen Pia -engel

Nope. Jeg fatter det ikke, alt andet er de hurtige nok med -høhø