Det er vist ingen hemmelighed at jeg lider af søvnløshed & denne nat var ingen undtagelse. Så da klokken nærmere sig 05 & solen væltede ind af mine vinduer besluttede jeg mig for, at det da var nu jeg skulle omplante mit magnoliatræ. Som sagt så gjort
Emina hjælp selvfølgelig med at tjekke om den nye jord nu også var god nok & den var helt klart god nok til at blive spredt ud over stuegulvet. Heldigvis havde jeg nok til træet også kunne få lidt
Den gamle potte var en fin grøn (som jeg har bemærket andre end jeg her på kattegale, har en svaghed for) & det skulle den nye da også være. Desuden fik den nye jord lidt pynt i form af sten. & seee hvor fint det blev
Må dog undskylde at det ikke er de bedste billeder af Emina, men nu var det selvfølgelig også træet jeg tog billeder af & Emina, ja hun havde da travlt med at kikke fugle ude i haven Den nye jord & træet, fik selvfølgelig lidt vand fra den matchende elefant-vandkanden
& hvem ved, måske vil det snart lykkes mig at finde noget søvn… Godmorgen…
Første gang jeg ser Magnolia brugt som stueplante, er der en speciel grund til at det ikke er plantet ud i haven (som jeg kan ane udenfor vinduet, men den tilhører måske ikke dig ?) :?
[QUOTE=DK Blackangel;874168]Godmorgen, jeg kunne heller ikke sove i nat, men da jeg ingen blomster har pga. kattene, så blev jeg liggende i min seng - vågen.
Og nu er jeg så træt, at jeg faktisk godt kunne gå i seng igen [/QUOTE]
Det er også min eneste plante & heldigvis er hun helt ligeglad med den & jeg gik i seng & sov som en sten i små tre timer indtil jehovas vidner ringede på
Det er nemlig lige præcis ikke min have, men fællesområde i det boligselskab jeg bor. Så nu ser jeg hvor længe den vil leve inde hos mig, indtil videre har jeg haft den i et år
[QUOTE=Sannela;874216]Ja, det tænkte jeg også…
Men utrolig med så mange blomster på så lille et træ…måske det er en speciel slags??[/QUOTE]
Afgjort en speciel slags, en magnoliatræ med en kunstig magnoliagren købt hos IDEmøbler. Efter jeg havde købt træet, læste jeg mig til at der kan gå tyve år før træet får blomster & det har jeg altså ikke tålmodighed til. Så jeg har hjulpet det lidt på vej & synes faktisk det ser okay ud
[QUOTE=Temple Bar;874233]Ja, jeg tænkte bare, at så er der da håb forude for mig, der gerne vil have et magnoliatræ
Det ser rigtig fint ud - “potten” ligner en mindre udgave af dem, jeg har stående på terrassen.[/QUOTE]
Tak & ja “potten” er en af de mindre udgaver af de superbrugbare plastiskbajler man kan købe i glade farver. Jeg bruger selv den større udgave til vasketøj & ja der må være håb, jeg håber om ikk andet mit træ faktisk vil tage til takke med at bo indenfor & en dag glæde mig med rigtige blomster. Mit eget bonsai-magnoliatræ
Tak & ja, en kat lader sig jo kun forstyrre når de vil forstyrres Der hvor hun boede før måtte hun ikke være i vinduerne, så hun nyder rigtig de fem store vinduer hun har her, det er kun badeværelsevinduet hun ikke kan kikke ud af. & det nu vare det ikke længe før jeg får lavet nye gitre til mine vinduer, så hun også kan ligge & snuse til alle de forskellige dufter verden kan bringe hende
[QUOTE=galath;874532]Aj, nu går Lisbeth da helt midt over, når hun ser den limegrønne elefantvandkande:
:klapper:
Hvor er Emina altså en smuk kat [/QUOTE]
Tak Nu har jeg jo selv en svaghed for limegrøn & stærke farver i det hele taget & i øvrigt også en svaghed for elefanter Denne kande kan så heldigvis købes i Tiger http://www.tiger.dk/ til billige penge. Ved ikke om Lisbeth bor i nærheden af sådan en :?