I tror sku det er løgn :´(

Jeg kunne tude :ked:

Mine dyre vinterstøvler er blevet stjålet ude foran min dør i min opgang :mad:.
Hvordan fanden er det at nogen folk opføre sig… Hvad pokker vil de med mine gamle, men stadig gode LaCrosse Vinterstøvler? Jeg synes fandme det for dårligt at folk ikke kan holde deres naller væk, fra ting som ikke er deres egne… :lynogtorden:

Men nu sagde min mor så lige i telefonen at jeg skulle melde det til min indbosforsikring, og det lød da som en god idé, men kom så til at tænke på om de overhovedet dækker det, når de jo har stået uden for min hoveddør? Er der nogen der ved lidt om sådan noget?

Nogle mangler desperat fodtøj :frowning:

Jeg kender desværre ikke reglerne, men synes da lige jeg vil give dig en lille krammer -kramer
Det trænger du da vist til efter sådan en idiots påfund :trøste:

Ja nu er jeg da ihvertfald også desperat efter fodtøj, har lovet min lille pige vi skal ned på bjerget og kælke :confused:

Tak Rikke, ja jeg er fandme pisse sur og ked af det, det er jo ikke ligefrem forbi vi vælter os i penge, og slet ikke i denne her juletid…

ARRRRG Store nar!

[quote=PiaR;500449]Nogle mangler desperat fodtøj :frowning:

http://politiken.dk/indland/ECE1127783/herberg-raaber-alarm-hjemloese-er-desperate-efter-hjaelp/[/quote]

men det gir stadig ikke folk ret til at stjæle noget som helst på den måde! :thumbdown:

Jeg var så uheldig at miste et par spritnye jeans i vores vaskekælder sidste vinter… jeg er fuldstændig ligeglad med om det er en fra opgangen eller en hjemløs - INGEN har ret til at stjæle de jeans som JEG har købt og betalt…
At stjæle har ingen ret til - og at spille på folks “dårlige samvittighed” over for hjemløse der fryser om vinteren synes jeg faktisk ikke er helt fair…
Det er ikke alle som “bare lige” har råd til at købe sit et par nye støvler på den måde “bare fordi” en hjemløs måske lige synes de så varme ud…
Hvorfor skal betaleren af støvlerne fryser tæerne, og tyven have varme fødder, bare fordi tyven måske er hjemløs? :?

jeg har ikke ondt af ret mange hjemløse - mange hjemløse har selv taget valget og meldt sig ud af samfundet… dem har jeg snakket med MANGE af efterhånden - og dem har jeg sq helt ærligt ikke så ondt af!

[quote=Metiela;500445]Jeg kunne tude :ked:

Mine dyre vinterstøvler er blevet stjålet ude foran min dør i min opgang :mad:.
Hvordan fanden er det at nogen folk opføre sig… Hvad pokker vil de med mine gamle, men stadig gode LaCrosse Vinterstøvler? Jeg synes fandme det for dårligt at folk ikke kan holde deres naller væk, fra ting som ikke er deres egne… :lynogtorden:

Men nu sagde min mor så lige i telefonen at jeg skulle melde det til min indbosforsikring, og det lød da som en god idé, men kom så til at tænke på om de overhovedet dækker det, når de jo har stået uden for min hoveddør? Er der nogen der ved lidt om sådan noget?[/quote]

Ja, det er super ærgeligt og p… frækt at folk stjæler ens fodtøj…

I forsikringsmæssig forstand er der tale om simpelt tyveri, og der er en dækning på policen med en procentdel af summen på din indboforsikring. Hvordan dækningen er for simpelt tyveri på din Indboforsikring fremgår af dine forsikringsbetingelser.

Ærgerligt er det, og det tvivler jeg på forsikringen dækker.
Og det fordi tyven ikke har begået indbrud for at stjæle støvlerne, men de har stået frit tilgængelige.

Det vil jeg også mene er temmelig letsindigt, selv om man selvfølgelig ikke lige forestiller sig, at nogen stjæler et par brugte støvler.

Og umiddelbart tror jeg nu også der er selvrisiko på de fleste indboforsikringer nu om dage.
men det skader jo ikke at spørge

Men ærgerligt er det

Ikke alle vælger det selv… Min kæreste var hjemløs i en periode da han blev smidt ud af sin x. Han var under uddannelse der og kunne derfor ikke få bistand og hjælp fra kommunen. Da han stoppede uddannelse kunne han ikke få bistand da han ikke havde en fast adresse. Han fik kun bistand når han havde midlertidige adresser hos kammerater, og da han boede ude skulle han købe mad fra dag til dag…
Var først da han fik kontakt med en ildsjæl i byen, han fik en løsning.

Der er åbenbart ingen grænser for galskaben…
For et par år siden til halloween havde jeg udhulet et græskar og sat lys i det,det “holdt” i en uge,så blev det stjålet…fandt det dog et par dage efter ved en anden lejlighed og så kom det med hjem igen,efterlod dog en “arrig” note med besked om at holde fingrene væk…kan bagefter godt grine lidt af det,for det er da noget småligt at stjæle et simpelt græskar…akja…

Det skriver jeg vist heller ingen steder!

[quote=PiaB;500523]At stjæle har ingen ret til - og at spille på folks “dårlige samvittighed” over for hjemløse der fryser om vinteren synes jeg faktisk ikke er helt fair…
Det er ikke alle som “bare lige” har råd til at købe sit et par nye støvler på den måde “bare fordi” en hjemløs måske lige synes de så varme ud…
Hvorfor skal betaleren af støvlerne fryser tæerne, og tyven have varme fødder, bare fordi tyven måske er hjemløs? :? [/quote]

Igen læser du noget, jeg ikke skriver.

Husk at tjekke din selvrisiko for hvis du har en stor en så kan det ikke betale sig at bruge sin indboforsikring…

Det er SÅ irriterende!

Sidste vinter skulle vi på besøg hos min bonusdatter på hendes højskole. Min mand, jeg selv og børnenes mor kører sammen, holder kaffepause på Fyn, og kommer grinende tilbage til vores bil da en anden bil i høj hastighed kører væk. De har så smadret en siderude, hvor børnenes mor havde efterladt en frakke og sin taske. Ja, det er dumt at efterlade det i bilen, men det var klokken 10:30 en lørdag formiddag på en stuvende fuld p-plads på en rasteplads!!

Vi blev så harme! For det er det der med at folk bare skal holde nallerne for dem selv! Der var ikke noget særligt i tasken, for børnenes mor havde taget sin pung med sig i hånden. Og hun lånte en mobil og fik spærret sin egen mobel med det samme. Men alt det der følger efter med at anmelde til politi og forsikring, få klistret noget plastic for ruden så vi kunne fortsætte til Jylland, få ringet til værksted og bestilt tid til skift af ruden og alt det der nu følger med.

Jeg kan godt forstå du er harm over dine støvler. For det er altså bare UARTIGT!

[quote=PiaR;500638]Det skriver jeg vist heller ingen steder!

Igen læser du noget, jeg ikke skriver.[/quote]

jeg læser dit indlæg, som om du prøver på at retfærdiggøre, at de støvler er stjålet, ved at nogle hjemløse mangler fodtøj…

og hvis ikke den skulle forståes sådan - så forstår jeg ikke meningen med dit indlæg… :øhmm:

men jeg forstår så slet ikke meningen med, at drage hjemløse og deres mangler ind i en debat om “dit og mit”…

Søren købte i foråret en splinterny MKB cykel. 8 dage senere var der en anden, som mente, at h*n havde mere brug for den. Den var låst.
Før det fik vi stjålet Sørens forhjul på hans gamle cykel i vores aflåste cykelkælder. :frowning:

Nej hvor vildt… Men tak for linket. Jeg bor godt nok i Hvidovre, men så må der næsten også havet været nogen her :ked:Skrammende at nogen har stået lige uden foran min dør og stjålet fra mig :lynogtorden:

Min veninde fik stjålet et par støvler udenfor sin hoveddør i opgangen sidste vinter. Hun meldte det til sit forsikringsselskab og der var ingen problemer med at få erstatning.

Okey tak for råd :wink: