IBD & foderallergi

Nogle som har erfaring eller viden omkring IBD & foderallergi.
Og måske har nogle gode råd eller ideer til hvordan man griber det an.
evt. erfaringer med special foder (som Z/D eller anden), tilskud eller lignende?

Søger viden/information om dette for én, som har en birma der lige har fået konstateret dette - og tænkte jeg har et super netværk, som kunne hjælpe med noget information jeg kan videregive?

Mit første råd ved foderallergi er altid brat foderskifte til enten Hill´s eller IAMS, fordi det rigtigt tit løser problemet. Det er let, billigt og i værste fald bare uvirksomt. Men det løser rigtigt tit problemet har jeg erfaret…
VH
Susanne

2 Synes om

Det vil jeg lige sige videre, tænkte nok nogle kunne komme med ét eller andet.

  • For jeg/vi har ikke selv nogle erfaringer med dette men tænkte nogle her inde sikkert har prøvet noget eller viste noget omkring dette som kunne være værd at vide/prøve. :smiley:

Jeg har 2 allergi katte (ud af en flok på 8) i mit hjem, hvilket giver en smule bøvl da det selvfølgelig ikke er det samme de er allergisk over for… dette har så resulteret i en rigtig dyr løsning… nemlig smart feed foderautomater m. chipaflæser…

Den ene er allergisk over for nærmest ALT pånær fisk - det eneste foder hun fungere på (som i det eneste foder hun ikke bliver et stort åben sår af!! ) er Orijen Six Fish = røv dyrt foder…

Den anden er allergisk overfor et udefinerbar tilsætningsstof - men vi er kommet frem til efter mange forsøg med forskelligt foder, at han kan tåle W/D fra sienceplan vet diet…

1 Synes om

Jeg har Mimi, som ikke tåler kylling i tørfoder. Jeg startede med at bruge Hills z/d både vådt og tørt. Tørfoderet fungerede fint, men vådfoderet slog fuldstændigt maven i stykker på Fanni. :frowning:

Jeg gik så over til at bruge WildCat Bhadra, som er lavet på hest. Det har fungeret godt og jeg er derefter begyndt at fodre med andre slags tørfoder uden kylling, hvor Mimi ikke har fået nogen allergisk reaktion.

1 Synes om

@velfa @trillingsgaard
Tak for jeres svar :relaxed: