Kender nogen noget til IcelandPet foder:? www.karmavita.dk Det findes til katte og hunde både som tør- og vådfoder:) For dem der ved mere om foder end mig - hvor fornuftigt ser det ud? Jeg bruger pt Feline Porta (flere varianter) - hvordan ser IcelandPet ud ift til FP?
Måske Skattekat ved noget :?
Ellers gætter jeg på, at AnnR kan hjælpe - og måske Mette & Mette
Er der ikke en indholdsfortegnelse?
Tager lige denne her frem igen - kender nogen dette foder:?
Jeg fik nogle prøver af det til Hest & Rytter sidste år - kattene var vilde med det.
Og jeg kunne rigtig godt tænke mig at give dem lakseolien.
Jeg har lige prøvet at bestille en omgang til vovsen og misserne (prøven) Ved ikké hvordan det kommer til at fungere:) Men nu må vi se.
Håber virkelig at finde et andet tørfoder som min hun vil være tilfreds med. Da jeg HADER at han kun vil leve af RC adult mini >.< Hans pels er ikke særlig fin hvis jeg ikke supplerede med råt. Og vil gerne bare have et godt foder
Sammensætning:
Fjerkrækød (min. 26%), majsgluten, ris (min. 14%), majs, tørret fiskekød (min. 10%), hvede, animalsk fedt, hakket tørret majroer, laks olie (min. 1%), fjerkrælever ekstrakt, calcium fosfat, natriumklorid.
Analyse:
Råprotein 31,09%
Råolie og fedt 17,60%
Træstof 2,40%
Råaske 6,40%
Calcium 1,12%
Fosfor 0,84%
Natrium 0,36%
Magnesium 0,09%
Linolsyre 2,54%
Linolensyre 0,53%
Tilsætningsstoffer / kg
Vitamin A 16500,00 IE
Vitamin D3 1650,00 IE
Vitamin E 250,00 mg
Vitamin B1 7,50 mg
Vitamin B2 5,60 mg
Vitamin B6 6,00 mg
Vitamin B12 30,00 mcg
Vitamin C 100,00 mg
Biotin 225,00 mcg
Kolinklorid 2500,00 mg
Folinsyre 9,00 mg
Nikotinsyre 53,00 mg
Jern (jern II sulfat) 205,00 mg
Mangan (manganoxid) 52,00 mg
Kobber (Cu II sulfat) 11,00 mg
Zink (zinksulfat) 180,00 mg
Cobalt (cobalt sulfat) 1,00 mg
Jod (calcium iodat) 1.10 mg
Selen (natriumselenid) 0,20 mg
Antioxidant: Alpha-tocopherol
Umiddelbart siger disse tal mig ingenting:)
Jeg har modtaget en pakke idag
(Eller faktis igår)
Og har prøvet tørfodret, på hund plus kat Hunden virker ikke interresseret. Men vi prøver lige nogen dage.
Sparta og Hermie åd begge af tørfodret . Har ikke prøvet vådfodret endnu
Men mon ikke det også falder i deres smag.
Håber nogen vil hjælpe Dkkorat med svar:)
Jeg har igår modtaget to 2kilos poser med hhv voksentørfoder og killingetørfoder i, da jeg forklarede, vi havde opdræt. Det er endnu ikke afprøvet.
Har de også vådfoder? Det kunne måske også være interessant at prøve…
http://www.karmavita.dk/product.asp?product=23
Det er Paté, men for min skyld gør det ingen forskel, da sparta spiser alt:)
Jeg hører gerne om dit indtryk af vådfoderet. umiddelbart ser det temmelig dyrt ud - 100g for 11kr.
Jeg prøver det her lidt senere Også tager jeg nogen billeder og siger min mening
(Så er kattene luksus dyr idag, og får vådfoder 3gange)
Så har jeg fået det prøvet, og smidt på en tallerken, og kattene har spist (og hunden hjalp dem:))
Lad mig se. Det er en Paté med stort P
Hvis jeg skal samligne den med andre paté’er synes jeg den er rigtig god:) Man kan tage og føle på den, f.eks, er LUXs pate version meget mere flydende. Her er den fast og nærmest tør. Mindede mig lidt om torskerovn og laksepate i en:)
Den duftede dejligt. Mild lugt:)
Kattene så ud til at kunne lide det. (Jeg hældte vand i pga Hermie ikke gider at spise det ellers:) )
[ame]- YouTube (i behøver ikke se den færdig haha )
Bamse kommer lige til sidst og rydder bordet. Han kunne ihvertfald godt lide det. Jeg mistænker mine katte for at være for mætte … 3 gange dagligt vådfoder er de ikke vandt til, plus det nye mad blev hældt i en skål og tømt, de har ædt sig mætte idag:)
Det ser lækkert ud:thumbup:
Vi har prøvet det til hunden og hun var vild med det (og der var nok energi i det til hende)
Faktis synes jeg også det er en lækker Paté, faktis ligner det noget man lige skærer et stykke af og smider på maden (elsker nemlig selv, torskerovn, og laksepate:D) Overvejede om jeg ikke selv lige skulle smage, hvilket jeg normalt ikke overvejer med noget mad:)
Det er noget jeg ville overveje at købe og give engang imellem, prisen er stadig lidt pebret:P
Den alm. Hunde foder eller den til aktive hunde?
[quote=Blunky;524966]Sammensætning:
Fjerkrækød (min. 26%), majsgluten, ris (min. 14%), majs, tørret fiskekød (min. 10%), hvede, animalsk fedt, hakket tørret majroer, laks olie (min. 1%), fjerkrælever ekstrakt, calcium fosfat, natriumklorid.
Analyse:
Råprotein 31,09%
Råolie og fedt 17,60%
Træstof 2,40%
Råaske 6,40%
Calcium 1,12%
Fosfor 0,84%
Natrium 0,36%
Magnesium 0,09%
Linolsyre 2,54%
Linolensyre 0,53%
Tilsætningsstoffer / kg
Vitamin A 16500,00 IE
Vitamin D3 1650,00 IE
Vitamin E 250,00 mg
Vitamin B1 7,50 mg
Vitamin B2 5,60 mg
Vitamin B6 6,00 mg
Vitamin B12 30,00 mcg
Vitamin C 100,00 mg
Biotin 225,00 mcg
Kolinklorid 2500,00 mg
Folinsyre 9,00 mg
Nikotinsyre 53,00 mg
Jern (jern II sulfat) 205,00 mg
Mangan (manganoxid) 52,00 mg
Kobber (Cu II sulfat) 11,00 mg
Zink (zinksulfat) 180,00 mg
Cobalt (cobalt sulfat) 1,00 mg
Jod (calcium iodat) 1.10 mg
Selen (natriumselenid) 0,20 mg
Antioxidant: Alpha-tocopherol
Umiddelbart siger disse tal mig ingenting:)[/quote]
Jeg kan ikke finde taurin-indholdet nogle steder… men der må være noget fra fjerkræ’et…
Kender i øvrigt ikke foderet
Vi har afprøvet tørfoderet herhjemme - det glider da ned, hvis det blandes i deres sædvanlige blanding, ellers havde det ikke den store interesse…
Halløj
Jeg har lige set dit spørgsmål, og det er så heldigt at jeg er den der ejer KARMAVITA. Vi begyndet selv at forhandle foderet da vi havde prøvet det et stykke tid på den en af vores 3 katte som var lidt af et “problembarn”. Nu har det det alle skønt. selv “gammel-mis” på 14 år er blank, sund og bare såååå dejlige.
Sig endelig til hvis du vil have en smagsprøve - det er helt gratis. Bare send en mail til mig på [email protected]
[SIZE=2]KARMAVITA ICELANDpet
- en excellent kombination af smag og ernæring
[ul]
[li]100% naturlig Islandsk dybhavs fisk[/li][li]Højt indhold af OMEGA3 og OMEGA6[/li][li]Ingen konservering[/li][li]Ingen kunstige tilsætningsstoffer[/li][li]Indeholder ALLE livsvigtige vitaminer, mineraler og næringsstoffer[/li][/ul]
[/SIZE]