Idag fik jeg min ilddåb som jordemoder

Jeg skulle have været med på sidelinien, da Sean’s opdrætters kat skulle have killinger - Men missemor Pernille ville det anderledes :tihi:

Cath skulle til jobsamtale, og jeg havde derfor sagt ja til at være hos missemor imens, men ca 15-20 min efter Cath var kørt, startede Pernille presseveerne og vupti, så var den første killing født :wehuu:En smuk rød/hvid han på 103 gram…
Jeg måtte kappe navlestrengen…

Her er vidunderet :hjerte::inlove::hjerte:

Vi havde ringet efter forstærkning og hun kom ind af døren ca 10-15 min efter første killing var født :cool2:
Og tusind tak for det Hanne…

1 time og 10 min efter den smukke rød/hvide dreng kom til verdenen, kom hans søster (er vi næsten sikre på) til verdenen, nemlig en lille sort/hvid pige på 87 gram :wehuu:

Her er den lille dejlige pige :hjerte::inlove::hjerte:

Det har været en super oplevelse - Jeg kan slet ikke få armene ned igen :juhu:
Kan næsten ikke vente til det engang bliver min tur :tihi:

Ih, det er bare så stort at være med til sådan en fødsel :smiley:

Tillykke med ilddåben - lækkert med en god oplevelse!

Tillykke med den første fødsel. Dejligt at det gik godt.

Skønne killinger, og jeg er vild med det blik missemor har på det første billede.

• hvad laver DU med MIN killing !

Stort tillykke med det!

Jamen det er skam mig, der takker, fordi I tog imod mit tilbud om hjælp.

Jeg havde ca. 1 times kørsel ned til den fødende kat, og på vejen hørte jeg bl.a. Coldplay med “Speed of sound”.
Meget passende … for min lille, røde Corolla drønede afsted med lydens hastighed :høhø: Det smilte jeg lidt af undervejs.

Rikke og Mor-mis havde klaret fødslen af den første - og røde - killing så flot.
Fødselstidspunkt, vægt og farve var noteret, Mor-mis og killing havde det rigtig godt … alt til UG :juhu:
Godt gået Rikke !!

Jeg var tilstede da killing nr. 2 blev født, og kort efter kom en spændt opdræts-mor (Cath) hjem og kunne overtage fødslen.

Tak til Cath og Rikke for dejligt selskab, for kaffe og håndmadder i sengen :ok:
Masser af kærlige nus til Mor-mis Pernille, der klarede fødslerne SÅ flot.

Nu vil jeg :godnat: efter en oplevelsesrig dag

Tillykke med ilddåben - og så en rød stribemis! :smiley:

Ja, det er såmænd ikke så svært, for hunkatten kan I de fleste tilfælde klare det selv - man skal bare være der, hvis der skulle ske noget uforudset.
Men oplevelsen af at stå med sådan en lille nyfødt killing i hånden, den glemmer man aldrig. :slight_smile:

Smukke killinger begge to.:hjerte::hjerte:

Tillykke med ilddåben, dejligt at det var en fødsel der gik lige efter bogen for både mormis og dig :slight_smile:

Tillykke med din første fødsel - det lyder til at have været en super oplevelse! Og så er det jo bare ekstra spændende at følge killingerne :slight_smile:

Ja det var en super oplevelse for mig, selvom det ikke er min kat, så føler jeg alligevel et nært forhold til hendes lille førstefødte, som jeg var hos :hjerte:

Det skal så lige siges, at mormis startede fødslen op igen i morges og har født endnu 3 smukke mislinger :wehuu:
En gruppe 3, en tortie i rene farver som mor Pernille og en sort m hvid plet på brystet :hjerte:
Denne gang klarede Cath selv jordemoder jobbet, men jeg var med via sms og ville bare meget hellere være dernede, end rende rundt på jobbet og svede :wink:

Ved 9 tiden startede deres anden hunkat sin fødsel og kl 12 var der født 5 små mislinger der også :wehuu:
Så nu er der 10 små bebser i to vugger hos Cath :hjerte:
Glæder mig sådan til at komme ned og se dem alle og følge dem de næste 12 uger - For det kommer jeg 100 % sikkert til :tihi:

Natten og morgenen igennem blev jeg holdt opdateret på de resterende killinger via sms :ok:

Stakkels Cath havde ikke fået megen søvn det sidste døgn, så da hun omkring kl. 10 skrev, at kat nr. 2 også var gået i fødsel :uha:, tilbød jeg (igen) at komme og aflaste / hjælpe, hvis nødvendigt.

Et smut ind forbi Shell efter rundstykker, pålæg og slik, og så var det afsted mod Svendborg :høhø:

Mens vi sad og nød kaffen og rundstykkerne fødte Demi 5 dejlige killinger i sofaen lige ved siden af os.

Inden jeg forlod Cath, flyttede vi de 2 missemødre sammen i fødekassen, som Cath og Thomas har bygget specielt til de 2 mødre.
Den er temmelig stor :smiley:
Dér lå mødrene med deres i alt 10 killinger og spandt 2 stemmigt :hjerte:
Cath og jeg grinte ad at der i fødekassen lå:
12 katte el. 24 ører er. 48 ben el. 240 kløer … alt efter hvad man nu tæller :høhø::høhø:

Sikke en oplevelse !

Det har virkelig været nogle “Animal Rescue Days” for mig.
Først 30.000 bier i baghaven, så en gråspurv der var røget ned i vores nedløbsrør - at skille nedløbsrør ad, så gråspurven kunne komme fri, så 2 gange til Svendborg til killingefødsler.
Nu venter jeg så bare på, at min egen kat får killinger om få dage :love2:
GODT jeg har ferie i denne uge :klapper:

[QUOTE=Lindvig;626291]Natten og morgenen igennem blev jeg holdt opdateret på de resterende killinger via sms :ok:

Stakkels Cath havde ikke fået megen søvn det sidste døgn, så da hun omkring kl. 10 skrev, at kat nr. 2 også var gået i fødsel :uha:, tilbød jeg (igen) at komme og aflaste / hjælpe, hvis nødvendigt.

Et smut ind forbi Shell efter rundstykker, pålæg og slik, og så var det afsted mod Svendborg :høhø:

Mens vi sad og nød kaffen og rundstykkerne fødte Demi 5 dejlige killinger i sofaen lige ved siden af os.

Inden jeg forlod Cath, flyttede vi de 2 missemødre sammen i fødekassen, som Cath og Thomas har bygget specielt til de 2 mødre.
Den er temmelig stor :smiley:
Dér lå mødrene med deres i alt 10 killinger og spandt 2 stemmigt :hjerte:
Cath og jeg grinte ad at der i fødekassen lå:
12 katte el. 24 ører er. 48 ben el. 240 kløer … alt efter hvad man nu tæller :høhø::høhø:

Sikke en oplevelse !

Det har virkelig været nogle “Animal Rescue Days” for mig.
Først 30.000 bier i baghaven, så en gråspurv der var røget ned i vores nedløbsrør - at skille nedløbsrør ad, så gråspurven kunne komme fri, så 2 gange til Svendborg til killingefødsler.
Nu venter jeg så bare på, at min egen kat får killinger om få dage :love2:
GODT jeg har ferie i denne uge :klapper:[/QUOTE]
:tihi: Ja når de gør det i Svendborg - så gør de det godt :lol:
Jeg har sagt, at du burde overveje fast job som misse jordemor Hanne :tihi:

Så er spørgsmålet bare, hvor mange af dem, der ender med at flytte hjem til dig :wink:

Ingen af dem :høhø: omend der er en LÆKKER tortie m/hvid :hjerte:

Det var nu også Rikke, jeg mente - men du har jo også været med og må have krav på et par stykker :høhø:

Ja hvis det stod til mig, så skulle mit :hjerte:barn hjem til mig, når han blev gammel nok :tihi:
Men kæresten siger nej, så jeg må holde mig i skindet :wink:
Jeg får jo også mine to smukke tøser hjem på fredag :inlove: