Ihh....alle de "fremmedord" vedr. katte udtryk

Jeg synes der er mange forskellige udtryk (forkortelser) som er lidt svære at hitte rede i, måske er jeg ikke logisk nok :dokdok:

Men hvad betyder eks. NFO, kan godt regne ud, at det må være noget med norsk skovkat, men hvad dækker betegnelsen? selv i salgsannoncer har jeg stødt på det udtryk…har søgt på google og blev ikke lige klogere :slight_smile:

Og der er RIGTIG mange udtryk når der bliver udstillet som jeg heller ikke kan finde hovede og hale i (uhhh den der forbaskede nysgerrighed :høhø:)

Måske vi skulle have en ordbog for “dummies” :klapper:

NFO = Norwegian FOrest Cat

alle forkortelserne kan du se her :slight_smile: for katteracerne altså :slight_smile:

http://www.kattegale.dk/content.php?114-EMS-koder

Ej…hvor genialt, mange tak :wink:

[QUOTE=Battlestar;942586]alle forkortelserne kan du se her :slight_smile: for katteracerne altså :slight_smile:

http://www.kattegale.dk/content.php?114-EMS-koder[/QUOTE]

Der bør nok lige rettes i listen…
Singapuraen er jo netop blevet anerkendt i FIFe :slight_smile:

[QUOTE=Battlestar;942586]alle forkortelserne kan du se her :slight_smile: for katteracerne altså :slight_smile:

http://www.kattegale.dk/content.php?114-EMS-koder[/QUOTE]

:thumbup:

[QUOTE=Ann K;942599]Der bør nok lige rettes i listen…
Singapuraen er jo netop blevet anerkendt i FIFe :)[/QUOTE]

super - hvilken KATegori :wink:

3 :wink:

takker - den er opdateret :slight_smile:

Der mangler også SYS = Seychellois i kat. IV :ok:
hov - og PEB = Peterbald

Ordbog for dummies skal vi ikke kalde den ordbog for uindviede.

NFO er meget nemmere at skrive end Norsk Skovkat og så bliver man helt forvirret når nogen så skriver NFC. Norwegian Forestcat/Norsk Skovkat

Eller når folk skriver MC om MCO - når man er vant til EMS systemet, og i øvrigt har forældre der kører på motorcykel så kan man hurtigt få lavet en sjov sætning inde i hovedet :tihi:

[QUOTE=Ann R;942619]Der mangler også SYS = Seychellois i kat. IV :ok:
hov - og PEB = Peterbald[/QUOTE]

de mangler ikke mere :slight_smile:

Nu du er igang, så er det Europé og ikke Europe :slight_smile:

Og SYS er seychellois shorthair
og SYL er seychellois longhair :slight_smile:

:ok:

[QUOTE=Eife;942662]Nu du er igang, så er det Europé og ikke Europe :slight_smile:

og SYL er seychellois longhair :)[/QUOTE]

Åh ja, det er rigtigt - jeg glemte der er en langhår også. Tror aldrig jeg har set sådan en fætter - heller ikke på billeder. :gruble:

[QUOTE=Ann R;942758]

Åh ja, det er rigtigt - jeg glemte der er en langhår også. Tror aldrig jeg har set sådan en fætter - heller ikke på billeder. :gruble:[/QUOTE]

[QUOTE=Eife;942662]Nu du er igang, så er det Europé og ikke Europe :slight_smile:

og SYL er seychellois longhair :)[/QUOTE]

voila :slight_smile:

[QUOTE=DK Thomani;942761]

[/QUOTE]

OMG! :wehuu:

[QUOTE=Ann R;942758]
Åh ja, det er rigtigt - jeg glemte der er en langhår også. Tror aldrig jeg har set sådan en fætter - heller ikke på billeder. :gruble:[/QUOTE]

Jeg meeeeeener at jeg har mødt en SYL en enkelt gang på udstilling, men nej… Ikke lige den mest almindelige variant :slight_smile:

Tak :thumbup: