Ikke for sarte sjæle - om kat

Marineret missekat på menuen

http://ekstrabladet.dk/vrangen/article1389304.ece

-whatdet er forhåbentlig en dårlig joke :uha:

-what:thumbdown:

Den nederste skulle ihvertfald være rigtig nok :thumbdown:

ja den med studenterne er rigtig nok

Det ene link handler om en mentalt syg mand - det andet (undskyld udtrykket) medieluddere, der i den grad har skudt forbi målet: stille spørgsmål ved dyrevelfærd!

Ellers:
Nogle har kaniner som kæledyr - og nogle spiser dem.
Det samme gælder lam og gedekid m.m., og i andre lande står der både hund, kat og marsvin på menukortet.

Så hvis katten ellers er aflivet humant, kan jeg ikke se noget forkert i at spise den også. Det er jo en død krop.

Spørgsmålet er så, hvor human aflivningen er, for er den aflivet med medicin (den blå sprøjte), den ikke spises, og skal den afbløde, ville jeg for alvor være betænkelig.

Den første er jo en tydeligvis meget syg mand.
så den gider jeg ikke kommentere mere på.

Men nummer 2 er skam rigtig nok, og jeg forstår såmænd sagtens idéen bag “stuntet”.
Det er bare helt forfejlet med måden de gjorde det på.

Men jeg kan nu godt se princippet i at der er folk der betaler 10 tusindevis af kroner for en kat, der skal leve som en konge i deres hjem, og som de synmes synd for hvis ikke den mindst har en edderdunsdyne (jaja, men overdrivelse fremmer som bekendt forståelsen)
Samtidig med at de gladeligt køber 5 kyllinger for en 100 las, og dermed støtter at disse dyr vokser op under aldeles kummerlige forhold.

Jeg ville faktisk synes det var super, hvis man kunne æde nogle af alle de overskudskatte, der hvert år alligevel bliver aflivet i lille DK, og jeg ville ikke selv sige nej til at smage hvis jeg vidste at katten havde haft et godt liv, så længe det varede.

Så at nogen har ædt en kat, kan simpelthen ikke bringe mit urin op på ret høje temperaturer.

Puha - godt han kørte over for rødt lys.

Ang de kære små Mooooodige studerende, så kontakte jeg dem den gang. Jeg arbejdede sammen med en praktikant, der kendte dem, og da jeg mødte ind, lå bladet med artiklen, de blodige billeder af tilberedningen og middagen opslået på mit bord - naturligvis for at få en reaktion.

Det fik de også
Men ikke den de havde forventet.

Jeg læste artiklen, og ringede til kokken og spurgte hvad der havde adskilt tilberedningen af en kat fra andre arter? Han fortalte, at en ting havde undret ham, “Der var sådan nogle sære hvide lange strimler inde i kødet, som jeg bare trak ud, så godt jeg kunne, og så tilberedte jeg den”.

Så ringede jeg til en dyrlæge og spurgte, hvad det var. Han skreg af grin i nogle minutter og svarede. “De har spist orm! Rovdyr er ofte fyldt med orm i kødet. Det er en af årsagerne til, at så få kulturer spiser rene rovdyr.”

Med et stille smil, ringede jeg til en af de studerende, sagde tak for artiklen og fortalte at jeg bare lige ville fortælle lidt fra to samtaler jeg havde haft her til morgen. En med deres kok og en med en dyrlæge. Hun måtte sgu lægge røret og var i lang tid ved at kaste op!

Jeg indrømmer blankt - jeg frydede mig.

Så sagde jeg: “Du kan hilse dine venner og sige, at der er to ting I bør vide om katte. For det første har de så lav status at hvis I virkelig skulle have udvist mod, så skulle I have tilberedt og spist en sød labradorhvalp. Men det har I nok ikke appetit til nu? Og så er der den lille ting ved katte - de får altid det sidste ord - enten i live eller også får de en eller anden nørdet katteelsker til til at gøre lidt benarbejde, foretage nogle opkald og tale deres sag, efter deres død… I har ikke rent dyrevelfærdsmæssigt ændret en skid. I har bare spist nogle store lange hvide fede rovdyrsorm. Om det er præstation ved jeg ikke, men jeg ved i hvert tilfælde, at alverdens katteejere vil skrige af grin over jer, når jeg sørger for, at de hører det. Nå men hav en FORTSAT dejlig dag”

Jeg tror ikke vi hører mere til dem:-)
Og ellers så gør jeg det gerne igen da.

Jeg er ellers lidt ligeglad med, hvad man spiser, bare dyret er dødt på en human måde, og det var denne kat. Men noget fik mig alligevel til at handle.

Måske fordi de var så selvfede over det, havde lagt artiklen på mit bord og bevidst provokeret - men det faldt tilbage på dem.

Man kan sige at jeg hjalp karma lidt på vej… LOL

Når jeg nu var i gang, så kunne jeg lige så godt tørre deres ansigter foran hele lokalområdet, så jeg skrev en klumme om de uvidende studerende fra Århus, der havde spist orm". Den blev trykt i alle aviser i hele Midtjylland - inklusiv Århus Stifttidende og lagt på nettet så hele DK kunne se den

YEAH! Do NOT diss with cats!
Sagde Heksen

:slight_smile:

Her er Kattens eftermæle - og hævn-LOL:yah:

http://amtsavisen.dk/article/99999999/VSF/514523183

Skide godt føles det stadig. HA!:høhø:

[quote=lenschow;425392]“Der var sådan nogle sære hvide lange strimler inde i kødet, som jeg bare trak ud, så godt jeg kunne, og så tilberedte jeg den”.

Så ringede jeg til en dyrlæge og spurgte, hvad det var. Han skreg af grin i nogle minutter og svarede. "De har spist orm!

[/quote]

Åhhh, hvor er det klamt!!! :besvimer::besvimer::besvimer::besvimer::besvimer:

Kød med indbygget tandtråd :uha:

…men vi andre spiser vel også lidt tilberedte indvoldsorm af og til - i fisk :?

Ikke at det overhovedet rykker noget i forhold til “klamheden” af din historie :klapper:

Lenschow - Hvor er du SEJ :thumbup:
Hahahahaha, hvor er det bare godt! :høhø::klapper::klapper:

For ca. 20 år siden var der nogle teenagere, der købte, slagtede og grillede en Labrador hvalp over et bål på stranden.
De kom også i avisen og radioen, men reaktionen var den samme; nogle mente ikke det var værre end at slagte andre dyr og nogle mente det modsatte.

Men stadigvæk synes jeg, at man ikke skal spise kæledyr bare for at gøre sig bemærket.
Skulle man mene, at man ikke spiser kæledyr, burde man i det hele taget være vegetar.
Jeg synes jo nok, det er lidt ulækkert, men jeg har selv spist både kaniner, duer og kyllinger af egen avl. Såe…

Men jeg synes virkelig den er god, den med ormene.
Jeg har nu også læst, at rovdyr normalt ikke smager så godt, (måske fordi de lever af kød)…
.

[quote=lenschow;425392]Jeg læste artiklen, og ringede til kokken og spurgte hvad der havde adskilt tilberedningen af en kat fra andre arter? Han fortalte, at en ting havde undret ham, “Der var sådan nogle sære hvide lange strimler inde i kødet, som jeg bare trak ud, så godt jeg kunne, og så tilberedte jeg den”.

http://amtsavisen.dk/article/99999999/VSF/514523183

Skide godt føles det stadig. HA!:høhø:[/quote]

Jeg er ikke helt med.

Ringede du til kokken og spurgte, eller læste du det i artiklen, som du skriver i din klumme???