Ikke lige planen.....(langt)

Mja…jeg skulle ikke have flere katte! Men nogle gange vil omstændighederne det bare anderledes, og man ender med at bøje sig :ups:

Engang i januar måned besluttede “et dyr” sig for at flytte ind på lageret på min arbejdsplads. “Dyret” blev hurtigt meget upopulært pga. de efterladenskaber, man dagligt stødte på overalt på lageret og på varerne :thumbdown:

Der var mange spekulationer om hvilket dyr, der mon var tale om :øhmm: Men efter en lille uges tid blev “en stor Norsk Skovkat” en aften observeret på lageret. Ingen tvivl - den måtte være synderen :nix:

Iflg. lagerchefen skulle den “sparkes ad helvede til ud af lageret”, for den udløste alarmens censorer hver eneste nat. Men den ville ikke gå frivilligt, selvom portene i perioder blev efterladt åbne. -Sikkert fordi, der var både føde og ly at finde på lageret (affaldsække med madrester blev flået op i løbet af nætterne - så sultede mis da i det mindste ikke :slight_smile: )

Pedellen skaffede, på min opfordring, en human kattefælde fra nærmeste dyrlæge for på den måde af fange “synderen”. Han ringede desuden til politiet, for at høre, hvad han skulle stille op med katten, når den så var fanget. Deres svar var: “Gør som du vil!” :thumbdown: Planen blev dermed, at mis skulle smides ud og overlades til sig selv midt i et industrikvarter ca. 100 m. fra motorvejen :yikes:

Mit hjerte blødte mere og mere :brist: og en aften efter arbejde tog jeg en tur rundt på lageret og fandt så pludselig den fineste blå/hvide mis siddende på en palle :hjerte: hvorfra den blot observerede mig. Jeg forsøgte at indlede en samtale, men så smuttede den ind imellem de stablede paller og lod sig ikke se igen. Den ønskede tydeligvis ikke nærkontakt!

Skæbnen ville, at missen ikke gik i fælden! Åh jo, maden blev skam spist og fælden klappede - men uden kat!! Efter 5 dage uden resultat overlod pedellen ansvaret til mig. Jeg kunne jo alligevel ikke lade være med at blande mig og komme med gode råd :ups: Sammem aften gik katten i fælden - en lille, korthåret blå/hvid kat uden nogensomhelst fællestræk med en skovkat! Vidnet er blevet behørigt moppet sidenhen :tihi:

Og hvad gør man så kl. 19 en tirsdag aften med en lille, beskidt, utryg kat i en fælde???

Tja - man tager den åbenbart med hjem og installerer den på et isoleret xtra-badeværelse for at give den lidt ro, så man kan kigge nærmere på den. Måske var den mærket og savnet et sted - men nej! Særligt tam virkede den heller ikke, så aflivning var under overvejelse…

:fløjte:

…Det er 8 uger siden nu. Missen - en lille, ung hunkat viste det sig - blev mere og mere tryg, gik meget i løbetid, overp****** alt og fik så hele turen ved dyrlægen. (neutralisering, mærkning + reg, vaccination og FIV/FeLV -test). Og hun er nu begyndt at lære de andre misser at kende.

Interessen fra deres side varierer noget :tromme: men aldrig har jeg set en kat blive så glad for at se andre misser som hun blev, da netdøren kom i :rundtosset:
Husmisserne tager det hele med ophøjet ro. De ældre misser skælder lidt ud. Det er forståeligt :slight_smile:

Navnet er Hedvig og her er hun så (endnu en blå hittemis til mig - ved ikke liige, hvad det er med den farve :øhmm:) - en lille kompakt bolle, er hun:

“Hej Rufus!”

  • et fint stop, synes jeg :slight_smile:

Hun har med tiden vist sig at være meget, meget kælen og kontaktsøgende. Hun virker meget ung - ca. et år siger de ved dyrlægen. Født vildkat er hun ikke - heller ikke iflg. personalet hos min dyrlæge. Men hun har uden tvivl været overladt til sig selv i et stykke tid.

Måske er hun dumpet i efteråret (mit job ligger kun en spytklat fra motorvejstilkørslen), måske har hun forvildet sig ind i en lastbil et sted i DK/Europa og er kommet til lageret med en vognmand eller måske noget helt tredie. Det er ikke til at vide, men nu er hun her og minder ikke meget om en vildkat længere. Sådan kan det gå!

  • Og så lige et Hej igen til jer alle fra een, der endelig har fået pc igen :wehu:efter 2½ måned uden :uha: Pyh, der er meget at indhente, men det er en fornøjelse at være tilbage :wehu:

Hvor er hun fin. Tillykke med din nye mis.

Marianne

Hvor er hun bare skøn og passer bare til resten af din flok :wink: Stort tillykke med familieforøgelsen :slight_smile:

Dejligt at du ville og kunne tage dig af sådan en smuk-sak :thumbup:

Sikken en fin lille kat. Lidt rund måske, men dejlig. :hjerte:
Og det er så flot, at du har taget hende til dig - jeg er sikker på, det bliver til glæde for alle. :slight_smile:

Hun har da levet godt ude på lageret, den lille trunte :stuck_out_tongue:

Men hun er godt nok dejlig. Og fint billede, hvor hun hilser på Rufus :slight_smile:

Hvor er hun fiiiin :wehuu:

Tillykke med det nye familiemedlem - super dejligt at du ville tage dig af den skønne missepige :hjerte:

et fint stop, synes jeg :slight_smile:

Ja, din tid som burmeseropdrætter fornægter sig ikke :wink:

Skøn historie og hvor er det dejligt, hun nu har fået et hjem og om ikke så længe nogle legekammerater :hjerte::hjerte:

Hun er vildt smuk syntes jeg…og det var hendes held det var “dit” lager hun endte på.

Tillykke med din nye missepige. Hvor er hun heldig hun lige valgte din arbejdsplads:thumbup::ok:

Tillykke :slight_smile: Til dig, men især til Hedvig. Hun ved ikke hvor heldig hun er :hjerte:

Og dejligt at se dig, Katrine :kram:

Tak fordi der stadigvæk findes mennesker som dig, som tager misserne ind :slight_smile:

og hvor er Hedvig altså bare smuk… sikke en dejlig pige :wehuu:

Godt hun fandt dig og omvendt :slight_smile:

Hvor ser hun sød ud :hjerte: Selvfølgelig skal hun da bo hos dig…

Katrine, du har altid været en gæv katteven med ben i næsen - skønt at se, at det er du stadig :slight_smile: Til lykke med Hedvig, hvor er hun heldig at det lige var din arbejdsplads hun endte på :slight_smile:
VH
Susanne

Sikken da en fin og lækker husmis! :slight_smile:

Rigtig dejlig historie at læse, med så god en slutning. Hatten af for at tage imod hende :ok:

På Hedvigs vegne

Hvor er hun kær :wehuu::wehuu::wehuu:

Lykken har stået hende bi, når det lige var din arbejdsplads hun søgte tilflugt i.
Jeg elsker happy endings :juhu:

Et stort tillykke med din Hedvig-pige :slight_smile:

dagen bliver altså KUN bedre af den slags happy endings :wehuu:

Hvor er hun skøn