Ikke mælk nok & hjælp til farve

Meelas 4 killinger virker sunde og raske og hun passer og vasker dem som hun skal.
Jeg har også set dem die, men alligevel taber de sig istedet for at tage på.

Jeg har tjekket for ganespalte.

jeg har lige givet dem lidt KMR som er fortyndet med kogt afkølet vand.

Jeg har dog ikke mulighed for at skulle fodre dem hver 2-3 time døgnet igennem, så jeg vil tro det er bedst at få fat i en amme.

Var de ikke ret nyfødte ?
Taber killinger sig ikke også lidt i starten, ligesom hundehvalpe og babyer gør ?

Det første døgn kan de godt tabe sig lidt - derefter skal de tage på.

Hvor gamle er de?
Er moderen førstegangsmor?
Hvor meget taber de sig?
Er det alle, der taber sig?

Læste lige i en anden tråd, at de jo er helt nye, så jeg ville ikke bekymre mig mht. vægten, men hold dig fra KMR osv., da mælkeproduktionen lige skal ordenligt igang hos mormissen.
Man kan muligvis tilbyde hende lidt KMR, men det er der andre herinde, som har meget mere forstand på end jeg har…

Jeg tænker at de fleste var jo rimelig små ved fødslen, så gad vide om de har kræfter nok til at sutte, uden at tabe sig.

Du kan jo nøjes med at supplere et par gange eller 3 om dagen, hvis de jo ellers trives ved at sutte hos mormis. Og dermed bliver hendes mælkeproduktion også stimuleret.

Til et Barf-foredrag, fortalte en af dem om effeken af hybenpulver, som hun tilsatte hundens mad. Hunden havde 11 hvalpe og de sultede på ingen måde. Man tilsatte blot lidt til moderens mad og det gik ind og hjalp på mælkeproduktionen.

De er født fredag aften mellem kl. 19.50 og 21.09

Fødselsvægt
70 - 84 - 76 - 106g
I går aftes
66 - 82 - 76 - 112g
Her til morgen
62 - 80 - 74 - 106g

Moderen har haft et kuld før som hun passede til UG.

Mormissen fik KMR allerede igår. Da jeg havde læst det skulle være godt.

[quote=Jeanette;418576]De er født fredag aften mellem kl. 19.50 og 21.09

Moderen har haft et kuld før som hun passede til UG.

Mormissen fik KMR allerede igår. Da jeg havde læst det skulle være godt.[/quote]

Jeg ville give killingerne KMR som tilskud et par dage.
Somme tider skal mælkeproduktionen lige ordenligt i gang, og hvis killingerne er meget små (og det er de vel for en MCO?), kan de have svært ved at sutte ordenligt til.

[quote=Vivi_Fletcher;418581]Jeg ville give killingerne KMR som tilskud et par dage.
[/quote]

Jeg ville så også give moren al den KMR, hun kan drikke + evt noget råt kød og kyllere (hvis hun vil have det) - det plejer at sætte god gang i mælkeproduktionen.

Det skrev Jeanette jo, at hun allerede får :slight_smile:

Mange tak for svarene.

Ja, de 3 af killingerne er ikke så store.

Jeg har inden fødslen brugt meget tid på at læse i bøger og forskellige forumer.
Jeg syntes dog jeg har mest ud at at læse på forum, da der jo er jeres oplevelser og råd. det er også derfor jeg har købt KMR, så jeg havde det i huset, hvis det blev nødvendig.

Jeg prøver med at støttefodre, for vi vil jo helst selv have dem her, så det er os der præger dem i deres opvækst.

hvilken farve beskrivelse vil i give killingerne ??

Jeg har lidt svært ved det med sølv og smoke:

Pigen vil jeg sige er sort tortie med hvid. Jeg er ikke sikker på om hun er tabby

Fik du klippet pelsen af mormissens mave ?

Ja, vi klippede hende i går aftes, da vi kunne se de havde svært ved at finde niplerne i alt den pels.
Vi knappede dem derefter på flere gange, for at være sikre på at de også ville sutte.
Da jeg tjekkede inden jeg gik i seng, havde de alle 4 selv fundet hver sin bryst.

Den her er jeg lidt i tvivl om kønnet men jeg vil tro det er en dreng.

Jeg vil kalde farven rød med hvid men om der er sølv i også er jeg meget i tvivl om.

Her er de sidste 2 killinger, den røde er meget lyserer i farven end sin røde bror.

Den mørke vil jeg kande sort sølv makrel tabby med hvid.
Den anden er jeg meget i tvivl om, hårene ser lysere ud i bunden, så om det er rød sølv med hvid - rød smoke med hvid eller creme sølv med hvid

Hvor er de bare søde sådan nogle babymislinger! :inlove:

Håber det går i orden med mælkesituationen. :kryds:

Den tortie pige ser ud til at være tabby også. Det ser ud som om hun har aftegn i de sorte områder omkring øjnene.

Mht den lyse røde - jeg er også i tvivl om hvorvidt han er creme eller rød sølv - creme sølv er efter min erfaring noget lysere. Men han er i hvert fald blotched tabby i mønsteret.
Den mørke dreng kunne godt lige en sort makrel tabby ja, men som han bliver lidt større bliver det tydeligere at se :slight_smile:

Hvilke farve har forældrene?

Og nr. 2 killing er også rød (blotched tabby) med hvid som du selv skriver.

Mor er: sort tortie sølv makrel tabby med hvid.: MCO fs 09 23

Far er: Rød blotched tabby med hvid: MCO d 09 22

Begge er bære af fortynding samt nonagouti

Her er det nemt at se forskellen på de 2 røde.

Jeanette - Ja, så kan den bette sorte jo fint være makrel :slight_smile:
Og den lyse kunne godt ligne en rød sølv, men det kan du jo se når de bliver lidt ældre :slight_smile:

Lillepigen døde i nat :rip:

Mormis og killinger skal til dyrlægetjek kl 12:30