Ikke så smart mus er nu en erfaring rigere

Helt modsat sædvane kom Charley ikke ind, da jeg bankede let på ruden ud til kattegården i går aftes. Raslen med madskålen havde heller ingen effekt, så jeg blev lidt nervøs, var der noget galt?
lommelygten med ud for at kunne se om han var der, jo-jo det var han, han sad henne ved trådvæggen og ‘hissede’, han reagerede overhovedet ikke på mig og heller ikke på mad, ikke normalt.
Han fik lov at blive ude, jeg tænkte om det var en mus, der var dum nok til lige at vælge dette ‘hjørne’ af haven.

Det viste sig lidt senere, at jo, det var en mus. Charley må være gået ind gennem køkkenet med den, for lidt senere kom han fra stuen til køkkenet med en mus i munden. Uden at knurre, han plejer at knurre højlydt, når han har noget specielt legetøj i munden, så det undrede mig noget.

Jeg fik lov at få musen og satte den udenfor mellem nogle grantræer og den pilede afsted, en erfaring rigere.
:slight_smile:

Jeg har også reddet mange mus fra mine katte. De skal jo slæbes ind, så vi kan se hvor dygtige de er - de kære katte :slight_smile:

Mikki har taget 5 mus, 2 fugle og en flagermus, allesammen i kattegården.

Et par gange er musen sluppet levende fra det, med lidt hjælp fra os.

Den ene fugl en gærdesmutte fik jeg fra hende, og den kunne selv flyve væk. Den anden så jeg først da det var for sent, hun havde lagt den midt på stuegulvet, sikkert som en gave til os, det var en spurv. :runsylvester:

Flagermusen var også død,da hun kom ind med den. Da var jeg ret bange for om flagermusen måske havde bidt hende inden den døde, de kan jo have rabies. Der var dog ingenting at se på hende.
Jeg fik senere at vide hos dyrlægen at de aldrig havde set et tilfælde af katte med rabies på grund af flagermus i vores del af landet.

Og ja, man må jo endelig huske at rose katten, når den kommer og viser hvad den har fanget, (selvom man har inderlig ondt af det lille byttedyr). For den er jo en dygtig kat:klappekat:

Her kommer de og lægger musene foran mig når de er stendøde…med et udtryk og en miaven der helt klart siger: Mor sæt lige nye batterier i den her, den duer ik mere!! :rock:
Vi havde en hel sommer en gærdesmutte hoppende ude foran vinduerne…uden hale fjer…dem havde den nemlig mistet fordi den havde været dum nok til at flyve ind i stuen…til en flok sultne tigre :tihi: jeg nåede lige at se den “smutte” ud af en åben vinduessprække, med tre katte efter sig.