Ikke "se min kat", næ... "Hør min skrigeballon" :)

Sådan render hun rundt i alle sine vågne timer :tihi:

//youtu.be/rnxlNKwHX5M

Så kan det nok være et Bølle vågnede op - når en dame råber om hjælp er han på pletten:D

Jeg håber for din skyld, at hun sover om natten:)

:smiley: I nat var der ro fra 1 - 4.30 så jo jo det gør hun da :smiley:

Hold da op & jeg troede Emina kunne larme :smiley: Selv samme Emina sidder nu i vinduet & kan ikke forstå hun ikke kan få øje på katten der larmede sådan :smiley:

jamen dog…sikken en højrøstet lille kat…mine katte kom drønende da jeg spillede det, så de fik lige en tur til…men MCO’er er jo ikke sååååå kloge, de fattede ingenting.

:uha: Oh my…

Hvis jeg skulle høre på det der uafbrudt - døgnet rundt - så ville jeg nok rive mine ører af…:høhø:

GODT jeg aldrig skal have en fertil pige indenfor dørene! :cool2:

:smiley: Jeg tror det er HELT normalt for siam :slight_smile: Alle mine har i hvert fald sagt sådan :slight_smile:
Ligesom de har en selektiv hørelse, så lærer man at tune det ud :slight_smile: Jeg sad og snakkede i det spektakel med min nabo idag. Naboen var helt vildt stresset over det… jeg kværnede videre :slight_smile: Til sidst spurgte hun om hun skulle sige sådan :smiley: :smiley: :smiley:

Lige nu er jeg glad for, at jeg ingen siam har :uha: :tihi:

Ha - det er ikke engang løgn at hun synger! Jeg er meget imponeret over toneskiftet midt i det hele…
Men siam sover vel også mange timer i døgnet, og går ikke ud fra at hun snakker i søvne??

Min erfaring er at når de er i løb, så sover de faktisk ikke ret meget. Dione gør i hvert fald ikke og hun glemmer også at spise, netop derfor var det lige tilpas at jeg fik det A/D til hende fra Sim-sim i går :slight_smile:

imponerende med den stemme. Jeg vidste godt at siam snakker meget - endnu rigtig meget, men at de også kunne “synge”, det vidste jeg ikke :slight_smile: så blev jeg så klogere.

Hun er skøn:hjerte: - men godt hun ikke er min.:høhø:

Jeg håber ikke du har naboer! :uha:

:høhø: du skrev mine tanker … dejlig er hun bestemt :hjerte:

:klapper: I er lidt sarte, er i ikke :wink: :smiley:

Åh den smukke pige, hun synger da om en dejlig prins… syntes hun er dejlig, men indrømmet dejligt hun ikke lige er min. Dog er Kitty også i løb men det er i et helt andet stemmeleje vi løber ss

Åhh jeg elsker en god siataler stemme :slight_smile:

:uha: den stemme går lige gennem marv og ben.

UNDSKYLD Luise men Annes katte snakker også meget og det er derfor jeg aldrig har haft og aldrig vil få en siam. NUUUIIII mit stressniveau ville stige til uanede højder :lol:

Men hun er bare sååå fiiiiin :hjerte: Siam ER smukke, elegante, yndefulde og yderst karismatiske - desværre også lige en anelse højlydte :tihi:

[QUOTE=DK Sugieh;914463]:smiley: Jeg tror det er HELT normalt for siam :slight_smile: Alle mine har i hvert fald sagt sådan :slight_smile:
Ligesom de har en selektiv hørelse, så lærer man at tune det ud :slight_smile: Jeg sad og snakkede i det spektakel med min nabo idag. Naboen var helt vildt stresset over det… jeg kværnede videre :slight_smile: Til sidst spurgte hun om hun skulle sige sådan :smiley: :smiley: :D[/QUOTE]

Hahahaha åh ja det bringer minder frem… :dokdok: HVORFOR er det nu lige at nogen overhovedet gider opdrætte de vræleho’der? :wink:

Tak for optagelsen, og især den “kalden” der er optaget.

Lige præcis sådan går vores Birma en gang i mellem og kalder om natten.

Hun er “neutraliseret”, og ja hendes kalden er heldigvis blevet meget mindre i det 1 1/2 år vi har haft hende. De første måneder var det sådan næsten hver nat. Vi anede ikke hvad vi skulle/kunne gøre for hende.

Nu sker det måske et par gange om måneden, at jeg bliver vækket af denne, i mine ører, meget jamrende kalden. Jeg bryder mig bestemt ikke om den lyd. Det er som om hun savner noget helt vildt, som man som ejer bare ikke kan gøre en dyt ved :S.

Det hjælper ikke, at stå op og kigge til hende/snakke med hende. Det hjælper måske for en stund, at kalde hende op i soveværelset, for en lille nus på gulvet (lyder åndsvagt - men op i sengen får vi hende bare aldrig, uanset hvor gerne jeg end ville) Men 5 min. efter futter hun ned igen i stugeetagen, og fortsætter denne “ensommen” kalden - på hvad/hvem ved jeg bare ikke. :frowning:

Måske mine tanker intet har, at gøre med optagelsens formål at gøre, men hvorfor kalder de på den måde?

Hidtil har jeg tolket det som hun mangler en “kammi”, men det siger tidligere ejer jo så ikke hun er egnet til. Jeg har så læst et eller andet med, at man kan “neutralisere”, så de kommer i “løb” alligevel?

Kan vores mis mon være, undskyld det uvidende udtryk “neutraliseret halvt og dermed reelt set være i løb, et par gange hver måned” og derfor reagerer hun sådan??

Kender kun til steralisation og kastration hos hunde. Der er den, forstå mig ret “klokkeklar”. Alt bliver fjernet, og ingen hormoner florerer herefter i kroppen. Men synes jeg har læst noget med misserne, at man ikke fjerner det hele, og dermed bevarer de en del af, fertilitets adfærden.

Enkelte gange i dag timerne kan hun finde på, at kalde på næsten samme måde, men det er meget sjældent og, især hvis hun har ligget og sovet og dermed selvvalgt været væk fra os, og lydene er langt fra ligeså intense som jeg kan høre om natten og på optagelsen.

Men jeg forstår simpelthen ikke hvad der foregår indeni vores ellers i hverdagen fantastisk velfungerende mis.

Mvh
Yvonne