Ikke spisende kat - erfaringer?

Hej alle
Vi har som nævnt i anden tråd fundet et nyt hjem til vores huskat, og alt i alt går det strålende.
Hans nye familie er rigtig glade for ham. Han er kælen og kontaktsøgende og putte hos dem i sengen om natten -høhø
Meeen - Han spiser ikke rigtig noget og har ikke gjort det siden vi afleverede ahm søndag formiddag.
Han drikker vand og tisser på kattebakken, men har endnu ikke her på fjerdedagen lavet stort.
Jeg har spurgt den nye familie om de har kigget alle vegne efter en “gave” lagt på et uautoriseret sted, men umiddelbart nej :S
Han virker ikke på nogen måde sløj, nusser, kæler og spinder, men hvornår bliver hans spiseværing et problem :?.
Jeg ved det hele nok skyldes den store omvæltning der er at skifte hjem og familie i en alder af 4 år, og er ikke på nuværende tidspunkt specielt nervøs, men vil meget gerne høre jeres mening. :smiley:

P.s. det skal lige nævnes at han ikke er specielt lille og absolut ikke tager skade af at tabe sig lidt -høhø

Hvad spiste han hos dig? Er der noget, han finder særligt delikat?

Da jeg fik min første hunkat i sin tid, ville hun heller ikke spise meget de første dage. I desperation, blandede jeg Whiskas tørfoder (efter devisen: katte ville vælge Whiskas) i det tørfoder, min kastrat ellers blev fodret med - det virkede!

Han har fået en pæn stor madpakke med af hans sædvanlige tørfoder samt folieposer med Whiskas - Ja det er normalt også noget der kan friste ham -høhø

Det er ikke unormalt appetitten ikke er i top når en kat skifter hjem.
Det skal nok komme.
Kommer der ikke noget ind - så kommer der heller ikke noget ud.

[quote=Lis Dahlstrøm;203676]Det er ikke unormalt appetitten ikke er i top når en kat skifter hjem.
Det skal nok komme.
Kommer der ikke noget ind - så kommer der heller ikke noget ud.[/quote]

Tak Lis
Det er også min umiddelbare holdning, og på alle andre punkter virker ahn i fin form.
Jeg ville bare gerne lige bekræftes og vide hvornår man evt. skulle begynde at bekymre sig.:slight_smile:

Lidt kogt fisk, torsk selvfølgelig, plejer at være et hit - og ikke så kraftigt for en tom mave. Kogevandet er jo også dejligt:-)