Ikke vaccineret eller orme behandlet killing

Finder lige ud af den killing jeg får hjem, hverken er orme behandlet eller vaccineret.

Hvor farligt er det for mig at sætte de 2 katte sammen så?:s

vil nødig ende med 2 syge katte.

Sparta er vokset op inden for sammen med sine søskende. Og fejler ikke noget. Hverken klatter i øjne, grums i øret. osv. Rene bagdele. tjekket det meste igennem uden at være dyrlæge og vide en masse.

Men hvor farligt er det?, fra jeg får hende tjekke hos dr.dyr osv. går der jo 30 dage før vaccinen virker.

Ville i turde?..

Det er næppe farligt - men det er en uskik at killinger flytter nogen steder inden de er vaccinerede. Ville jeg turde? Ja - men jeg ville ikke af princip…
VH
Susanne

Jeg havde faktisk også fået den forståelse af at de ville blive.
men det var da jeg snakkede med Hermies opdrætter Laila at jeg blev i tvivl
Hun sagde nemlig, “at katte som oftes kommer sådanne steder fra ikke har fået noget”
Og skrev så en besked hvor efter jeg fik svaret at det måtte vi selv sørge for.

Nu bliver jeg sådan helt i tvivl om jeg overhoved ønsker killingen. eller om jeg skal give den fred hos dyrlægen :confused:

Nogen der kender gode dyrlæger i randers?.. og evt hvad priser de ligger inde med, for øremærk /, vacc / orme kur osv.?:slight_smile:

Bare så jeg har en ide om hvad pris jeg skal af med :stuck_out_tongue: ikke at jeg har noget imod det overhoved

[quote=bazan;393373]
Nu bliver jeg sådan helt i tvivl om jeg overhoved ønsker killingen. eller om jeg skal give den fred hos dyrlægen :/[/quote]

Du behøver vel ikke at aflive killingen, fordi den ikke er blevet vaccineret:?
Kan du ikke bede dem om at give killingen ormekur (hvis den er udekat) og vaccinere den på din regning, inden den flytter hjem til dig:? Anden vaccination af huskatte er det ikke usædvanligt, at køber selv sørger for. Ved at killingen bliver vaccineret, inden den flytter hjem til dig, bliver den også set efter af en dyrlæge, hvilket er rart for dig - for man vaccinerer ikke syge katte/killinger.

Hmmm - hvis killingen, dens søskende, mor og i øvrigt andre katte i husstanden ikke har problemer af nogen art, så skulle risikoen for at du slæber noget med hjem nok ikke være meget større, end hvis den fx var blevet vaccineret for 2-3 uger siden.

Uanset om den er vaccineret eller ej, kan den sagtens have div. luftvejsinfektioner, som også kan smitte din nuværende kat. Ormekuren er for mig ligegyldig, mine killinger/katte får ikke ormekur pr. automatik.

Så jeg ville - ligesom Susanne - godt turde, men jeg ville meget nødigt gøre det alligevel, for jeg er af den mening at killinger skal dyrlægecheckes inden de skifter hjem, og så er det nærliggende lige at give dem et prik med det samme!

Altså . Jeg forslog sælger at betale det hele. For sådan et fint dyrlægee tjek. Men det kunne de ikke. Henter hende Lørdag og mandag ser vi den første dyrlæge i nærheden.

Jeg vil bare så nødig ende op med 2 syge katte .

Killingerne har boet som indekatte =) dog er mor jo en udekat. Så ved ikke om hun kan slæbe noget med. De er friske og sunde umiddelbart som killinger bør være.

Jeg ville aldrig tage en killing hjem til mine, der ikke var dyrlægechekket og vaccineret.

Hvor gammel er killingen??

12uger på onsdag. Men må få hende hjem lørdag

Jeg ville nok bede sælger om at vaccinere katten på min regning og så vente en uge med at få den hjem (den skal helst ikke flyttes lige efter vaccinationen). Hvis sælger ikke vil være med til det, så ville jeg nok overveje at sige nej tak til killingen og finde mig en fra et sted hvor alt er ordnet inden den kommer hjem :slight_smile: Men det er jo svært, for du er jo allerede helt forelsket i den lille.

[quote=bazan;393381]Altså . Jeg forslog sælger at betale det hele. For sådan et fint dyrlægee tjek. Men det kunne de ikke. Henter hende Lørdag og mandag ser vi den første dyrlæge i nærheden.

Jeg vil bare så nødig ende op med 2 syge katte .

Killingerne har boet som indekatte =) dog er mor jo en udekat. Så ved ikke om hun kan slæbe noget med. De er friske og sunde umiddelbart som killinger bør være.[/quote]

Det kan hun - har du spurgt om hun er vaccineret og passet med ormekur?

Ja , meget svært :frowning:
Hun skulle have været aflivet hvis jeg sagde nejtak til hende. Sammen med resten af killingerne. Føler bare jeg røvrender sælger ved lige pludselig at sige nej :confused:

Ja, og intet af det er hun.
eller er det mormissen du snakker om?

[quote=bazan;393388]Ja , meget svært :frowning:
Hun skulle have været aflivet hvis jeg sagde nejtak til hende. Sammen med resten af killingerne. Føler bare jeg røvrender sælger ved lige pludselig at sige nej :/[/quote]

Det synes jeg så ikke du gør - sælger skal jo blot tage killingen til dyrlæge og vente en uge længere med at hun flytter. Jeg ville umiddelbart være lidt bekymret ved at aftage en killing fra folk, der kan være imod at køber vil det bedste for killingen :S Men det er en svær situation - især fordi hun vel så bliver aflivet hvis du ikke tager hende, det er bare så ubehageligt med sådan en trussel. Er du ellers sikker på hun har haft en god start på livet?

[quote=bazan;393389]Ja, og intet af det er hun.
eller er det mormissen du snakker om?[/quote]

Det var mormis jeg tænkte på - sorry

[quote=bazan;393388]Ja , meget svært :frowning:
Hun skulle have været aflivet hvis jeg sagde nejtak til hende. Sammen med resten af killingerne. Føler bare jeg røvrender sælger ved lige pludselig at sige nej :/[/quote]

Det synes jeg så åbner en hel ny problematik, når du fortæller det nu… Er katten vokset op som en uønsket kattekilling? Har de kun ladet den leve for at du kunne købe den, eller hvad er det for noget?

har været der flere gang og se hende :slight_smile:
Så ja hun har fra start af fået en god behandling. er ikke i tvivl om at sælger vil killingerne det bedste. Vokset op indenfor, i en gang.
men spurgte somsagt om de havde mulighed for at tage hende til dyrlæge. Mod betaling fra mig. Som ville sørge for de får det hele dækket. sådan så jeg kunne få hende hjem. uden at være bange for at min anden kat bliver syg. Men nej havde de ikk:(

Ja, sammen med de andre killinger :slight_smile:

derfor jeg føler jeg ikke kan hoppe fra. Og hvis jeg gør. Så føler jeg selv bør stå til ansvar og få kræet aflivet .

Moderen er vidst så vidt jeg ved selv behandlet med det hele. Hun skulle stilreliseres herefter dette kuld da de ikke gad have killinger mere.

men ja, hun er uønsket :slight_smile:

Ja, hvis katten skal hjem til dig og være indekat… Hermie er jo allerede beskyttet af hendes vacciner.
Der er jo riiigtige mange huskattekillinger der bliver sendt afsted på den måde, og det går altså fint. Men jeg er helt enig med Susanne og Camilla, og ville heller aldrig selv sende en killing afsted der ikke var vaccineret.

Hvis sælger ikke er med på den, så overvej evt. at få en fra et internat f.eks. www.ddaa.dk - Tingskoven i Århus. Der er vaccine, øremærkning og kastrering med i prisen på 950 kr, så det er altså noget billigere end selv at skulle poste 2xvaccine, kastrering og øremærkning i katten. Jeg gav selv knap 3000 kr på at få gjort de ting ved May (hjemmelavet kat).

Nej, du må ikke. Killinger må ikke flytte hjemmefra, før de er 12 uger.