Imorgen har jeg tænkt mig

jeg skulle ud at købe BARF til mine kræ. Jeg har valgt et sted udfra et link herindefra og Ans hedder byen.
Jeg har kigget grundigt på hjemmesiden.
Hvad vil I der BARF’er anbefale, jeg køber.
Hvad syntes I Jeres dyr bedst kan lide og hvad fungerer de bedst på.
Det bliver jo ikke den store omvæltning, da vi i forvejen får rå mad…iform af Kyller, fisk oksekød, kalkunfiletter (igår og det var min og gemalens aftensmad:tihi:) så han måtte ud at købe :høhø:…pommefrites:prut:

Mine elsker barf.
men produkter med lam og andre MÆH dyr kan jeg ikke få i dem

Har heller aldrig prøver hestekød og kalun

Du må endelig holde os opdateret når du har fået købt noget og afprøvet det … jeg har i længere tid tænkt mig at afprøve noget guf på mine kræ, for at se om det ville gavne deres tandkød :sshh:

Det største hit her i huset (udover de tørrede guffer) er hakket kalkun (med ben og brusk) og lammeben. Kanin, som de ellers er vilde med som både våd- og tørfoder, har ikke været noget hit i rå udgave.

Fordi jeg ikke har det vilde af fryseplads har jeg dog ikke fået afprøvet så meget endnu :slight_smile:

Her i huset er det hakket høne med ben og brusk de bedst kan lide.

Og så sidder man her og føler sig lidt som en idiot, men jeg vover alligevel at spørge…

… hvad er BARF??

[quote=DaneX;221745]Og så sidder man her og føler sig lidt som en idiot, men jeg vover alligevel at spørge…

… hvad er BARF?? [/quote]

Det er rå-fodring, dvs. at dyrene får råt kød/fisk/fjerkræ at spise.

Nogle gør det så som det eneste, og andre vælger at kombinere det med tørfodret.

Og jeg er så nødt til at vælge det sidste, nemlig at gøre brug af begge dele…og dèt af to grunde.
Mine gamle drenge på 12 og 11 år, kan jeg IKKE forestille mig vil syntes om tørkostskålene fjernes. Chelsea har jeg ALDRIG set spise andet end tør-
kost og Dusty kan til nød og næppe spise en kylle og ikke andet men istedet tørkost.
Jeg vil ikke tvinge sådan to gamle missedrenge på andet kost…desuden er jeg ofte på arbejde i 10-11 timer og hvad så…så skal der stå alternativer i form af tørkost i skålene. Som med meget andet her i livet er et valg en glimrende ting og det gælder også hos os, så man kan for eftertiden vælge om man vil knase i tørkost eller smovse i rå ting og sager :høhø:
Jeg ved ikke hvorfor, men jeg glæder mig til at besøge en BARF-butik :tihi: og endnu mere til at komme hjem og præsenterer det for dyrene

Hakket hvalp :tihi: (hvalpemix) var et stort hit her. Ikke første gang, men til gengæld alle de efterfølgende gange. Ellers brugte vi mest de håndskårne varianter, og håndskåret fjerkræ var godt. Har også købt hakket lam i Bilka, og DET var da et hit.
Rigtig god fornøjelse med det. Jeg håber, I bliver lige så glade for det som os.

Har hørt flere steder fra - og også selv erfaret det for mange år siden - at hestekød giver meget “lind” mave.
Mine katte er glade for fisk (får det kogt), okse-, kalve- og lammekød samt kylling. Kalkun kan de derimod ikke lide.
Jeg blander ofte med ca. 1/5 kogte ris, kartoffel ell. gryn, ud fra, at det findes i mave og tarm på kattenes naturlige byttedyr.

Ja kom endelig frem med gode tips - jeg har fået en lille ekstra fryser af min mor, så når den er hentet, skal jeg også have købt et lille BARF- og kyllelager :slight_smile:

Jeg forsøgte mig med nogle enkelte varianter for et stykke tid siden - og nyre var simpelthen et kæmpe hit her, aldrig har jeg set mine katte i dén grad kaste sig over maden, selv ham, der normalt ikke gider vådt/råt :ok:

Jeg vil også have set mig og efter en lille kummefryser. Vi havde en stor en 250 l eller mere, men den kom jeg til at slå ihjel da jeg tabte en plade den bag den så alt ledningsværket blev ødelagt. Nu har vi en stor skabsfryser, og den er fin fin, men ikke til de store runde kylleposerportioner. Før hen kunne jeg have omkring 2000 kyller på en gang, nu skal jeg være heldig hvis jeg kan mase 800 ind i skabsfryseren og så er det også ensbetydende med menneskene her ikke har noget i fryseren, eller næsten da :tihi:
Jeg er sikker på man ved at kigget rundt om kan nærmest kan få en brugt fryser i nakken :høhø: læs: billigt

BARF= Bones And Raw Foods:-)

www.utika.dk forhandler også

KH

Søde forhandlere og jeg fik alletidere betjening. Købte 17 pakker og en stor pose kalun…noget skal vi jo begynde med. Nå ja og en stor pose tørrede ansjoser.
Kom det hele i fryseren undtagen 1 pakke på 500 gram med blandet lever, nyre og hjerte. Optøet kom det på 4 tallerkner og lige for lidt siden vil jeg tro jeg smed 499 gram ud :tihi:
Til gengæld tog det 45,6 sekunder at fortære 20 kylsibobber uden på græsplænen…man er vel et vanedyr.
Selv Garfiel nærmest vrængede ansigt af sit tallerken…utaknemmelige skarnsmis :tihi:
Han går forøvrigt og vil i den grad ind og græder hjerteskærende…lige til jeg lagde en dejlig nullerputseng ude i en af stolene i gårdspladsen under parasolen. Han hoppede med det samme op i den, snusede og lade sig i den. Det var ved 13-tiden og han lå der stadig da jeg kom hjem ude fra Karine ved 17-tiden…det var dagens reklameblok for nullerputsenge.’:ups:

[quote=kamikaze;222657]Søde forhandlere og jeg fik alletidere betjening. Købte 17 pakker og en stor pose kalun…noget skal vi jo begynde med. Nå ja og en stor pose tørrede ansjoser.
Kom det hele i fryseren undtagen 1 pakke på 500 gram med blandet lever, nyre og hjerte. Optøet kom det på 4 tallerkner og lige for lidt siden vil jeg tro jeg smed 499 gram ud :tihi:
Til gengæld tog det 45,6 sekunder at fortære 20 kylsibobber uden på græsplænen…man er vel et vanedyr.
Selv Garfiel nærmest vrængede ansigt af sit tallerken…utaknemmelige skarnsmis :tihi:
Han går forøvrigt og vil i den grad ind og græder hjerteskærende…lige til jeg lagde en dejlig nullerputseng ude i en af stolene i gårdspladsen under parasolen. Han hoppede med det samme op i den, snusede og lade sig i den. Det var ved 13-tiden og han lå der stadig da jeg kom hjem ude fra Karine ved 17-tiden…det var dagens reklameblok for nullerputsenge.’:ups:[/quote]

Skal det forstås somom at de ikke er vild med hjerte, lever og nyrer :høhø:

Kyllingehalse er åbenbart heller ikke noget at råwe hurra for. Tøede 1 kg. op igår og iaftes fik de den sidste optøning i mikroovnen. Kastede halsene ud overalt men imorges måtte jeg fjerne i hvert tilfælde langt over halvdelen…fluerne var lidt for mange:uha: og glade for halsene.
Men jeg opgiver ikke…velvidende, vi den første gang jeg gav kyller, også kunne overskue den begrjstring der nu er. De 4 kyllder jeg havde med hjem dengang i august,…bum bum bum…Figo var kommet hjem igen og f-kuldet er født 28. feb. 03…så det var midt/sidst i august 03 d.v.s. præcist 6 år siden…da kan jeg huske Beloki gnevede lidt i en, Figo legede en i stykker og de sidste to smed jeg vist ud over hegnet…MEN IDAG :ups: da bliver enhver kylle inhaleret med stor glæde. Så vi fortsætter bare vort spinkle BARF-menukort

En ting vides med bestemthed her i huset. Ingen undtagen Mogens og jeg, kan lide lever. At vi tobenede så gerne vil have det stegt er en anden sag.

Iaftes skulle Karin og Jeppe komme og spise og jeg havde kogt en kylling til suppen.
Det er længe siden jeg har fået at vide så mange gange, at nu er den kylling vist kogt.
Da den så endelig var kommet op af kogevandet, sprang en vis prikket mis på bordet, sikker på der var mad og ta selv bord. Han fandt så ud af det nok var en god ide at vente til den var kølet af:høhø::høhø::høhø:
Men han spiste så til gengæld så han var ved at revne.
Udendørsmis fik skind og brusk og lidt kød. Han kom og snuste og så løftede han ellers ikke hovedet op fra skålen før den var tom. Hold da op en mavse han havde da han trillede ind under et træ for at slå mave:tihi::tihi:
Knus Elin

De rå kyllingehalse får også begrænset opmærksomhed her i huset (Galliano gnaver da lidt, meeeen…). Til gengæld er de tørrede (fra guf-afdelingen) et kæmpehit, så sådan én får de serveret jævnligt :rock: (er jo en glimrende tandbørste)

[quote=Leopolds mor;227694]
Udendørsmis fik skind og brusk og lidt kød. Han kom og snuste og så løftede han ellers ikke hovedet op fra skålen før den var tom. Hold da op en mavse han havde da han trillede ind under et træ for at slå mave:tihi::tihi:
Knus Elin[/quote]

Undskyld, lidt OT … er det stadigvæk Chokolade-missen ?

Mette…de dersens tørrede halse, hvor får man dem?