Import fra Frankrig

Jeg skal importere en kat fra Frankrig. Hende der skal tage den med hjem vil have sin egen kat i kabinen og min i lastrummet. Hun flyver fra Paris til Billind. Ved I om der kommer nogen gebyrer fra Billund lufthavns side?

Jeg fløj selv fra Rom til København for et par år siden med kat i lastrum. Her var der ikke nogen gebyrer.

Normalt betaler man kun flyselskabet for at have dem med som fragt.
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;1284727]Normalt betaler man kun flyselskabet for at have dem med som fragt.
VH
Susanne[/QUOTE]

Tak, det mente jeg også, når nu det er et EU land :slight_smile:

Hvordan er det nu med de franske stamtavler:? Anderkendes LOOF stamtavler herhjemme på samme måde som stamtavler fra andre forbund:? Jeg mener at huske noget bøvl med det fra for nogle år siden:S
(Jeg spørger af interesse, da man jo aldrig ved, om fremtiden bringer en import fra Frankrig med sig.)

[QUOTE=dkkorat;1284738]Hvordan er det nu med de franske stamtavler:? Anderkendes LOOF stamtavler herhjemme på samme måde som stamtavler fra andre forbund:? Jeg mener at huske noget bøvl med det fra for nogle år siden:S
(Jeg spørger af interesse, da man jo aldrig ved, om fremtiden bringer en import fra Frankrig med sig.)[/QUOTE]

Jeg sendte Juliets LOOF stamtavle ind til min klub også konverterede de den om til en dansk - ingen problemer der.

Eneste problem jeg for nyligt har hørt om er at nogle af de franske klubber kan tage 6 mdr om at lave killinge stamtavler… Eller det var en fransk opdrætter der fortalte det

Jeg tror der i nogle franskeklubber er meget travlt

Da vi skule have kat med i fly i kabinen kostede det ca 570 kr mon ikke det er det samme når den er i lastrummet, mener ikke der er yderligere gebyr på når man rejser sammen med katten.

Der er ingen problemer i DK med at få LOOF stamtavler registreret i Fifé, men Fifé i Frankrig, vil ikke omregistrere fra Loof

Det er ved flere flyselskaber en del dyrere at flyve med kat i lastrummet end med kat i kabinen, men det fremgår altid tydeligt af deres hjemmesider :slight_smile:

[QUOTE=Jeanette;1285619]Da vi skule have kat med i fly i kabinen kostede det ca 570 kr mon ikke det er det samme når den er i lastrummet, mener ikke der er yderligere gebyr på når man rejser sammen med katten.

Der er ingen problemer i DK med at få LOOF stamtavler registreret i Fifé, men Fifé i Frankrig, vil ikke omregistrere fra Loof[/QUOTE]

Jeg mente nok, der kunne være noget bøvl dér :S Men hvis FD accepterer LOOF stamtavler på lige fod med FFF stamtavler, så er der jo ingen problemer :slight_smile:

[QUOTE=Jeanette;1285619]Da vi skule have kat med i fly i kabinen kostede det ca 570 kr mon ikke det er det samme når den er i lastrummet, mener ikke der er yderligere gebyr på når man rejser sammen med katten.

Der er ingen problemer i DK med at få LOOF stamtavler registreret i Fifé, men Fifé i Frankrig, vil ikke omregistrere fra Loof[/QUOTE]

Jeg mente nok, der kunne være noget bøvl dér :S Men hvis FD accepterer LOOF stamtavler på lige fod med FFF stamtavler, så er der jo ingen problemer :slight_smile:

Alle franskejede katte er enten “kun” LOOF registreret eller også er de dobbeltregistreret med LOOF som den ene - det er et lovkrav og derfor kan FIFe i Frankrig ikke omregistrere, men de bør nok kunne registrere dem som importer.

Jeg ved, de skal LOOF registreres. Mange er dobbeltregistrerede ved export, er det min fornemmelse…

Mange katte, der bliver i Frankrig, er også dobbeltregistrerede - det er de jo nødt til, hvis ejeren/opdrætteren er i enten FIFe, TICA eller CFA (jeg ved ikke, om yderligere forbund er aktive i Frankrig)

Jeg ved, de skal LOOF registreres. Mange er dobbeltregistrerede ved export, er det min fornemmelse…