Inaktiv kattegale.dk

Jeg har valgt at oprette denne tråd, da jeg lidt fornemmer at Kattegale.dk ikke helt er det samme som det var engang.
Førhen når man skrev indlæg eller besvarede dem, fik man en masse henvendelser.

Igennem det seneste år, synes jeg at Kattegale er blevet meget mere in-aktiv. Eller er det bare en fornemmelse jeg har?

Uanset, synes jeg det kunne være fedt, hvis vi kunne finde den gamle “kattegale” frem igen.

Jeg er selv en af dem der nærmest ikke bruger siden herinde mere, eftersom jeg oplever nogle irritationsmomenter, specielt i form af billeder, og der er længe mellem besvarelserne i en tråd.
Diverse facebookgrupper med katterelaterede emner har “desværre” overtaget det sociale jeg engang synes jeg havde herinde.

Har I det på samme måde?

Og er det evt. noget vi kan stå sammen om og gøre noget ved.

jeg har de samme tanker og som du selv nævner har de sociale medier en stor del af skylden, eks er der på facebook adskillige kattegrupper og de bliver brugt flittigt.
så det er helt sikkert de sociale medier folk bruger mest og jeg får nu og da den tanke om kattegale mon har overlevet sig selv.
vi i admingruppen taler meget tit om hvad årsagen er til at der er nedgang i aktiviteten på steder som kattegale, indtil videre er vi ikke kommet på hvad årsagen kan være, men generelt er der jo nedgang i katteverdenen i danmark, der blir færre og færre opdrættere og på udstillinger går det osse den forkerte vej. og det er så sjovt for katten vinder mere og mere ind overalt.

kattegale har jo netop fået ny ejer og tro mig, ingrid(galath) gør hvad hun kan for at få kattegale til at blive som det var engang og få forummet til at fungere 100% igen, det gjorde gitze nu osse, men hun mgl den nødvendige tid og var løbet lidt surt i det, plus at it-manden ikke havde den tid der skulle bruges til at få det hele til at fungere optimalt indenfor de rammer han havde til rådighed. men der er nu en ny og dygtig it-mand på opgaven og han arbejder på højtryk og har allerede fundet flere fejl som kan rettes og fixes.
når der igen kommer styr på det hele her tror jeg nu nok at kattegale skal komme igen, måske bliver kattegale aldrig som det var engang, men det er jo helt op til os brugere, da det i sidste ende er os der kan gøre noget ved det

jeg tror personligt at en stor del af den nedgang der er her på kattegale skyldes at rigtig mange af de tråde og indlæg der før blev lavet selvstændigt idag ligger i alle de forskellige tanketråde, mdr-tråde osv der fylder ret meget her på kattegale og det gør så at der ikke rigtig sker meget i alle andre tråde. det syntes jeg er en rigtig trist udvikling

Samfund som Kattegale er nøjagtigt hvad brugerne gør det til - man skal selv bidrage, hvis man vil have forventninger om at samfundet har puls :slight_smile:
VH
Susanne

Kattegale.dk er, hvad brugerne til enhver tid gør det til. Forum står til rådighed for dem, der har lyst til at bruge det. Hvis lysten og/eller behovet ikke er der, er det ikke noget, der kan forceres (med frivillige kræfter). Man kan blive nostalgisk og tænkte på det, der var engang, men man kan ikke - selv med den bedste vilje - genskabe “de gode gamle dage”.

Hvis Kattegale har overlevet sig selv, som Johnny skriver, så vil det dø en naturlig død af alderdom. Men så længe nogen gider bruge det (selvfølgelig inden for en vis grænse, som jeg ikke har lagt mig fast på), vil jeg holde det i gang.

Vi har tidligere forsøgt at overføre noget af aktiviteten til FB. Det var ingen succes, for det endte med slet ikke at afspejle Kattegale. Det var nogle helt andre brugere, der deltog derinde, og ikke mindst var det nogle helt andre og ikke altid særligt velfunderede brugere, der blev toneangivende og rådgav andre brugere. Så vi valgte at stoppe det og kun bruge FB til opslag. Det var før min tid som ejer, men det er en beslutning, jeg ikke har tænkt mig at gøre om. Af ovenstående årsager, og fordi jeg generelt mener, at FB i sin natur er uegnet til forumlignende aktivitet.

KG er et netforum, og det er det, jeg vil koncentrere mig om. At skabe et så godt forum som muligt. Lige for øjeblikket handler det mest om at få det til at køre normalt igen, og det har jo vist sig at være lidt af en udfordring. Men det kan du læse meget mere om i andre tråde.

Johnny har givet en pointe, når han skriver, at en del diskussioner forputter sig i tanketrådene. Det er ærgerligt, for det betyder, at mange spændende emner ikke kommer til debat på egne præmisser, og at der er mange brugere, der slet ikke ser dem, fordi de ikke læser i tanketrådene. Plus at det får aktiviteten på forum til at synes mindre, end den måske i virkeligheden er. Vi kan opfordre til, at folk opretter selvstændige tråde, men igen er det ikke noget, vi kan forcere.

[QUOTE=Susanne W;1290188]Samfund som Kattegale er nøjagtigt hvad brugerne gør det til - man skal selv bidrage, hvis man vil have forventninger om at samfundet har puls :slight_smile:
VH
Susanne[/QUOTE]

Haha, det er vi helt enige om! Du har postet dit indlæg, mens jeg skrev mit :slight_smile:

Jeg indrømmer da gerne at jeg er blevet en af dem der kun smugkigger og sjældent skriver mere. Nu hvor jeg ikke selv har kat mere kan jeg jo ikke så godt dele billeder og historier længere. Istedet kigger jeg med glæde på billeder af jeres misser, selvom jeg ikke synes der er så mange nye billeder mere. Men jeg nyder dem der er.

Vi har jo nogle tekniske udfordringer for øjeblikket, som betyder, at det kan være problematisk at lægge billeder ind. Så når det problem bliver løst, kommer der forhåbentlig igen flere billeder.

Det er umuligt at finde gamle diskussioner på FB. FB har en elendig struktur, så alt på FB er døgnfluer. På KG har vi akkumuleret en masse viden i gamle tråde. Og vi gider ikke skrive det samme igen og igen, når vi kunne henvise til gamle indlæg. Så er det vigtigt, at vi får søgefunktionen tilbage på KG. :slight_smile:

Mange meddelelser - vi har fået ny kat / vi har killinger til salg / vi var på udstilling / osv - er meget mere interessante, når de er ledsaget af billeder. Så det er vigtigt, at vi igen får en bekvem funktion til at uploade billeder på KG. :slight_smile:

vh

Andreas

[QUOTE=Andreas;1290198]Det er umuligt at finde gamle diskussioner på FB. FB har en elendig struktur, så alt på FB er døgnfluer. På KG har vi akkumuleret en masse viden i gamle tråde. Og vi gider ikke skrive det samme igen og igen, når vi kunne henvise til gamle indlæg. Så er det vigtigt, at vi får søgefunktionen tilbage på KG. :slight_smile:

Mange meddelelser - vi har fået ny kat / vi har killinger til salg / vi var på udstilling / osv - er meget mere interessante, når de er ledsaget af billeder. Så det er vigtigt, at vi igen får en bekvem funktion til at uploade billeder på KG. :slight_smile:

vh

Andreas[/QUOTE]

Og det bliver der af samme årsag også arbejdet hårdt på at få.

[QUOTE=Susanne W;1290188]Samfund som Kattegale er nøjagtigt hvad brugerne gør det til - man skal selv bidrage, hvis man vil have forventninger om at samfundet har puls :slight_smile:
VH
Susanne[/QUOTE]

Helt enig, og mon ikke det som der er skrevet dels har noget med at det er lidt mere besværligt at lægge billeder ind og dels at det er sommer ( ja ja kalenderen siger da sommer). Og jeg er også helt enig i at fb ikke egner sig til debatforum, personligt er jeg så træt af at folk spørger om det samme igen og igen - inden for samme uge - og hvis de ikke får de svar de gerne vil have så sletter de tråden.

Jeg er helt enig i, at tanketrådende ‘snupper’ en hel del aktivitet. Personligt har jeg svært ved at følge med i dem fordi de hurtigt bliver meget lange, og jeg går derfor med stor sandsynlighed glip af en masse spændende viden. :slight_smile:

Og netop viden og oplysning er en af de primære grunde til, at jeg er vild med kattegale. :thumbup:
Jeg elsker, at man kan få fornuftige og saglige svar her, og jeg søger ofte (via Google) viden i gamle tråde, ligesom jeg også henviser andre til kattegale, når de har brug for gode råd og vejledning i forbindelse med katte. :slight_smile:

Jeg vil lige tilføje, at der aldrig IKKE er blevet arbejdet hårdt på det fra min side. Om ikke andet har jeg oparbejdet galopperende stress over, at jeg ikke kunne få noget til at ske. Men som Johnny skriver, er der kommet en ny mand på sagen (mange tak til Lykkes Rune). Han arbejder på at sætte sig ind i situationen og skabe sig et overblik over, hvordan vi kommer videre herfra. Når vi er blevet enige om det, skal jeg nok orientere jer.

Det er sjovt at det med billederne er så “vigtigt” at det pine død skal ligge som en funktion på KG :slight_smile:
Jeg husker fint de første mange år jeg sad på div. fora - der var der ingen upload-funktion, simpelthen fordi det var for dyrt at hoste alle de billeder :slight_smile:
Der formåede 99,5% af alle brugere helt smertefrit at bruge f.eks. photobucket eller lignende til billeder, så man kunne vise frem :slight_smile: Der blev da vist billeder i stor stil den gang også :slight_smile:
I en verden som bliver mere mere “teknologisk bevidst”, så virker det faktisk lidt omvendt at folk i dag bliver helt skeløjet forvirret over, at skulle bruge den slags løsninger til billeder på et forum i dag, mange giver ligesom bare op, når det kræver at de lige uploader billeder et andet sted først - dovenskab eller ugidelighed er vist det bedste ord for det for mange folk (ikke ALLE!, men mange!), for svært er det altså ikke ift. mange af de andre teknologiske ting man gør på automatik.

Jeg er en af dem der bruger kattegale rigtig meget, måske ikke så synligt, men kattegale og facebook er de to sider jeg bruger mest. Jeg har været på siden Maj 2011, og jeg har brugt siden stort set ens hele vejen igennem. Jeg savner at her sker lidt mere, men igen så har det den fordel at jeg kan nå at følge med i tanketrådene. :smiley: Jeg vil tro at jeg bruger kattegale indtil den dag jeg ikke er her mere, eller kattegale ikke er her mere. :hjerte:

[QUOTE=PiaB;1290206]Det er sjovt at det med billederne er så “vigtigt” at det pine død skal ligge som en funktion på KG :slight_smile:
Jeg husker fint de første mange år jeg sad på div. fora - der var der ingen upload-funktion, simpelthen fordi det var for dyrt at hoste alle de billeder :slight_smile:
Der formåede 99,5% af alle brugere helt smertefrit at bruge f.eks. photobucket eller lignende til billeder, så man kunne vise frem :slight_smile: Der blev da vist billeder i stor stil den gang også :slight_smile:
I en verden som bliver mere mere “teknologisk bevidst”, så virker det faktisk lidt omvendt at folk i dag bliver helt skeløjet forvirret over, at skulle bruge den slags løsninger til billeder på et forum i dag, mange giver ligesom bare op, når det kræver at de lige uploader billeder et andet sted først - dovenskab eller ugidelighed er vist det bedste ord for det for mange folk (ikke ALLE!, men mange!), for svært er det altså ikke ift. mange af de andre teknologiske ting man gør på automatik.[/QUOTE]

Jeg er så en af dem der aldrig har sat mig ind i, hvordan man oploader billeder på KG (eller andre fora for den sags skyld), for de billeder jeg lægger op på photobucet, kan jeg jo bruge alle vegne … det er så dejlig nemt :smiley:

Jeg har også altid brugt Photobucket indtil jeg fik min egen hjemmeside at ligge billederne på i stedet :slight_smile: det er jo lidt samme princip :slight_smile:

Jeg har kun ipad/iPhone, og af en eller anden årsag kan jeg hverken linke billeder ind fra photobucket eller Facebook, så jeg må indrømme at jeg savner muligheden for billedopload her på Kattegale.
Når det er sagt, har jeg stor forståelse for problematikken. :slight_smile:

Jeg savner ikke så meget upload funktionen, som at KG selv skalerer billeder ned til en passende størrelse, så jeg ikke behøver bruge upload, men kan tage dem direkte fra nettet uden de bliver mega kæmpe. Det er så en funktion der røg i svinget for flere år siden, men den kunne da være rar at få igen :slight_smile:

Dertil, der forsvandt jo altså en del brugere herinde, da der blev oprettet et konkurrende forum, af en bruger, der så vidt jeg husker blev smidt ud herinde fra (måske bare en længere banning, som vedkommende ikke ønskede at komme igen efter) og det betød at der samtidig forsvandt en del aktivitet. Dertil hænger det også sammen med at nogle diskussioner bare ér taget, og vi gider ikke tage dem igen. Rådgivning gives stadig, men diskussioner for udvekslingen af meninger er de meget aktive brugere (f.eks. jeg selv) altså bare ovre :slight_smile:
Og ja, man nyere personer i katteverdenen finder så måske ikke fora, men bruger FB i stedet, så fornyelse ikke sker i samme grad længere :slight_smile:

[QUOTE=galath;1290192]…
Vi har tidligere forsøgt at overføre noget af aktiviteten til FB. Det var ingen succes, for det endte med slet ikke at afspejle Kattegale. Det var nogle helt andre brugere, der deltog derinde, og ikke mindst var det nogle helt andre og ikke altid særligt velfunderede brugere, der blev toneangivende og rådgav andre brugere. Så vi valgte at stoppe det og kun bruge FB til opslag. Det var før min tid som ejer, men det er en beslutning, jeg ikke har tænkt mig at gøre om. Af ovenstående årsager, og fordi jeg generelt mener, at FB i sin natur er uegnet til forumlignende aktivitet.

Johnny har givet en pointe, når han skriver, at en del diskussioner forputter sig i tanketrådene. Det er ærgerligt, for det betyder, at mange spændende emner ikke kommer til debat på egne præmisser, og at der er mange brugere, der slet ikke ser dem, fordi de ikke læser i tanketrådene. Plus at det får aktiviteten på forum til at synes mindre, end den måske i virkeligheden er. Vi kan opfordre til, at folk opretter selvstændige tråde, men igen er det ikke noget, vi kan forcere.[/QUOTE]

Ift. det første citerede afsnit - så er jeg meget enig, jeg synes at FB diskussioner på KG-gruppen var et “wild west” og ikke særligt seriøst ift. dem der valgt at bruge det - og som sagt at folk kunne slette diverse indlæg som de ikke fandt passende. Jeg synes det er fantastisk at man ikke bare kan slette herinde fordi man er uenig eller lignende.

Ift. mange tråde som måske i virkeligheden ligger i tanketrådene, så kunne det måske være en mulighed at der blev sat et max antal indlæg på som svar til noget i en tanketråd… når det max var overstået så kunne man måske sige at det så bare blev flyttet til en selvstændig tråd? Måske skal vi også selv være bedre til at foreslå diverse emner bliver flyttet til en selvstændig tråd… Ved ikke om det bliver for svært at administrere? Det er bare et forslag der kan tages til overvejelse :wink:

[QUOTE=Andreas;1290198]Det er umuligt at finde gamle diskussioner på FB. FB har en elendig struktur, så alt på FB er døgnfluer. På KG har vi akkumuleret en masse viden i gamle tråde. Og vi gider ikke skrive det samme igen og igen, når vi kunne henvise til gamle indlæg. Så er det vigtigt, at vi får søgefunktionen tilbage på KG. :slight_smile:

vh

Andreas[/QUOTE]

Jeg er enig med Andreas, og da vi alle ved at der er ting der arbejdes på at få løst, hvad med at vi så i fællesskab lige husker at skrive det til nye brugere der undrer sig over det/ gamle brugere der har været væk og kommer tilbage hvad årsagen er, og hvad de kan gøre for alligevel at bruge disse funktioner indtil problemet er løst?

Ingrid, du må ikke få stress over ikke at kan få det løst her og nu. Jeg kan selvfølgelig kun tale for mig selv, men jeg er meget taknemmelig over at du har villet overtage forum, og hvis du begynder at udvikle stress, så slår du lige koldt vand i blodet, for så må det tage lidt længere tid. Vi kan ikke have du går hen og bliver syg!!!

uden mellemrum bliver til

På iPhone her :slight_smile:
god gammeldags måde at sætte billeder ind på - men ja, det kræver jo så at man har skaleret billedet selv først - det bliver imho nu også altid pænest :slight_smile: