[QUOTE=burmamor;614903]Citat: Etik handler om, hvad der er godt, eller rettere hvad der regnes for at være godt. Etik er teoretiske og filosofiske overvejelser vedrørende den rette handlen, og er således grundsætninger for, hvordan man i et samfund mener, at man bør handle indenfor rammerne af hvad der kan lade sig gøre i nuet eller fremtiden, som regel under stærk indflydelse af fortiden. Til forskel fra moral, som er etik omsat i praksis, er etik abstrakt og teoretisk. Etik har tillige et stærkt subjektiv element, og er følgelig umuligt at give en specifik eller definitiv definition. At gøre dette er at tage patent på det Gode; en handling der historisk har vist sig aldrig at føre til noget godt.
Fra: Copenhagen Institute for Futures Studies
Så uetisk er ergo, hvad jeg regner for ikke at være godt.[/QUOTE]
Jeg har helt styr på hvad ordet betyder, men det jeg efterlyste var din fortolkning af hvorfor det var uetisk med de parringer. Hvad der gør at du mener det ikke er etisk/godt.
[QUOTE=burmamor;614903]Og din erfaring ang åbenhed omkring sygdomme er din subjektive oplevelse. Jeg har oplevet den, men også den modsatte, desværre.
Men som flere har sagt til mig: Velkommen til katteverden… [/QUOTE]
Selvfølgelig er den subjektiv, det er både din og min oplevelse af verden og bestemt da også katteverdenen. Og jeg står stadig ved at har jeg noget at bruge oplysningerne til, så har jeg endnu til gode at blive afvist når jeg har henvendt mig med et spørgsmål. Der hvor min grænse går for selv at ville svare er når ikke vedkommende har noget at bruge svaret til, eller hvis det er om andres katte eller linjer jeg får spørgsmål. Der beder jeg folk om selv at henvende sig til rette vedkommende, som jeg formoder har den viden som efterspørges.
Så nej, jeg oplever ikke at der er lukkethed, tværtimod så plejer det at være sådan at man får meget mere end det man faktisk spørger om, hvis man bare spørger rette vedkommende. Langt de fleste øser gerne ud af deres erfaringer med katte og linjer, også når det gælder de mindre sjove ting.