Indbrud i private hjem

Ved godt at dette er en gammel tråd, men ville lige dele dette med jer alligevel, da jeg tror det kan hjælpe rigtig mange.
Vi har haft store problemer med indbrud på den villavej, hvor jeg bor. Vi tænkte at vi måtte gøre noget. Man kan selv gøre en masse tiltag for
at indbrudssikre sin bolig. En af de mest effektive metoder vi har benytte på hele vejen er nabohjælp. Det er ret godt beskrevet i denne artikel, hvad man kan gøre

http://tyverisikringafboligen.dk/nabohjaelp-2/

Derudover får man et rigtig godt sammenhold i naboområdet.

Jeg havde godt nok ikke indbrud. Oplevede en aften at der blev taget i mit håndtag, og helt ærligt jeg låser ikke døren når jeg er hjemme pga. jeg har to hunde der nok skal fortælle mig om der er nogen.
Klokken var vel ca. 1-2 om natten og mine hunde gik amok, jeg skynder mig ud til døren hvor jeg ser den er på klem og fornemmer lige “skyggen” løbe. Derefter låser jeg min dør. Totalt skræmt.

Ved 4-5tiden hører jeg et skrig. Og da jeg kommer ud, med begge hundene i snor, står min mandelig nabo i undertøj og er igang med at tale med politiet. Den kvindelige genbo (naboen til min nabo) var vågnet op ved at der sad en mand oven på hende og holdte hende for munden. Hendes skrig vækkede dog hele nabolaget og han tog flugten ud over den åbne græsplæne.

Den dag i dag, låser jeg stadig døren når jeg er alene.
Og for nogle dage siden, blev der igen ved 2-3 tiden taget i mit håndtag :frowning:
Jeg meldte det til politiet og dagen efter var de ude og tage fingretryk.

Helt ærligt, det er sku modbydeligt at man ikke kan være i sit eget hjem i fred :frowning:

vi bor et ret fredeligt sted, men vores dør er låst døgnet rundt, samt vi har lås på vores havelåge. vi har osse nabohjælp og vi er en del naboer der er med i ordningen og det virker altså ret præventivt, bare det at vi har mærker på dørerne.
fru tonya har flere gange truet med at sætte et skilt op på hoveddøren med et billede af mig og så skriften her vogter jeg:høhø:

Det ville helt sikkert skræmme hvem som helst væk, Johnny :tihi:

[QUOTE=johnny;1260915]vi bor et ret fredeligt sted, men vores dør er låst døgnet rundt, samt vi har lås på vores havelåge. vi har osse nabohjælp og vi er en del naboer der er med i ordningen og det virker altså ret præventivt, bare det at vi har mærker på dørerne.
fru tonya har flere gange truet med at sætte et skilt op på hoveddøren med et billede af mig og så skriften her vogter jeg:høhø:[/QUOTE]

hahahahaaaaaaaaaa Johnny - det kan du da sætte i produktion, så alle kattegale kan købe et billede. :smiley:

Jeg kunne aldrig finde på at være alene hjemme uden at have døren låst.
Selv når Nick er hjemme er døren også låst.
Det er bare af vane.

jeg har også prøver at nogen har taget i døren , som
selvfølgelig var låst.
Men nu bor vi også i centrum i Odense.

Jeg er en klovn til at låse døren. Selv om natten hvor jeg er alene og Carsten på arbejde.
Carsten joker med, at jeg med garanti ikke låser fordi jeg har hørt de gør meget for de gamle nu om dage, så jeg håber med garanti på en ung lækker fyr ( jeg behøver vel ikke at sige, at her i hjemmet gør vi brug af sort humor :slight_smile: )

Vores bagdør er for det meste låst og dèt udelukkende fordi der bor så mange bønder herude hvem det er en naturlig ting at lade døren stå åben OG…jamen mis da, du skal da ud. De kan banke på og hører jeg det ikke kan de komme igen eller ringe til mig hvis de vil mig noget. Jeg tør ganske simpelthen ikke risikerer en eller flere af mine dyr bliver lukket ud. De ville ikke ane hvad de skulle gøre af dem selv. Haven og de tre løbegårde er også rigeligt at boltre sig i og de mangler ingenting heller ikke når det gælder instinkterne der skal motioneres for der er masser af mus, rotter og pips

Jeg er vokset op i København, så jeg låser altid min dør uanset tidspunkt og hvem der er hjemme. Jeg har dog heldigvis ikke oplevet problemer af den art siden jeg flyttede til Odense.

fru tonya er osse vaskeægte køvenhavner og er opvokset i NV og underlig nok måtte jeg bruge de første par år hun boede herover på at her i århus låser man altså døren, det var hun ellers ikke vant til

Da jeg var barn og voksede op på Christianshavn, låste vi aldrig hoveddøren om dagen - men ingen ville være kommet ind. Indenfor i entréen var der 3 store hundekurve med 1 schæferhund i hver…

Danmark år 2015 er altså anderledes end Danmark var før i tiden - man skal låse sin dør, men prøv at forklare det til mine naboer…eller de fleste andre nordjyder, incl noget af min nordjyske familie…

3 små schæfere er da ingenting i forhold til hvad vores to Newfere på 90 kg hver kunne skræmme :smiley: :tihi:

tja fru tonya læste lige med over skulderen på mig og det var så desværre hvad der kom ud af det:mad:

I må hellere sætte det skilt i produktion :smiley: jeg aftager gerne et :smiley:
(Skræmmer nok lidt bedre end mine små vuffere)

Da jeg boede med min datters far låste vi ALDRIG dørene, vi har sågar været på weekendophold med havedøren stående piv åben :dokdok: . Da jeg boede alene forsøgte jeg at huske at låse om natten, hvilket også er det tilsigtede succeskriterie nu jeg bor med Lars :slight_smile: og jow, jeg er nordjyde og vendelbo, så det er lidt en uskik med det låseri :smiley:

Indtil for et par år siden låste jeg aldrig hoveddøren - heller ikke om natten.

Men vi havde i “landsbyen” en gammel kone, som gik ind til folk og flyttede rundt på billeder og møbler og ledte efter penge, så da jeg en dag kom ned fra soveværelset og oplevede hende i færd med at tømme mit køleskab, begyndte jeg at låse.

Tror for øvrigt, det har en afskrækkende effekt, at mine to små hunde har nogle særdeles store, kraftige stemmer.

Med en vogtende gårdhund er man rolig - han ser noget så kær ud, men hold da op han er direkte aggressiv… Og jeg joker virkelig ikke… og nu passer fjæsset jo til adfærden med ører, der mangler noget af og en arret snude… det er vel sådan set meget godt

Så er folk da advaret :slight_smile:

:tihi:

Vi kan lige så godt få noget godt ud af det morads

[QUOTE=lenschow;1261125]Med en vogtende gårdhund er man rolig - han ser noget så kær ud, men hold da op han er direkte aggressiv… Og jeg joker virkelig ikke… og nu passer fjæsset jo til adfærden med ører, der mangler noget af og en arret snude… det er vel sådan set meget godt

Så er folk da advaret :slight_smile:

Tror jeg vil skifte her vogter ud med

Hunden smitter - og så et foto fra da det var virkelig slemt

:tihi:

Vi kan lige så godt få noget godt ud af det morads[/QUOTE]

hvorfor tænker jeg cujo lige nu

Enig man går bare ikke ind vel :høhø:

Jeg tror på en præventiv effekt! Folk krydsede gaden, da han så værst ud