Indbrudstyve mishandlede kat

Nu er verden da snart af lave-what-what-what
Jeg bor som bekendt hvor kragerne overnatter, egentlig et stille og roligt sted, lige indtil forleden.:mad:
Det er jo egterhånden blevet så “populært” at lave hjemmerøverier og indbrud, selv helt ved verdens ende, men hvorfor f***** skal det gå ud over dyrene:brist::brist:
I nabolandsbyen har der været indbrud, men ikke nok med det, så har tyvene været meget voldsomme mod husets ene kat.
Dem som har lavet indbrud har også mishandlet husets kat på det groveste. Umiddelbart er den overlevet, men ingen ved om den har taget skader varigt.:ked::ked:
Nedenstående link er til artiklen, hvis der er nogen som ønsker uddybende læsning, udover hvad jeg har skrevet.:frowning:

Jeg begynder at blive bekymret ikke så meget for at miste mine ejendele, men for om der vil tilstøde mine dyr noget, HVIS jeg skulle blive udsat for enten hjemmerøveri eller indbrud.
Pyt med at de løber med ALT, men jeg ville ikke kunne bære at der skete dyrene noget.

Jeg har egentligt ikke tænkt så meget over det tidligere, men nu er det lige somom det er rykket faretruende nær.

Har i andre gjort jer overvejelser om dette??

Jeg kan jo ikke være hjemme 24/7, så jeg kan desværre nok ikke forhindre det, hvis uheldet er ude.:S

Ja det har jeg gennemtænkt, og gjort mit for at forhindre.

Vi havde indbrud i november sidste år, og min første tanke gik til dyrene. Emil kunne jeg ikke finde og han kom ikke frem da jeg kaldte på ham, og jeg var tæt på panikkens rand. Men til sidst kom han luntende ned af trappen, og han var lidt sky. Men et par dage efter var der intet med ham mere.

I julen købte vi så Buffas (new foundlænder blanding) og han passer på os alle sammen.
Jeg vil næsten æde min gamle hat på, at ingen fremmede tør bevæge sig ind i vores hus. når der kommer folk i indkørslen stiller han sig med poterne oppe på køkkenbordet og kigger ud mens han gør, og han ser faktisk ret skræmmende ud. :thumbup:

:blegne: stakkels kat! Og stakkels ejere til katten

Alle ting kan de rende med, jeg er ligeglad, forsikringen dækker de materielle ting… men dyrene :ked:

Hvad pokker har de gjort… Jeg bliver så vred og ked…!

Og ja… jeg har overvejet dette, og jeg har også tænkt over at kattene kunne slippe ud under et indbrud, og man aldrig ville se dem igen osv osv… Det er ikke så relevant hvor vi bor nu… men engang når vi får hus :blegne:

Det er forfærdeligt… ganske enkelt!

Og ja… når vi engang flytter i hus, flytter der også en stor hund ind sammen med os… en der er en kærlig familiehund, men samtidig en der ved hvem der er ubudne gæster!

-what-what

Jeg har ikke læst det med mishandlingen - men når du ikke er hjemme, kan du måske stille din cykel lige uden for døren, et par sko/støvler alt efter årstid - og købe et tænd/sluk ur - så der bliver tændt lys, når det bliver mørkt.

Kort sagt :

Få det til at se ud, som om der er nogen hjemme - og så håbe på, at det hjælper.

:kryds:

UF de skulle havde samme tur de kære forbryder arme kat…

Jeg har tit tænkt tanke - hvad nu hvis der bliver indbrud, slipper kattene så ud. Nu kan man så også gå og frygte at den åndsvage indbrudstyv samtidig er psykopat.
Jeg håber hvirkelig at missen overleve og samtidig kan få tilid til mennesker igen.
Hvad man skulle gøre ved indbrudstyven tør jeg slet ikke at sige jeg vil blive smidt i fryseren nogle år.

Ja, jeg har tænkt tanken igen og igen og gør det til stadighed :S Jeg kan blive helt syg ved tanken om at kattene skulle lide overlast ifm. indbrud/røveri… jeg vil næsten sige, at så må de hellere slippe ud og forhåbentlig blive i haven indtil vi er hjemme igen… bare de ikke udsættes for psykopater og lign.
Verden af f… helt af lave efterhånden… Jeg tør ikke læse artiklen…:frowning:

Føj for pokker nogle dumme svin! Det er uden sammenligning det værste jeg har læst i lang tid. Hvad sker der i hovedet på den slags mennesker?

Skete det her, så vil jeg håbe for tyvene, at politiet fik den før mig.

Sikke et svineri uden lige!

her holder naboer øje med hinandens huse og dyr.

Beklager, jeg vil ikke læse dit link, men vi har installert alarm og har et stort mærke på vores gate om at vi har både alarm og stor HUND.

Derudover har vi kameraer rundt om hele ejendommen.

Man behøver ikke nødvendigvis være indbrudstyv for at være et dumt svin.

Det læser vi jo jævnligt.
Jeg tænker altid - hvor har forældrene været, da barnet var barn.

Der er så mange svigtede børn og unge.
Det bliver de underlig i hovedet af. :ked:

[quote=Mona Jensen;283095]Man behøver ikke nødvendigvis være indbrudstyv for at være et dumt svin.

Det læser vi jo jævnligt.
Jeg tænker altid - hvor har forældrene været, da barnet var barn.

Der er så mange svigtede børn og unge.
Det bliver de underlig i hovedet af. :ked:[/quote]

For mig er man et dumt svin hvis man banker en forsvarsløs kat med en ilddrager så er det lige meget om man har været svigtet eller ej.

Tænker tit tanken…bor jo på Lars tyndskids…og har haft indbrud 1 gang tilbage i 2005…indrømmer gerne, at jeg bevist ikke opfodre mine katte til at kunne lide fremmede…hverken inde eller ude
Overvejede på et tidspunkt, at købe en Marstiff…men blev enige med mig selv om, at det ville være synd for hunden, da jeg ikke har tiden eller lysten til en hund…så jeg ‘nøjes’ med et alarmanlæg istedet…det skal ikke luftes:høhø:

Kære Troldegården…
Du misforstår mit indlæg…

Vi er ikke uenige…

TV2 viste her til aften, da katten blev hentet fra dyrehospitalet af sine ejere.
Den havde det efter omstændighederne godt og ville gerne nusses.

Dejligt at læse - har tænkt på dens psykiske tilstand efter det… puha

Jeg synes heller ikke, at der findes undskyldninger for adfærden (tyvenes), men som Mona skriver - der er altid en forklaring, og en forklaring er ikke altid en undskyldning.

PS har forresten også foto af at jeg har en stor hund med teksten “Jeg vogter her” - det var for at stive Aces selvværd af, men det hænger der endnu:-)

Ja det er ganske forfærdeligt, hva der sker i dagens DK.

Har overvejet at få et skilt på døren, som jeg så et andet sted. Der stod med store bogstaver : FARLIG KAT :tihi:.

Nu bor vi i lejlighed, men flytter på et tidspunkt i hus - måske endda på landet - og der har jeg sagt, at jeg SKAL ha en STOR hund, da jeg simpelthen ikke tør være alene hjemme uden :blegne:. Jeg er også bare så hundeangst for indbrud, hjemmerøverier mm. Nogle gange tør jeg næsten ikke lægge mig til at sove, af frygt for at der skal ske mine børn og dyr noget.

Ifølge vores politi hernede er det bedst du kan gøre for din sikkerhed er at vise du har hund. Det har de fleste respekt for.

Jeg har hund, men den er elektronisk og er købt i USA til ca 100 dollar. Den gør når nogen nærmer sig vores garage og desto tættere du kommer på garagen, desto mere larmer hunden.

Røre du døren til garagen går hunden amok. Min lyder som en schæfer :høhø:

[quote=birtheras;283798]Ifølge vores politi hernede er det bedst du kan gøre for din sikkerhed er at vise du har hund. Det har de fleste respekt for.

Jeg har hund, men den er elektronisk og er købt i USA til ca 100 dollar. Den gør når nogen nærmer sig vores garage og desto tættere du kommer på garagen, desto mere larmer hunden.

Røre du døren til garagen går hunden amok. Min lyder som en schæfer :høhø:[/quote]

Fedt, det havde jeg snakket om kunne være smart, på et tidspunkt. Og så findes det… :thumbup: