Indeaktivering (hvad kan din kat lide?)

Jeg ved der er andre tråde omkring dette, men de er blevet hijacked i diverse retninger, så jeg vil være så fræk at oprette en ny tråd på det.

Hvad for noget legetøj kan din kat selv lege med?, jeg har ikke været i stand til rigtig at finde noget der batter til mine 2, og jeg vil jo helst have at de ikke keder sig.

Jeg har prøvet med:

Bolde (golf, bordtennis, hoppe, og andre ukategoriseret typer)
Tøjdyr (alle mulige former og størrelser)
Diverse (sokker, gummi dingenoter med knubrede ben, papirposer (almindelige og brune), toiletpap.
Rigtig kattelegetøj (sådan et track, hvor de kan slå til en bold, der så ruller og lyser)

Ingenting har nogen særlig interesse, de tjatter lidt til bolde og tøjdyr, men der er måske 30 sekunder, så er det ikke sjovt, har prøvet med catnip osv på tingene.

Det eneste der virkelig batte, er birdstick, altså stang med fjer, den er de helt vilde med, men alt bliver jo kedeligt længden, og den er jo kun fremme 15-30 minutter om dagens, mens jeg leger med dem, jeg leder efter noget som de selv kan holde sig underholdt med.

Meget gerne med billeder og/eller link (videoer er også helt ok) til ting , de selv kan underholde sig med, uden at det kræver menneskelig involvering.

Hvis ikke de kan lege med hinanden, så er det nok fordi de i virkeligheden hellere vil sove :smiley:

Min erfaring herhjemmefra er at katte der VIL lege med noget også nok skal finde noget de gider at lege med. Og så længe der ligger lidt hist og pist de kan tjatte til/kravle ind i så skal de nok gøre det hvis behovet opstår :slight_smile:

En tom papirpose (uden hanke) og et par sammenkrøllede stykker knitrepapir, evt lidt snoede piberensere… så har de lidt hvis det skal være :slight_smile:

Af mine 5 er det kun Ib der kan finde ud af at leve selv sådan i mere end et par sekunder af gangen. Og kun med hans elskede glimmerbold. Og selv Ib er ved at få øjnene op for at en glimmerbold er endnu sjovere hvis man kan få et menneske til at kaste med den…

Stevie elsker piberensere og kaninpoter, men det er for at kunne apportere dem. Så de kræver også menneskelig indblanding for at være sjove.

De fleste af vores, kan lege længe med kaninpoter og -ører eller en stump skind.
Og naturligvis deres elskede fuglevinger.

Papkasser :smiley:

Foder aktivitetsbræt, rævehale, papkasser, hinanden :slight_smile:

denne her Catit Design Senses Spielschiene inkl. Ball günstig kaufen | zooplus legeskinne har jeg anskaffet mig for kort tid siden. den er et hit her hjemme, især de to der er sat sammen som slange, der sidder en kat i hver ende og tjatter til bolden :smiley:

det er en stor fejl i min opdragelse at jeg ikke har fået købt sådan en tingest noget før :ups: - eneste minus… den LARMER :S

[QUOTE=Bodil;1014830]denne her Catit Design Senses Spielschiene inkl. Ball günstig kaufen | zooplus legeskinne har jeg anskaffet mig for kort tid siden. den er et hit her hjemme, især de to der er sat sammen som slange, der sidder en kat i hver ende og tjatter til bolden :smiley:

det er en stor fejl i min opdragelse at jeg ikke har fået købt sådan en tingest noget før :ups: - eneste minus… den LARMER :S[/QUOTE]

Sådan en har jeg lige solgt til Mette Delayne :tihi: Den var ikke et hit herhjemme.

Legetunnel. Den er helt uundværlig herhjemme efterhånden.

Ellers synes jeg, de er ekstremt dårlige til at lege selv :frowning: Det eneste, der nogle gange kan holde nogle af dem beskæftiget i lidt længere tid, er en papirskugle :slight_smile:

papkasser…

ting de kan gemme sig i og overraske hinanden… det er hittet herhjemme :slight_smile:

[QUOTE=galath;1014980]Legetunnel. Den er helt uundværlig herhjemme efterhånden.

Ellers synes jeg, de er ekstremt dårlige til at lege selv :frowning: Det eneste, der nogle gange kan holde nogle af dem beskæftiget i lidt længere tid, er en papirskugle :)[/QUOTE]

Vil lige tilføje: Legetelt. Fandt lige det gule Zooplus-telt frem den anden dag og må nu have fat i et nyt. De har selvfølgelig fået det ødelagt :slight_smile:

Denne her “ost” er højt elsket herhjemme. Jeg købte den første i 2010, den er leget i stykker.

Vi har også enknitretunnel - den slår næsten papkasser.

DaBird drillepinden er det største hit - faktisk kan han lige pludselig hoppe så højt og vildt, at man skal passe på, at lege et sted, hvor der er god plads, så han ikke knalder hovedet ind i noget.

Papirskugler og papkasser :slight_smile:

Ikeaposer - poser af alle slags.
Foderbolden
Huler - eller alt hvad der ligner huler
Hoppebolde og bløde bold

Pt er yndlingslegetøjet en musedims i en snor, som bare skal DØ;-) Men den kræver i hvert fald som opstart at jeg hiver i snoren.

Papirkugler - især lavet af f.eks. en bagerpose eller andet papir, der knitrer lidt.
Diverse mus og den slags - jo mindre de er jo mere farlige tror Elvis de er. :tihi:

Lige nu er der fire ting, der hitter helt vildt herhjemme! En skinne med en lysende bold i: http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattelegetoej/aktivitetslegetoej/beskaeftigelseslegetoej/231680

En mærkelig lille grisebamse med en tung dims i bunden, så den kan stå og rejser sig igen, selvom han dasker til den (ligesom en babykop) - Fandt den i superbest.

En aflang girafbamse - den fungerer ligesom en kickeroo, den bliver overfaldet, overmandet og sparket vildt til med bagbenene. Det var det første legetøj jeg købte til Elvis, og han leger stadig med den flere gange dagligt. Fandt den i maxizoo.

Og min nyeste anskaffelse: En Dat Dancer! Hold nu op, hvor han kan springe højt og vildt når den kommer frem. Cat Dancer | zooplus.dk

ja, nu har jeg jo 5 katte i forskellige aldre så der er meget, at vælge imellem! til min nyeste killing, blev der selvfølgelig også købt nyt legetøj, bl. a. et " aktivitetsbræt" til godbider, som skal fiskes op af små huller! Morsomt i ca en dag:D. Den gamle plastik- holder med huller og kugle, har også underholdt! Minkhaler er bare det bedste! Desuden henter Pixen selv det legetøj hun vil bruge, - - – - og så er papkasser i alle størrelser lykken! Og desuden husets andre katteCats og Conni

Mine gamlede hullede sokker - binder en knude og drypper 1-2 baldrian-dråber på…yes, “egen”-aktivering i ca. ½ time

Nu kan man heldigvis også snart få catnip-planten på planteskolerne - efter 2-3 dage er der kun tørre stilke tilbage…kan dog kun anbefales med underlag…den kan alle kattene li´…

• de spiser den, ruller sig i den, gnider sig op ad - endnu mere end de gør ved baldrian…

Mine 5 husmisser er ret svære at finde noget til, hver kat har sin egen smag…én er f.eks. faldet for: sækkelærred - det eeeelsker han at ligge på, slås med o.s.v., det er allerbedst når det er blevet godt brugt og dejligt blødt…

Hej Mette,
Den skinne fra zooplus ser god ud. Larmer den, når bolden suser rundt?

Aktivering, hvad er det? Vi kender kun til at sove, spise og blive nusset.

Hilsen Fnuggi og Cæsar.

Nej, spøg til side. Alt med snor og alt med baldrian (IKKE catnip). Har købt en flaske baldriandråber så deres legetøj altid kan friskes op med den der skønne lugt af hengemte, sure sokker. :stuck_out_tongue:
Især kickaroos og ting i dem størrelse er populære - man kan bide/slikke, kramme med forpoter og sparke med bagben på én gang. :slight_smile:

[QUOTE=En forhenværende brugerLyngby;1051535]Hej Mette,
Den skinne fra zooplus ser god ud. Larmer den, når bolden suser rundt?[/QUOTE]

Hej. :slight_smile:
Den er rigtig god! Men ja, den larmer godt nok lidt. Så herhjemme ryger den ud i køkkenet om natten, så det ikke vækker mig HVIS nu katten vil lege med den når jeg sover. :wink: