Indekat:)

Jeg står her og skal til at have min første Indekat.
Jeg har overvejet mulighederne for at give min nye vildbasse et indeliv hun kan være stolt af. Jeg har tænkt mig at købe et godt stort kradsetræ.

Der ud over har jeg tænkt mig at købe sådan en “hylde” hun vil kunne komme til at hoppe op og ligge og sove på.

Nogen som har andre gode forslag til at give katten en god tilværelse…

Hvordan har i det med at “gå tur” med katten i snor? nogen erfaringer med det?:slight_smile:

Hvis jeg ikke svare tilbage idag, så erdet fordi jeg ser film:)

Altså det bedste for en indekat - er en indekat mere :thumbup:

Jeg har hørt enkelte sige det med snor er godt - min personlige erfaring, bygget på mine tre katte er at det gider de bare overhovedet IKKE.

Held og lykke med misseren :slight_smile:

En kammerat hvis det er muligt :slight_smile:

Jeg har en race der sagtens kan lære at gå i snor - problemet er de bliver ekstremt frihedshungrende og vil gøre alt få at se deres snit til at smutte ud. Jeg fraråder mine køber det på det kraftigste.

Hvad de først har prøvet er nærmest umuligt at vænne dem fra igen.

Jeg tror det afhænger meget af kattens personlighed, om den har lyst til at gå i sele. Har den lyst, skal du være indstillet på at gå ud med den hver dag - hele året. Katten forstår ikke de dage du ikke gider.

Som de andre skriver, bør du anskaffe dig to katte med det samme. :slight_smile:

Da vi fik vores Charlie havde han aldrig været ude før. Vi prøvede så med sele og snor og han elskede det. Det har så givet bagslag, for han tror at han skal bestemme hvornår han skal ud.

Jeg har ikke et problem med at han kommer ud og står i snor, jeg har et problem når det regner, når det midt om natten eller når det bare ikke passer mig :tihi:

tillykke med dit valg om en lille ny ven

mine råd er:

  1. få dig 2 med det samme… det er ikke 100% dyrere at have 2 da det udelukkende er foder og grus der bruges lidt mere i… alt andet deles de om :slight_smile:
    2 katte bor ikke på kvm, men på kbm - så jo mere du kan bygge i højden og give dem mulighed for at bruge vægge og loft jo bedre :slight_smile:
  2. neutraliser smuksakken - så før jo bedre og du får en sundere mere harmonisk misser
  3. lad være med at tage den ud i snor… enten bliver den lykkelig for det og vil ud hele tiden - eller også vil det stresse den… leg hellere indendørs og stimuler den med “hjerne”-legetøj

og så i øvrigt - stort tillykke med din nye mis to be :slight_smile:

HEJ

   Jeg lufter altid min burmeser Oline i sele og snor,-  hun elsker at komme ud, og da selen er betingelsen, tager hun det med.   Jeg vil ikke påstå. at vi går tur, men hun kan da bevæge sig frit på min lille græsplæne og på min terrasse! :) Mine singapura'er gider til gengæld slet ikke ,at have seler på, så de må blive inde, bag netdøren:doh:

Cats og Conni

først og fremmest tillykke :slight_smile: det er jo altid skønt med en sød lille kat

jeg vil som samtlige andre herinde råde dig til at få 2 med det samme, det fik jeg også uden nogen videre tvivl. Hvis du ikke lige er hjemme en dag har de jo hinanden at underholde sig med, samt at de har hinanden at være katte med alt fra “slåskampe” til putte og vask. Og få dem gerne samtidig da katten jo bliver mindre legesyg jo ældre den blir, og ikk gider de små teenager :tihi:

jeg har selv prøvet at gå i snor med min Phoebe og det er egentlig ikk rigtig noget hun gider, selvom hun sidder i vinduet og mijauver som óm hun gerne vil, men når vi først er ude skynder hun sig at finde et sted hun kan gemme sig, og så går vi ind igen hehe.

Og ang kradsetræ er det en god ide’ med et gulv til loft, der er somr egel tilbud på dem rundt omkring, og jo flere hylder og huler desto bedre, mine katte eelsker det :wehuu:
ellers bare noget aktiverings legetøj og en masse opmærksomhed fra dig, så burde den være hjemme?

Held og lykke :thumbup:

Hej alle sammen, og rigtig mange tak for svar:)

Det bliver desværre umuligt for mig at anskaffe en kat mere. Men katten bliver aldrig helt alene. i så fald for max 30 min mens jeg lufter min hund.
Min hund er godt nok ikke en kat. Men han elsker katte, så tror at de ville kunne acceptere hinanden som gode venner…

[quote=bazan;359963]Hej alle sammen, og rigtig mange tak for svar:)

Det bliver desværre umuligt for mig at anskaffe en kat mere. Men katten bliver aldrig helt alene. i så fald for max 30 min mens jeg lufter min hund.
Min hund er godt nok ikke en kat. Men han elsker katte, så tror at de ville kunne acceptere hinanden som gode venner…[/quote]

Hvis du har valgt en kat/race, der trives godt med hunde, kan en hund sagtens være en god legekammerat for katten :ok:

Okay, super! .

Katten er godt nok bare en alm. Huskat. Men har kun haft gode erfaringer med min hund og andre katte generalt. Og fra 12 uger af. burde den sagtens kunne vendes til hunden:) håber jeg

[quote=CarinaHF;359786]ellers bare noget aktiverings legetøj og en masse opmærksomhed fra dig, så burde den være hjemme?

[/quote]

Tillykke med den nye kat :thumbup:

Er enig i at du skal tænke fra gulv til loft! Og desuden, i forb. med ovenstående, netop overveje aktivering - både med legetøj - men prøv også at tænke på hvordan du kan få den til at arbejde for dele eller måske endda al sin mad. Gemme maden i aktivitetsbolde, små kasser, lange paprør (dem til plakater er super) osv. Måske endda prøve at (klikker)træne katten lidt :slight_smile: Men i hvert fald - overvej om du kan lade din kat lede efter sin mad - det er super god aktivering.

Masser af hilsner og tillykke igen!!

Ayoe

[quote=bazan;359978]Okay, super! .

Katten er godt nok bare en alm. Huskat. Men har kun haft gode erfaringer med min hund og andre katte generalt. Og fra 12 uger af. burde den sagtens kunne vendes til hunden:) håber jeg[/quote]

Det krydser jeg fingre for :slight_smile:

:høhø: me too!..

Hun er en lille smuksak!:smiley: