Indekatte over 6år søges til PhD projekt

[QUOTE=louiseogbuster;1256000]Jeg har læst det på pakken hos dyrlægen.
Jeg køber f.eks WildCat til Buster, Orijen og Applaws har også varianter der dur.[/QUOTE]

Lige netop Wild cat har utrolig lav kulhydrath . Jeg kan undres det høje et ved RC foder , når kulhydrather ikke er godt når katten har sukker syge :gruble:

Vi bruger Wild cat’en der hjemme og vi har alle 6 poser vi blander.

Tja, hvem ved, men når en kat har adgang til indhegnet have kan man jo ikke kontrollere dens ‘diæt’. :slight_smile: Der kan jo ryge meget spøjst indenbords derude. :wink:

Nu fodrer vi jo netop ikke med tørt som grundfoder her blandt andet fordi jeg er overbevist om at de undgår mange livsstilssygdomme pga kosten, ganske som jeg, og derfor egner mine sig ikke - og vi har kun en her, der er for tyk og han er ved at tabe sig - årsagen er meget klar: Han spiser kun tørkost og ophober affaldsstoffer. Men det er lige så stille ved at ændres - han er ved at lære, at høns spiser korn og katte høns, og den dag høns begynder at spise katte, da er det ok, at han også lever af korn - men han er en sej lille nød at knække er han - men ork - han skal nok komme efter det. Indtil nu har han smidt 2 kg pga skifte til vådt og råt som hovedmåltid. Resten af mine holder vægten siden jeg lagde fodringen om :slight_smile:

Jeg ved, at de fortsat mangler katte til dette forsøg, hvis nogen kunne tænke sig at bidrage :slight_smile:

hvis de fandt samarbejdsdyrlæger på fyn/Jylland eller betalte transport ville der givet dukke flere katte op

Ja, jeg foreslog det også til hende bag projektet dengang :slight_smile:

Jeg ville gerne hjælpe med 1 MEN onsker ikke at fylde mine katte med RC foder en måned og hun var ikke interesseret i en kontrol gruppe der var på barf+vådkost. Trist havde ellers været intressant at se hvordan forskellen var.