Indfange lille killing - hvordan?!

Blev ringet op af min bedstemor og bedstefar i dag…
En lille killing har søgt tilflugt under en bil ved parkeringspladsen hvor de bor…
Den er frygtelig sky, sulten og savner sin mor…
Den er MAX 8 uger gammel…
Men efter at have forsøgt at få fat på den i over 1 time måtte vi opgive :frowning:
Og det var umuligt at finde bilens ejer!
Øv en træls en at have hængende over hovedet…
Forsøger igen i morgen, hvis den stadig er der…

Gode råd søges!!!

Muligheden er der jo for, at mormis bare har været på jagt og kommer
tilbage igen, når I ikke længere er omkring bilen. Det er da værd at krydse
fingre for :slight_smile:

vådmad, eller råt, gerne lunet så det dufter rigtig godt, og så ind i en fælde…de kan lånes lejes ring til falck

held og lykke med at fange den lille misling

hvis missen stadig er der i morgen, så kontakt falck, de kan måske fange den lille mis

Fiskenet, hvis I har adgang til sådan et.

Men jeg håber nu mere på, at den lille bliver fundet af sin mor :kryds:
(og at bilisten ikke kører i morgen uden at opdage killingen)

Det er før lykkes at indfange en sulten killing med en fiskefrikadelle på snor. Måske dine bedsteforældre kan finde på noget lignende - og eventuelt trække snoren gennem en transportkasse eller andet, som kan bruges til at lukke killingen forsvarligt inde i. De skal dog være afklaret med hvad der skal ske med killingen, når/hvis de fanger den. Nærmeste dyreværnsorganisation bør kunne rådgive.

Nærmeste er så vidt jeg kan se Susanne og Lars Preisler i Lund v. Horsens…Inges kattehjem.
Men de er jo nok som alle andre internater FYLDT op til både kvalmegrænsen og smertegrænsen at svigtede mis i øjeblikket.
Betty i Odder (dyrenes bsekyttelse) er også et godt bud

[QUOTE=Charlotte Oeh.;629191]Muligheden er der jo for, at mormis bare har været på jagt og kommer
tilbage igen, når I ikke længere er omkring bilen. Det er da værd at krydse
fingre for :)[/QUOTE]

Tjaa… Jeg tror bare desværre ikke at mormis har været ude på jagt i 2 dage nu :frowning:

[QUOTE=Vivi_Fletcher;629214]Fiskenet, hvis I har adgang til sådan et.

Men jeg håber nu mere på, at den lille bliver fundet af sin mor :kryds:
(og at bilisten ikke kører i morgen uden at opdage killingen)[/QUOTE]

Problemet er at den kravler op under bundpladen og sidder inde i motorrummet og gemmer sig :frowning:
Og det er en bil af nyere model, så man kan ikke bare åbne motorhjelmen udefra :-/

Jeg har selv killinger herhjemme, de er knap 11 uger nu, så tænker lidt at den kan komme herhjem, hvis det lykkes :)

[QUOTE=kamikaze;629231]Nærmeste er så vidt jeg kan se Susanne og Lars Preisler i Lund v. Horsens…Inges kattehjem.
Men de er jo nok som alle andre internater FYLDT op til både kvalmegrænsen og smertegrænsen at svigtede mis i øjeblikket.
Betty i Odder (dyrenes bsekyttelse) er også et godt bud[/QUOTE]

Jeg har også tænkt mig at prøve at tage kontakt til dem, hvis det slet ikke lykkes at få fat i den lille mis…

Sæt en stor og tydelig seddel på bilen, så ejeren ikke pludselig starter og køre :s:(

Håber det lykkes, at få fat i den

[QUOTE=danpia;629336]Sæt en stor og tydelig seddel på bilen, så ejeren ikke pludselig starter og køre :s:(

Håber det lykkes, at få fat i den[/QUOTE]

Det må jeg hellere gøre…

lån en fælde og så dåsemad i. for de små er ikke så snu som de voksne og går somregel direkte i. og sulten er den lille med garanti !

Ved du hvor man kan låne sådanne fælder (og evt. hvad det koster?)???

prøv at kontakte internatterne i området, de har som regel en fælde du kan låne.

Det kan sometider “koste” et dipositum.

[QUOTE=cæsar;629343]prøv at kontakte internatterne i området, de har som regel en fælde du kan låne.

Det kan sometider “koste” et dipositum.[/QUOTE]

Tak det må jeg lige prøve

Dyrlægen i Hedensted har en fælde, man kan låne :slight_smile: Det var den, jeg fangede Hedvig i i januar. Dyrlægerne i Bjerre har også een :ok:

Der er desværre ikke blevet set meget til den lille mis…
Jeg har været ude og kalde og lede efter den i det område den opholdt sig i går…

Mine bedsteforældre fortalte at bilen kørte i går ved 22 tiden, og kom hjem igen her til morgen…

Killingen er sidst blevet set omkring midnat…

Hvor den er nu er der ingen der ved, og bilen er igen væk…

Men jeg har bedt dem ringe med det samme, hvis de ser/hører mere om den!

Jeg er så bekymret for det lille pus :S