Indhegning af have

Jeg overvejer at hegne min have ind efter jeg har fået mine skønne to killinger. :slight_smile: Findes der tråde om det herinde? Eller er der nogen der har gode forslag og meget gerne fotos, da jeg bedst kan SE hvordan noget virker.
Det skal helst være billig løsning, da jeg er uden job og ik har så mange penge. :S

Linket du skal bruge er www.katteindhegning.dk :slight_smile: Der er MASSER af inspiration og gode billeder også til økonomiske indhegninger :slight_smile:

Super mange tak! :slight_smile:

Ok. :slight_smile: Det lyder overskueligt prismæssigt. Kunne du evt sætte nogle billeder ind af det? Altså kun hvis du har lyst :slight_smile:

Jeg har været heldig at mine to gamle katte ( har kun Frida tilbage nu ) aldrig er kommet til skade, men jeg kan godt mærke, at jeg er mere bekymret nu med de to små nye. Jeg tænker lige, at de jo så ikke kan komme over på marken og fange mus, men det kan jo også have sine fordele for mig. :høhø:

[QUOTE=Jenny;1298735]Beklager, at billederne ligger på siden oven over…

Jeg har også et par videoer, der viser kattenes første reaktioner (og man kan så lure byggeriet bagved). :slight_smile: Det ser umiddelbart ret grimt ud, men næste sommer når hækken vokser igen, så kommer den til at skjule alt, undtaget udhænget, og her har jeg så tænkt, der skal være blomster og lys i. :slight_smile: Haven er heller ikke den pæneste, men der var lige nogle ting inden for, der krævede noget før, at haven kan prioriteres. :slight_smile:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/2110885/have/IMG_4944.MOV
https://dl.dropboxusercontent.com/u/2110885/have/IMG_4945.MOV[/QUOTE]

Tak. :slight_smile: Jeg synes det ser fint ud i den prisklasse, og det vigtigste er jo at det virker! :smiley: Hvor højt er hegnet og hvor bredt er det stykke net, der går indover græsset, så de ikke kan forcere hegnet? Min hæk er nemlig ikke så høj… hmmm…:?

Ja, vi har også vores rækkehus have indhegnet. Vi har alm. lamel-træhegn hele vejen rundt, og så har vi en strøm tråd i toppen. Nemt og enkelt. Det dyreste var klart strømgiveren der kostede ca. 1000 kr. :slight_smile:

[QUOTE=Jenny;1298742]Hegnet endte omkring 180-190 cm højt, og det der går indover er 60 cm. :slight_smile:

Personligt synes jeg, det er mega grimt, men jeg ved også, at så snart sommeren hilser på igen, så forsvinder det meste ind i hækken. :smiley: Så skal bare have tålmodighed her hen over vinteren. :smiley: Og kattene nyder det, det virker, og jeg kan sove roligt om natten. :)[/QUOTE]

Tak for målene, jeg har fået lidt at spekulere på. :gruble: Jeg kan godt forstå, at det giver dig ro! :slight_smile:

Det var jo også en mulighed. Har du billeder af det, som jeg må se? :slight_smile:

En kravle/løbegård tager form. :slight_smile: Jeg fandt en kanin løbegård i gul og gratis, den bliver nu til killinge løbegård. :smiley:

Så blev kravlegården indviet. :slight_smile: Alfred var klar bag havedøren. :smiley:

Jeg har nu seriøst overvejet at indhegne HELE min have, nu har jeg nemlig også haft tyve på besøg. :doh: Så derfor tænker jeg, at slå to fluer med et smæk: kattene og jeg bliver hegnet ind! Er der nogen der kender et firma i Midt/Østjylland som gør det? Og hvad det eventuelt ville koste? Det er en lille rækkehus have på ca. 200 kvm.

For 10 år siden fik min mand og jeg Poda Hegn til at indhegne hele vores have med et solidt kattesikkert hegn. Det står endnu. :slight_smile: Vi bor i Midtjylland (Langå).

Tak for info. :slight_smile: Må jeg spørge hvor stor jeres have er? Hvad slags indhegning det var? Og hvad det kostede den gang? Helt ok hvis du ik har lyst til at fortælle alt det. :slight_smile:

Ift. pris fra Poda hegn, så er det temmelig dyrt. Jeg er i dialog med dem, da jeg også gerne vil have indhegnet min have. Det er ca 700 kvm, det drejer sig om, og det vil de have 35.000,- for… Jeg kunne virkelig godt tænke mig, at indhente andre tilbud, da jeg synes, det lyder MEGET dyrt. Kender I andre alternativer/firmaer?

Vi fik for en del år siden sat dette her op - det var ikke ligefrem billigt, men det holder utroligt godt med betonstolper og bunde! Jeg husker ikke hvad firmaet hed, og vi satte det iøvrigt selv op (mandearbejde!!) - det vi har hedder TYPE 1 med betonstolper: https://www.vejrumbrohegnflag.dk/hegn
VH
Susanne

Wau ja det lyder dyrt. Jeg har også bedt om tilbud fra Poda hegn, spændende hvad min afdeling af firmaet siger! :slight_smile:

[QUOTE=Susanne W;1300541]Vi fik for en del år siden sat dette her op - det var ikke ligefrem billigt, men det holder utroligt godt med betonstolper og bunde! Jeg husker ikke hvad firmaet hed, og vi satte det iøvrigt selv op (mandearbejde!!) - det vi har hedder TYPE 1 med betonstolper: https://www.vejrumbrohegnflag.dk/hegn
VH
Susanne[/QUOTE]

Kan du godt holde dem inde med sådan et hegn? Eller har du el foroven?

Det kan så rigeligt holde bimserne inde :slight_smile: Søren Sko? Knap så meget :slight_smile: Vi har strøm foroven, som vi dog med årene har opgivet at holde hel, for dels er det ikke nødvendigt til birmaerne; de klatrer kun sjældent. Og dels er det ligemeget med Søren Sko, for han finder bare en anden mulighed :rolleyes: Så det kommer lidt an på kattene. Betonkanten forneden er 30 cm høj, og hegnet ovenpå er 1,8 m = ialt 2,1 m. højt. Det gider birmaer ikke engang overveje at forcere :høhø:
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;1300549]Det kan så rigeligt holde bimserne inde :slight_smile: Søren Sko? Knap så meget :slight_smile: Vi har strøm foroven, som vi dog med årene har opgivet at holde hel, for dels er det ikke nødvendigt til birmaerne; de klatrer kun sjældent. Og dels er det ligemeget med Søren Sko, for han finder bare en anden mulighed :rolleyes: Så det kommer lidt an på kattene. Betonkanten forneden er 30 cm høj, og hegnet ovenpå er 1,8 m = ialt 2,1 m. højt. Det gider birmaer ikke engang overveje at forcere :høhø:

VH
Susanne[/QUOTE]

Jeg kunne godt være bekymret for, om sådan et hegn vil være nok til at holde Alfred ude? :gruble:Egentligt ville jeg helst være fri for strømmen… Men hegnet er bestemt en mulighed :slight_smile: jeg har haft indbrud lørdag nat, så det ville også på den måde være rart med et hegn, da de kom ind via baghaven! :venter:

Vi gav 20.000 kr. for at få Poda Hegn til at hegne vores gave ind for 10 år siden. Vores grund er 1000 m2, og de brugte delfinhegn med 5x10 cm. masker og solide stolper på… hm… 10? cm i diameter?! Hegnet er 1.80 højt.
Strømmen satte vi selv op. :slight_smile:

Vores hegn er i øvrigt 100% siataler-sikkert. Bedre bliver det ikke. :cool: :tihi: