Indhegning af have

[QUOTE=Løvehjerte;1300554]Vi gav 20.000 kr. for at få Poda Hegn til at hegne vores gave ind for 10 år siden. Vores grund er 1000 m2, og de brugte delfinhegn med 5x10 cm. masker og solide stolper på… hm… 10? cm i diameter?! Hegnet er 1.80 højt.
Strømmen satte vi selv op. :slight_smile:

Vores hegn er i øvrigt 100% siataler-sikkert. Bedre bliver det ikke. :cool: :tihi:[/QUOTE]

Ok tak for svar! Jeg er nu spændt på, hvad tilbud Poda hegn kommer med. :slight_smile:

Ok, 20.000,- for ti år siden og i dag så koster det så lige 15.000,- mere… Ti er lang tid, men det er jo næsten dobbelt op… :? Hvilken slags låge har?

Jeg synes også det lyder af meget. Jeg vil også gerne høre, hvis andre kender andre firmaer? :slight_smile:

Min far og jeg lavede selv min indhegning … det tog 3 uger og kostede ca. 11.000 kr og er ikke videre kønt men ingen er sluppet ind eller ud af den og det er det primære :høhø:

[QUOTE=anne p;1300585]Min far og jeg lavede selv min indhegning … det tog 3 uger og kostede ca. 11.000 kr og er ikke videre kønt men ingen er sluppet ind eller ud af den og det er det primære :høhø:

[/QUOTE]
Det ligner det der er lavet hos mig … materialerne kostede ca. 5000,-, men så fik min svigersøn og hans far lidt håndører for hjælpen :slight_smile:

[QUOTE=anne p;1300585]Min far og jeg lavede selv min indhegning … det tog 3 uger og kostede ca. 11.000 kr og er ikke videre kønt men ingen er sluppet ind eller ud af den og det er det primære :høhø:

[/QUOTE]

Ja bare det virker! :slight_smile: Er det uden strøm for oven?

Ja super hvis man har nogen, der kan hjælpe. Det må jeg også lige tænke ind. :gruble:

Prøv en lokal tømrer eller handymand :slight_smile:

Jeps … der er et udhæng til begge sider på 50 cm … nettet er ikke spændt stramt op, så hvis en skulle få den gode ide at forsøge at kravle i det, så vil det vippe og gynge, hvilket skulle kunne få de fleste til at opgive men jeg har lavet plads til, at der kan tilføjes strømhegn, hvis jeg pludselig står med Houdinis overmand :høhø:

Vi indhegnede vores have for mange år siden. Vi har strømtråde på toppen for skovkatte er både nysgerrige og utrolige gode til at klatre. Toppen af indhegningen er yderligere sikret med hønsenet. Dels fordi de nysgerrige skovkatte forsøgte at møve sig igennem trådene (hvilket faktisk lykkedes for et par af dem) :ups: men også i et forsøg på at holde fremmede katte ude.

Her er et par billeder til inspiration.

I baggrunden er vores fertile hankats hus og tilhørende løbegård. Den ligger op til den del af haven, som vi har valgt at indhegne.

Toppen af hegnet er yderligere sikret. Vi har også sikret med volierenet mellem brædderne.

Et billede ind i vores fertile hankats løbegård, hvor vi har overdækket med trapezplader, så han kan sidde i læ og ly :slight_smile:

Vores totempæl er noget af det bedste vi har bygget til kattene.

Vi har selv lavet indhegningen, så jeg kan ikke fortælle dig, hvad det har kostet … ud over mange timers arbejde og ømme fingre af at hamre 100-vis af små kramper i, så nettet sidder stramt :høhø:

Go ide :slight_smile: der er alligevel en lokal tømrer ser skal reparere mit vindue efter indbrud her. :mad:

[QUOTE=DK Lindvig;1300595]Vi indhegnede vores have for mange år siden. Vi har strømtråde på toppen for skovkatte er både nysgerrige og utrolige gode til at klatre. Toppen af indhegningen er yderligere sikret med hønsenet. Dels fordi de nysgerrige skovkatte forsøgte at møve sig igennem trådene (hvilket faktisk lykkedes for et par af dem) :ups: men også i et forsøg på at holde fremmede katte ude.

Her er et par billeder til inspiration.

I baggrunden er vores fertile hankats hus og tilhørende løbegård. Den ligger op til den del af haven, som vi har valgt at indhegne.

Toppen af hegnet er yderligere sikret. Vi har også sikret med volierenet mellem brædderne.

Et billede ind i vores fertile hankats løbegård, hvor vi har overdækket med trapezplader, så han kan sidde i læ og ly :slight_smile:

Vores totempæl er noget af det bedste vi har bygget til kattene.

Vi har selv lavet indhegningen, så jeg kan ikke fortælle dig, hvad det har kostet … ud over mange timers arbejde og ømme fingre af at hamre 100-vis af små kramper i, så nettet sidder stramt :høhø:[/QUOTE]

Det ser meget sikkert ud! :smiley: Sikke et arbejde. :ok:

Vi har en stor hvid (grim :wink: ) rocker-trælåge med strømtråde på toppen.

Lige lidt billeder herfra:

Lad mig lige se om jeg kan få dem vendt rigtigt. :slight_smile:

Ja godt at være forberedt! :thumbup:

Hold da op, det er mega spændende at se de forskellige hegn. Det ser også solidt ud! :ok:

Og der er mange, mange flere på Katteindhegning.dk, hvor der er links til alt muligt.
Det er ved at se, hvordan andre har gjort, man finder inspiration til sin egen løsning. :slight_smile:

[QUOTE=FinnFrode;1300613]Og der er mange, mange flere på Katteindhegning.dk, hvor der er links til alt muligt.
Det er ved at se, hvordan andre har gjort, man finder inspiration til sin egen løsning. :)[/QUOTE]

Det er så ikke alle links der har billeder mere. Bla. er vores løbegård uden billeder nu, men teksten er der stadig.

Ja, det er så problemet med de gamle Kattegale-billeder - jeg håber stadig, de kommer tilbage… :frowning: