Øv så gik den ikke længere. Kalypso er begyndt at stikke af/ud af haven, så nu skal der forbedres IGEN!
Jeg er dog lidt usikker på hvilken mulighed vi skal prøve. Håber i kan komme med erfaring.
Har jo denne vinkel på toppen; og den kan kræ’et komme, finder hun lige pludselig ud af. suk
Jeg kan ikke finde ud af om bedste løsning er et stop i 90 grader eller strøm på det eksisterende stop. Med strøm bliver jeg igen i tvivl om hvordan det nu er med buske osv., hvor lidt der skal til før end det slår fra hvis der hænger grene ind over.
Jer som har 90 grader stop på, hvor langt ud har i lavet det?
Har også tænk om et løst hængende hønsenet fra stoppe ville kunne være nok.
Løsninger med ruller er også i overvejelserne…
Jeg har 90° vinkel og overlæggeren rager vel ca. 45 cm. ud over (mener de blev savet i 50 cm. stykker, men der går jo noget af, der hvor de sidder på stolperne) og så rager nettet et stykke derudover … skal prøve at tage billede af det i morgen, hvis du vil se det?
Tja…det der ville Bailey jo være over i løbet af et splitsekund. Efter at have ændret hegnet ca. 1000 gange herhjemme og købt mig fattig i diverse typer hegn og brædder og sindrige løsninger, så indså jeg, at strøm var sidste udvej for at få ham til at blive inde…så det har jeg nu, meget mod min vilje. Men NU bliver han inde!
Så det ville nok være det, jeg ville vælge. Muligvis kan et løst stykke nedadhængende hegn yderst også virke - men der er en risiko for at katten finder på at sno sig, og desuden ser det da træls ud. :S
Så istedet for at lave om og lave om og lave om, så ville jeg nok bare knalde det strøm op først som sidst. De misser har det med at blive mere snedige med tiden, når først de HAR været ovre hegnet.
[QUOTE=Diana F;1255103]
Så istedet for at lave om og lave om og lave om, så ville jeg nok bare knalde det strøm op først som sidst. De misser har det med at blive mere snedige med tiden, når først de HAR været ovre hegnet. ;)[/QUOTE]
Enig. Athea kunne jo gå armgang i 40 cm lodret hegn i højdrægtig tilstand (fødte 5 killinger dagen efter det stunt) og slynge sig over. Så der opgav jeg bare og indrettede med strøm.
Kimilla - Jeg ville sætte en enkelt strøm tråd på der yderst hvor det er sværest at komme over, så er du sikker på at katten er der længe nok til at nå at få et rap. Det ser ud til at det er metal hegn? Hvis, så er det jo allerede jordførende hvis i sætter jord til, så det ville bare være at skrue sådan en dims til strømtråd i, og så føre tråden
Det var meningen, at jeg ville klippe det overskydende net af, men har ombestemt mig, for jeg tror det er med til at kattene accepterer at det er hertil og ikke længerere
[QUOTE=Kimilla;1255161]Ulempen strøm tænker jeg er der hvor buske, hækken og andet grønt er i vejen.
Slår strømmen ikke fra hvis det grønne går hen Over?[/QUOTE]
Det mindsker effekten jo mere grønt der kommer til, men aftager ikke helt. Men min erfaring er at kattene kun skal op og have et rap én gang, og så har de intet behov for at gentage den succes. For at det skal være tilstrækkeligt ubehageligt har jeg også valgt den næstmindste, fremfor den mindste.
Vi har også strøm øverst på vores hegn. Nogle af vores katte har dog måtte have stød et par gange i træk, inden de forstod meningen med trådene :S Nysgerrig er man jo :høhø:
I starten måtte vi justere lidt på afstanden mellem trådene, for nogle af skovkattene kunne komme igennem/over uden at få stød.