Indhold i Perfect Fit (efter forespørgsel fra Eva K)

Jeg beklager det først lige bliver idag det kommer - men der har altså ikke lige været det vilde overskud de sidste par dage…

Variant: In-Form
Formål:

30% mindre fedt end i andre varianter
Igangsætter forbrændingen
Stærkt hjerte
Let fordøjelig

Ingredienser:

Dehydreret fjerkræsprotein (min 24% kylling)
Majs
Dehydreret animalskt protein
Majsgluten
Majsmel
Malet ris
Animalsk fedt
Tørret roemasse (min 2%)
Tørret ølgær
Salt
Cikorie ekstrakt (min 0,5%)
Kaliumklorid
Fløjlsblomstekstrakt

Næringsindhold i %:

Protein: 41
Olier & fedstoffer: 10
Aske (mineraler): 9 hvoraf magnesium er 0,08
Træstof: 2
Kalcium: 1.1
Fosfor: 0,9
Energiindhold pr. 100gr: 1543kj
NFE (kulhydrat): 32
Vand: 6
Vitamin A: 12000ie pr. kg
Vitamin C: 200mg pr kg
Vitamin D3: 1200ie pr kg
Vitamin E: 500mg pr kg
Taurin: 2000mg pr kg
Kobber (som sulfat): 10mg pr kg
Zink (som sulfat): 50mg pr kg
Lutein: 5mg pr kg
L-carnitin: 200mg pr kg
Indeholder EU-godkendte antioxidanter
Indeholder råvarer udvalgt for at give en naturlig tilførsel af biotion og omega-6 fedtsyrer

Variant: Active
Formål:

Vitalitet og fitness
Sund muskulatur
styrker kroppens naturlige forsvar
Klart og godt syn

Ingredienser:

Dehydreret fjerkræsprotein (min 24% kylling)
Majsmel
Dehydreret aminalskt protein
Majsglutenmel
Animalsk fedt
Majs
Sojamel
Ris
Risproteiner
Tørret roemasse
Salt
Gær
Kaliumklorid
Fløjlsblomstmel

Næringsindhold i %:

Protein: 41
Olier & fedtstoffer: 14,5
Aske (mineraler): 9 hvoraf magnesium er 0,1
Træstof: 2
Kalcium: 1,1
Fosfor: 1
Energiindhold pr 100gr: 1622kj
NFE (kulhydrater): 27,5
Vand: 6
Vitamin A: 12000ie pr kg
Vitamin C: 200mg pr kg
Vitamin D3: 1200ie pr kg
Vitamin E: 500gr pr kg
Taurin: 2000mg pr kg
Kobber (som sulfat): 10mg pr kg
Zink (som sulfat): 50mg pr kg
Indeholder EU-godkendte antioxidanter
Indeholder udvalgte råvarer der giver naturlig tilførsel af Vitamin B, Jern og Lutein

Så skulle alle detaljer være med :slight_smile:

Jeg tager imod diverse kloge ord som i nu måtte have :slight_smile:

Jeg vandt i sin tid noget perfect fit foder i FIP raflen.

Jeg tænkte det kunne jeg blande op med det normale fra RC og Hills… det fortrød jeg dog bittert da jeg efter 2-3 uger oplevede at mine katte blev matte i pelsen og filtrede…

[QUOTE=Dk Kefir Annette;179682]Jeg vandt i sin tid noget perfect fit foder i FIP raflen.

Jeg tænkte det kunne jeg blande op med det normale fra RC og Hills… det fortrød jeg dog bittert da jeg efter 2-3 oplevede at mine katte blev matte i pelsen og filtrede…[/QUOTE]

Jeg tror det er meget forskelligt hvordan katte reagerer på det forskellige foder… fx har mine en lækker pels - den skinner (som den skal) og filtrer ikke…

Derimod da de fik Hills skulle de have lakseolie ved siden af fordi de dannede vildt meget skæl

Det kan du have ret i, nu valgte jeg bare at fortælle om min oplevelse med foderet :slight_smile:

Katte reagerer, ligesom os, jo forskelligt.

[QUOTE=Dk Kefir Annette;179690]Det kan du have ret i, nu valgte jeg bare at fortælle om min oplevelse med foderet :slight_smile:

Katte reagerer, ligesom os, jo forskelligt.[/QUOTE]

Det er også bare helt fint :slight_smile:

Tråden er blandt andet også oprettet for at få jeres holdninger til foderet med :slight_smile:

Jeg synes, at foderet er meget dyrt ift. indholdet, og jeg synes der er alt for meget stivelsesfyld i - majsmel, majsglutenmel, majs, sojamel, ris, risproteiner er altsammen ubrugeligt fyld. Så herfra siger vi ellers tak til Perfect Fit.

Lena - Tak fordi du tog dig tid til at poste dem for at tilfredsstille min nysgerrighed -thumbs pænt af dig.

Jeg synes umiddelbart at der er for lidt fedt (og at det er for dyrt som nævnt i den opr. tråd :slight_smile: )

Pil - Ren nysgerrighed - hvilket foder bruger du og hvad er protein indholdet?

[QUOTE=Eva K;179835]Lena - Tak fordi du tog dig tid til at poste dem for at tilfredsstille min nysgerrighed -thumbs pænt af dig.

Jeg synes umiddelbart at der er for lidt fedt (og at det er for dyrt som nævnt i den opr. tråd :slight_smile: )

Pil - Ren nysgerrighed - hvilket foder bruger du og hvad er protein indholdet?[/QUOTE]

Nu ved jeg ikke om du mener fedtindholdet i begge varianter er for lavt…

men In-Form er købt til en overvægtig kat, så der skal det jo ikke være alt for højt :slight_smile:

Lena - I begge varianter, i særdeleshed In-form. Jeg synes kulhydrater er meget værre at fodre en overvægtig kat med end fedt :slight_smile: Den får jo aldrig lov at blive mæt på det andet. Nej, protein i massevis, nok fedt til at dække behov og så bare begrænse mængden, det tror jeg mere på ifht. overvægtige katte :wink:

Men ja, vi sværger jo alle til forskellige ting.