Indhold på ens Hjemmeside

jeg viste ikke lige hvor jeg skulle putte denne her. :S

men, jeg kunne rigtig godt lide at hvide hvordan i har det med indholdet på opdrætteres hjemmesider…

hvilke oplysninger kikker du efter, når du kikker på opdrætteres hjemmesider, og hvorfor?

avlsmål! hvor vigtig vægter i denne! bær det fremgå af hjemmesiden eller ikke og hvorfor?

(behøver jeg sige at jeg sidder og roder med min hjemmeside:dokdok:)

Jeg kigger billeder og stamtavler på Korat hjemmesider. En racebeskrivelse og lidt om hvordan opdrætteren forelskede sig i netop den race er altid interessant - uanset race.
Avlsmål - tjah, de fleste opdrættere vil vel gerne opdrætte sunde, raske og racetypiske katte - hvis de vil andet end det, må de meget gerne beskrive det, ellers er skriverier om avlsmål egt ligegyldige IMHO.

Hovedsageligt billeder og tavler, hvis de er der. Men også om hvodan katteriet er, altså omgivelser osv.
Synes sider uden billeder af ejere er lidt trælse, da jeg har det bedst med ansigter frem for navne :slight_smile:

Jeg kigger info omkring hvad opdrætteren er for en, hvorfor de fik den race de gjorde. Jeg kigger også billeder og eventuelt stamtavler.

Avlsmål synes jeg er irrelevante på et åbent site, hvor alle kommer, hvis man derimod har et lukket site (en del af den) så synes jeg det er fint med avlsmål :slight_smile:

Min hjemmeside er lavet til mine killingekøbere.
Så jeg forsøger at beskrive, hvor skønt et temperament racen har og vise nogle flotte billeder.

det kommer vel helt og aldeles an på, hvem man vil målrette sin hjemmeside mod.

Når jeg kigger på andre burmeseropdrætteres hjemmesider kigger (selvfølgelig) på deres katte og - især for udenlandske opdrætteres vedkommende - på billeder og informationer vedrørende de forhold, kattene vokser op under. Derudover kigger jeg efter stamtavler, så jeg let kan se, om kattene er interessante i avlsøjemed enten på kort eller længere sigt.

Deciderede avlsmål er ikke interessante, mens generelle holdninger til kattehold og opdræt kan være det :slight_smile:

[QUOTE=Vivi_Fletcher;682640]Min hjemmeside er lavet til mine killingekøbere.
Så jeg forsøger at beskrive, hvor skønt et temperament racen har og vise nogle flotte billeder.[/QUOTE]

Jeg er nemlig ikke opdrætter og kun killingekøber (dog skal vi ikke have flere katte pt!!!:tihi:) Tre katte er nok. :tihi:

Men vil kigge efter:

[ul]
[li]Gode søde billeder[/li][li]Temperament og hvorfor denne race er speciel[/li][li]Hvem opdrætteren er, hvor mange kuld har hun om året osv.[/li][li]Kontaktdetaljer[/li][/ul]

Nu jeg bare lidt nysgerrige og måske også lettere rundforviret…

Er det ikke alle opdrætters målgruppe at ramme killinge købere, via sin hjemmeside…?

Hvordan har i målrettet jeres hjemmesider? Er de informative, kun med salg for øje eller en blandning af begge?

Min hjemmeside er først og fremmest en racepræsentation i et håb om at fange evt køberes interesse for racen. Derefter fortæller den lidt, om hvad der sker i katteriet - nye katte, planlagte parringer, nye killinger, killinger/katte der søger nye hjem osv. Jeg forsøger at ramme bredt, da både andre opdrættere (både indenfor og udenfor racen) og evt købere ser siden - alle skulle gerne få udbytte af besøget på siden.

Jeg tvivler på, du kan sælge katte/killinger til nogen som helst uden en vis mængde informationer :slight_smile:

Strengt taget er jeg som opdrætter også killingekøber, når jeg kigger rundt, for i et vist omfang vil jeg vide det samme som “hr og fru Danmark” nemlig, at killingen kommer fra en god opvækst. Jeg vil så gerne vide noget om de gener, der ligger bag killingen - hvor de fleste “hr og fru Danmark” er relativt ligeglade med den del.

Min er vel “informativ med henblik på at sælge mit opdræt og mine killinger”