Indkøb af kattemad?

Hej med jer.
Jeg fodrer mine tre misser med hills perscription diet w/d tørkost, og har fundet ud af, at det er billigst at købe i England. Men efter at have haft dårlige erfaringer med Chemist Direct flere gange, gider jeg ikke dem mere. Som i nogensinde :mad:
Har fundet ud af, at jeg kan få det hos petplanet.co.uk også, endda billigere. Fragtprisen er dog lidt dyrere, men det betaler jeg gerne for ikke at skulle igennem cirkusset med Chemist Direct igen :rulleøjne:

Men nu er det så lige, at jeg ikke helt kan gennemskue, om fodderet kan blive fanget i tolden og få pålagt ekstra told, når det kommer ind i Danmark. Det skulle det ikke, da petplanet ligger inden for EU, men der er noget med nogle undtagelser på de britiske øer eller andre områder, hvor man får ekstra told på. Petplanet ligger i Skotland. Er i tvivl, om der kommer ekstra told på i Danmark, når man modtager noget derfra.

Er der nogle herinde, der handler der, som kan be-/afkræfte dette? Og er der i det hele taget nogen af jer, der handler hos petplanet?

Hvis andre af jer også køber hills perscription diet i udlandet, men i andre netshopper, må I også meget gerne komme med input og anbefaliner :ok:

Jeg køber j/d og z/d hos www.medicanimal.com - super service:ok: - lige pt har de tilbud på al foder - køb 2 ens varer og få 10% på den ene vare.

Indenfor EU er der ingen told.

[quote=dkkorat;346127]Jeg køber j/d og z/d hos www.medicanimal.com - super service:ok: - lige pt har de tilbud på al foder - køb 2 ens varer og få 10% på den ene vare.

Indenfor EU er der ingen told.[/quote]

Tak skal du have :slight_smile: Hvor i verden sender de fra? Er det også Storbritannien? Synes ikke lige, jeg kan se det på deres hjemmeside.

Og hvordan oplever du leveringstiden? Hvor lang tid plejer der som regel at gå, før du har den mad, du har bestilt?

Jeg spørger, fordi jeg næsten alle de gange, jeg har handlet med Chemist Direct, har ventet uendeligt længe, og deres service er elendig. Man føler, at man bliver spist af med et standardsvar hver gang, og de kan aldrig give et klart svar. Først i dag har de sendt den mad, jeg bestilte den 27. januar :uha: også selvom jeg har fået at vide, at den har været på lager flere gange. Det har stresset mig meget, og jeg har været nødt til at købe mad i Danmark til overpris, hver gang jeg har købt hos dem, selvom det har været i god tid. Så jeg gider det simpelthen ikke mere.

Jeg har godt nok ikke brugt dem længe, men hvad med: www.Nutrecare.co.uk ? - Som jeg hsuker det, var deres fragt noget dyrer, men ellers var priserne fornuftige da jeg købte sidst. :slight_smile:

Jeg har bestilt gennem chemistdirect én gang - jeg fik først mine varer, da jeg rykkede for dem… dét gør jeg ikke igen.

Medicanimal er også i UK og er flinke til ar sende varerne hurtigt:ok:

Har ikke prøvet dem, men det var da også en mulighed. Ved, vi har snakket om dem før. De er også billigere end hvor jeg køber nu. Så må jeg lige se på forsendelsen.

[quote=dkkorat;346134]Jeg har bestilt gennem chemistdirect én gang - jeg fik først mine varer, da jeg rykkede for dem… dét gør jeg ikke igen.

Medicanimal er også i UK og er flinke til ar sende varerne hurtigt:ok:[/quote]

Forståeligt. Det er til grin :thumbdown:
Den er smidt under foretrukne sammen med Kimillas, så kigger jeg på det, når jeg skal bestille igen. Håber at have den kattemad, jeg har ventet så længe på, i overmorgen, så der går lige nogle måneder først.

[quote=Pussikat;346135]Har ikke prøvet dem, men det var da også en mulighed. Ved, vi har snakket om dem før. De er også billigere end hvor jeg køber nu. Så må jeg lige se på forsendelsen.

Forståeligt. Det er til grin :thumbdown:
Den er smidt under foretrukne sammen med Kimillas, så kigger jeg på det, når jeg skal bestille igen. Håber at have den kattemad, jeg har ventet så længe på, i overmorgen, så der går lige nogle måneder først.[/quote]

Jeg har i hvert fald aldrig haft problemer med dem. De sender ens varer super hurtigt. 1 gang har jeg prøvet der manglede 2 poser mad, skrev til dem. De undskyldte og sendte mig straks de 2 manglende poser. :slight_smile:

Håber du finder et billigt og godt sted. :ok:

Jeg har også købt via medicanimal (nyrediæt). Det var hurtig levering uden nogen problemer :slight_smile:

Skal man betale VAT af fragt-prisen på medicanimal.com? :? VIlle købe noget foder, og loggede ind og gik videre og videre, korsede mig over at give 12£ i fragt og derefter videre igen for at finde ud af at jeg i alt skal give 6,5£ i VAT…! Før fragten blev lagt oven i var det kun 2,5£ eller sådan noget… Iih…

Eftersom den engelske moms er på 17% kan det ikke være moms af fragten, der gør forskellen :slight_smile:

Så forstår jeg det ikke. -surrender

EDIT: Har lige selv regnet det ud… Og det bliver 6,noget. Hmm… Så er det bare mig, der ikke er vant til at det bliver udspecificeret på den måde :tihi: