Indmad

Jeg mener at have læst et eller andet sted, at katte max. måtte få indmad (lever, hjerter osv.) 1-2 gange om ugen. Er det rigtig:?
Vi snakker om rå.

Psst! Hjerter er ikke indmad, men muskelkød :slight_smile:

Hjerter er muskelkød men det er vel også indmad?!

Udover det ved jeg det ikke. Mine får kyllingehjerter når jeg ellrs husker at tø nogen op :pose: Det er ikke for tit…

Nå, men jeg fik aldrig et svar. Haley elsker kviehjerter, hvor tit må hun få det???

Hjerter er ikke indmad, men en muskel som nævnt, så der er ikke noget i vejen for at fodre det ret ofte.
Det eneste skulle da lige være, at muskel heller ikke er fuldfoder i sig selv, og bør afbalanceres med min. calcium.

[QUOTE=pivnu;1050376]Hjerter er ikke indmad, men en muskel som nævnt, så der er ikke noget i vejen for at fodre det ret ofte.
Det eneste skulle da lige være, at muskel heller ikke er fuldfoder i sig selv, og bør afbalanceres med min. calcium.[/QUOTE]

Det vil sige jeg må godt give hende en skive hver dag?. Hun får jo en del andet, ved siden af.

Nu ved jeg ikke så meget om det. Men hvis Pivnu nævner noget med calcium tilskud ifht at de får det meget, så ville jeg måske være lidt varsom, hvis hun er drægtig, da knogler/knoglevæv primært er opbygget af calcium :slight_smile:

Ja, hvis katten er drægtig, så er det nok en overordenligt god ide at tilføre vitaminer/mineraler til rent muskelkød.
Calcium alene kan du købe som et helt rent tilskud (uden D-vit.) på apoteket, og forholdet kan du regne dig frem til ved at slå hjerte op på foodcomp.dk og så sørge for at tilføje så meget calcium, at det i alt er lidt mere end indholdet af fosfor.
Den nok egentlig nemmere måde, er at købe Felini Complete på Zooplus og følge doseringsvejledningen for muskelkød.

Jeg bryder mig ikke om at skulle afgøre, om det er i orden at fodre en ikke-drægtig kat med et stykke hjerte hver uden vitaminer/mineraler… Jeg synes det er så nemt at afjustere, at jeg altså gør det med stort set alt, jeg giver mine katte. Så behøver jeg ikke overveje, eller detalje-beregne deres samlede foder, men VED, at det jeg giver dem, ER i orden.

Hun får bla. RC killingvådkost 2Xdalig og lidt fløde/a38 når hun har lyst. Hjerter er ikke noget hun lever af, bare en stor godbid.