mon ikke du får lov at betale mandag morgen på vej til arbejde
har selv arbejdet på statoil, hvor en mand var kørt fra lyngby uden at betale…
Da politiet fik fat i ham var han nået til til jylland til noget familie tam tam - der blev lavet aftale om at han sku komme ind og betale når han nåede til lyngby igen om mandagen igen - han stod i noget lignede situation (var vist kommet til at ramme “betal i butik”-knappen eller sådan noget i stedet for “betal ved stander”) …
han kom pænt mandag og undskyldte mange gange - og så var den sag ude af verdenen…
Lis - du kan sikkert ikke se noget på din netbank før på mandag…
Og jeg er også gammel tank-passer, og langt de fleste gange klarede vi selv at få betalingen. Vi ringede til politiet med et registreringsnr. og så fik vi en adresse… Så var det bare at finde et tlf. nr. og ringe. Og folk var altid meget taknemmelige for at politoiet ikke var inde over - tror de synes det var frygteligt flovt. 19 ud af 20 gange var det jo en forglemmelse eller fejl at de ikke fik betalt.
Der var dog en lidt sjov episode: Jeg var på arbejde og ind kom en meget flov mand med en betjent på hver side.
Betjent: Nå, hvad skulle du så sige?
Flov mand: Jeg skal betale den benzin, jeg stjal for 14 dage siden.
Betjent: Og hvad hedder det så??
Flov mand: Undskyld…
Både betjentene og jeg havde meget svært ved at holde masken. Efter betalingen kørte de videre til næste tank, hvor han også havde glemt at betale…
[quote=Eva;435580]Hvem kan have Lis et par dage - og hvem kan køre hende videre til Fyn og Jylland?
Jeg kan godt tage Lis nogle dage.
Hun kan bo nede i hytten - hvis hun ikke er for vanskelig.
Vi på Kattegale kan jo rykke hurtigt ud.
Hvem tager Lis’ katte imens :?
Jeg har bil - så jeg henter gerne.
Er der igangsat indsamling til benzin. :?
Det vil jeg sætte pris på; men skal det gå stærkt lægger jeg gerne ud.
Ellers er mit konto.nr. 4411 - 4411 283848.
Skal der sanktioneres en eller anden form for straf p.g.a. snyderiet :?
Hvad med vand + brød i 4 dage…
Nu har jeg ganske vist ikke så megen forstand på de sager (har ikke betalingskort), men hvordan kan tankejeren ringe direkte til dig, hvis han ikke har dine kortoplysninger?
Ergo må kortet da være læst ind :?
[quote=Mega;435614]Nu har jeg ganske vist ikke så megen forstand på de sager (har ikke betalingskort), men hvordan kan tankejeren ringe direkte til dig, hvis han ikke har dine kortoplysninger?
Ergo må kortet da være læst ind :?[/quote]
[quote=Mega;435614]Nu har jeg ganske vist ikke så megen forstand på de sager (har ikke betalingskort), men hvordan kan tankejeren ringe direkte til dig, hvis han ikke har dine kortoplysninger?
Ergo må kortet da være læst ind :?[/quote]
Han har sansynligvis videoovervågning og kunne se bilens nummerplade.
Nu er jeg jo tankpasser også, men vi har altså det der “smarte” betalingssystem, hvor man betaler først. Både kontant og med kort.
Der er en del folk som brokker sig over det, men det er den eneste måde hvorved vi kan sikre os. Og så er der rigtig mange fordele ved det.
Her tænker jeg stjåldne nummerplader, ups’ere og tyveknægtene…
Nu må du ikke slide netbank for meget Lis, men pøj pøj med det.
Ja jeg undrer mig også meget over hvordan det har været muligt at finde frem til dit tlf. nummer
For selv om Lone skriver:
[quote=Lone;435538]
Og jeg er også gammel tank-passer, og langt de fleste gange klarede vi selv at få betalingen. Vi ringede til politiet med et registreringsnr. og så fik vi en adresse… …[/quote]
Så er det altså ikke den gængse fremgangsmåde, da det er imod reglerne, hvis politiet/centralregister for motorkøretøjer på den måde udleverer folks oplysninger ud fra forespørgsel på registreringsnummeret.
I øvrigt hvis der kun er automat på den tank, altså uden mulighed for at betale i butikken, så kan det slet ikke lade sig gøre at tanke medmindre kortet er indlæst og accepteret…eller der er stoppet penge i.
Det lyder meget underligt det du bliver udsat for her…
Jeg føler mig faktisk temmelig utryg ved, at en tilfældig tankpasser kan få oplyst ejers navn blot ved en telefonopringning :S
Troede kun det var politiet, der kunne få kendskab til navn via nummerpladen.