Indvendige eller udvendige sting?

Jeg står og skal have Alma neutraliseret imorgen :S OG jeg ved der har været lidt debat om henholdsvist udvendige sting eller indvendige sting. Jeg ved Lis også har vist billeder af, hvad der kan ske ved indvendige sting -blåblå

Nu er det sådan at jeg ikke vil kunne være der hele tiden til at tjekke om hun slikker i såret, hvad er så at foretrække? Det logiske for mig her, lyder jo som indvendige sting, men vil græde min røv i laser, hvis der sker noget i stil med det Lis viste.

Så hvis I vil fortælle om jeres arfaringer med begge ting :? -thumbs :smiley:
Så kan jeg jo selv give dyrelægen besked på hvad jeg gerne ser

Jeg har prøvet begge dele og jeg vil klart foretrække indvendige.
Min skovpige som blev syet med udvendige var verdens mester i at hive i stingene selv med en krave på fandt hun ud af at bøje nakke så meget at hun kunne nå stingene. Da jeg prøvede at give hende en sok på fandt hun på at trække sin mave over dørkammene og hun sfik flænset sokken i stykker på 1 dag.
De 3 andre (2 gutter og 1 pige) der fik lavet invendige sting var der overhovedet ikke nogle problemer med.

Skovpigen blev neutraliseret ved min egen dyrlæge og de andre 3 ved opdrætters dyrlæge og jeg tror det er forskelligt fra dyrlæge til dyrlæge hvad de bruger/gør.

Min Annabel fik lavet den indvendige udgave, men fik efterfølgende en rigtig slem infektion, netop fordi hun havde slikket, så der var kommet en hel lomme fyldt med bakterier. MEN hun havde heller ikke fået krave på! Kunne du ikke bede om at få en af de bløde kraver, de generer ikke katten så meget som de der “lampeskærme”.

Jeg ville ikke være nervøs ved den indvendige udgave en anden gang - jeg ville bare give hende blød krave på de første dage.

Blød krave, er det den der ligner et lille bildæk :? :slight_smile:

Jeg får normalt mine hunner syet med udvendige sting, da det er det min dyrlæge foretrækker at sy med.

Jeg har endnu til gode at have en kat der piller i sit sår, og hvis de skulle finde på det, så kan man lave en body af f.eks. tubegaze man kan give dem på. Det forhindrer dem i at pille, men tillader at de bevæger sig frit og ikke er generet af kraven.

Der udvises mindre allergisk reaktion med UDVENDIGE sting. Så dem får vi - de udvendige.

Jeg har haft et par stykker der selv er lukket op på de indvendige, det ser sådan ud, fra fredag til lørdag/søndag:

Hjemmegjort Bodystocking:

Bedre end blå krave - der kan sættes en elastik i ribkanten og bindes hvis den glider ned

Lis er det de indvendige der er røget op der eller?

Jeg har rettet - nu mangler der vist ikke noget:-)

Der er lige en ting mere - sterilisering foregår selvfølgelig sterilt. Derfor er der dyrlæger der ikke udleverer antibiotika pr. automatik - da overdrevent brug kan gi’ resistens.

Det er svært at “vælge”, for der er jo gode og dårlige ting ved begge to.
Det kommer jo også an på hvor meget hun bemærker hvad der foregår dernede.

Valget er ikke svært for mig:-)) Udvendige og bodystocking, sådan er det.
Min datter havde en killing der blev steriliseret fredag - lørdag hang alle tarmene ud af hende.
Det gode ved de indvendige er stingene ikke skal tages - men det kan jeg sagtens selv gøre med de udvendige. Har dyrlægerne lidt mistænkt for det er derfor de laver indvendige, de skal ikke buge tid på at tage stingene . Iflg. min dyrlæge er det hurtige at lave de udvendige- det er enkeltsting med knude. Den indvendige syning er een lang tråd det lukkets med eet udvendigt sting, går den op ja så er der åbent.
Det e to forskellige type tråd der syes med - den indvendige tråd (selvopløselig) er der som sagt nogle der er allergiske over for.
Glemte måske lige at sige at hende på billedet skulle der ikke gøres mere ved andet end antibiotika - men der har været dem der var værre og skulle opereres igen.

Sikke nogle historier du har Lis -blåblå Tror det bliver udvendige så.
Tillader bodyen at hun kan komme på toilet, med den på?

Næhh - nærmest en voksdug, og så sidder den nærmest som en kjole ned over kroppen. “Lampeskærmen” sidder ud fra kattens hoved, så katten støder ind i alting - med den bløde falder den allerhøjst i kjolen [smilie=hate-tunz.gif]

Næhh - nærmest en voksdug, og så sidder den nærmest som en kjole ned over kroppen. “Lampeskærmen” sidder ud fra kattens hoved, så katten støder ind i alting - med den bløde falder den allerhøjst i kjolen [smilie=hate-tunz.gif][/quote:3q7daa31]

Er det en man kan købe hos dyrelægen?
Har kun set denne udover skærmen, som jeg bestemt ikke er tilhænger af

http://www.4hotdogs.com/templates/produ … oupGuid=68

De kan både det ene og det andet med body’en på.

Næhh - nærmest en voksdug, og så sidder den nærmest som en kjole ned over kroppen. “Lampeskærmen” sidder ud fra kattens hoved, så katten støder ind i alting - med den bløde falder den allerhøjst i kjolen [smilie=hate-tunz.gif][/quote:3vmgoovi]

Er det en man kan købe hos dyrelægen?
Har kun set denne udover skærmen, som jeg bestemt ikke er tilhænger af

http://www.4hotdogs.com/templates/produ … oupGuid=68[/quote:3vmgoovi]

[smilie=hate-tunz.gif] [smilie=hate-tunz.gif] Det kan jeg godt forstå -høhø -høhø

Den bløde har jeg “fået” hos dyrlægen (Skovlunde-Herlev Dyreklinik), men har også set andre bruge den.

Ja, Charlotte du har “fået” den på Skovlunde for en 40 kr. - Jeg foretække stadig body’en som bliver leveret med hver gang de får en af mine til “snit”. Jeg bruger samme klinik, gad vide om klienter også kan ha’ jubilæum:-))
Det er mere sikkert de ikke hænger i med body’en - også med de ikke kan komme til at slikke.

Tror nu hun vil forbande den body langt pokker i vold… Men bedre end at hun får slikket hul. Køber man det rib de steder hvor man køber stof? Nu er hun jo 4 kg tung, så ribben skal kunne give sig, uden at stramme -høhø

nåh du bruger bare en knæstrømpe -thumbs

Jeps - jeg skrev netop “fået” i gåseøjne, fordi jeg betalte for den. Min Annabel var bare så hundesyg, at jeg ikke hængte mig i om kraven kostede 40 kr. - og jeg synes stadig, at det er de bedste 40 kr., jeg nogensinde har givet ud.

:slight_smile:

…men dermed ikke sagt, at en body ikke også kan være god - den har jeg bare ikke nogen erfaring med (endnu).

Body’en føler jeg er meget mere sikker - kan jo ikke kigge på katten hele tiden.
Meeen, jeg har jo små katte -ved ikke om man kan klemme en voksen MC ned i body’en. Jeg har en gående rundt derhjemme nu - har valgt en hudfarvet da den passer så pænt til hendes pels :stuck_out_tongue:
Body’en accepterer mine nemt - det tager under en time.
Den bløde blå krave skal sidde meget stramt - ellers piller de en af. De kan, hvis de vil, komme til mavsen. Den skal nem’li helst bøjes frem istedet for bagud, altså ligesom hovedet er i en tragt.