Ingen udstilling i dag

Missebarnet er syg. Missebarnet har en åben livmoderbetændelse, og vi tager hende medl til Husum Dyreklinik i morgen mandag :græde: Vi har fået dem anbefalet af opdrætterne til hende og Gakke…

Åh, det er så synd for hende (selvom hun nu på ingen måde er mærket af det, eneste symptom er det snask der kommer ud). Hun er så lille, hun er jo mit lille missebarn, og hvad er nu hendes fremtidsudsigter? Bliver hun helt rask?

:kram:

Stakkels missebarn, godt du får hende til dyrlæge imorgen -kramer

Kan I ikke fortælle mig nogle forløb med lykkelig udgang?
Hvad der blev gjort og hvordan katten kom igennem det?

Jeg er så bekymret for mit lille missebarn og ser på hende konstant for at se om hun stadig er OK. Det er hun heldigvis.

Der er længe til i morgen, hvor vi kan ringe til Husum og få en tid til hende.

Jeg kender til flere der har oplevet livmoderbetændelse på en kat en enkelt gang hvor der ikke har været yderligere komplikationer. Det modsatte kan naturligvis også være tilfældet, men det behøver ikke nødvendigvis være sådan.

Jeg håber hun allerede er i behandling, og at Husum kan tage over i morgen.

Min pige fik livmoderbetændelse da hun var 10 mdr. gammel. Hun kom i behandling samme dag det brød ud og hun har ikke haft noget siden -jegkrydser

Det er nu 2 mdr. og 2 løbetider senere, men hun er nu testet for arvelige sygdomme og skal vaccineres op i næste måned og SÅ skal hun parres :slight_smile:

Så håber jeg bare ikke der er sket nogen skade -jegkrydser

Så pøj pøj med din pige :slight_smile:

Min Fie fik underlivsbetændelse efter første parring. Hun blev sat i behandling (den kører over 3 gange mener jeg), men inden hun fik sidste behandling gik hun i løbetid og blev parret igen. Vi valgte derfor at se tiden an. Hun blev denne gang ikke drægtig, men fik heller ikke underlivsbetændelse.

Efterfølgende løbetid blev hun parret og vi valgte at holde hende på Noroclav de første 3-4 uger af drægtigheden.

Jeg bruger Skovlunde Dyreklinik, der er meget rutinerede i den slags, eftersom de har mange opdrættere.
Men det kan være Husum også har rutinen :slight_smile:

Som Jette håber jeg hun allerede er på antibiotika? Det er vigtigt at sætte hurtigt ind.

Tak for de gode ønsler :slight_smile: De luner.

Hun fik en depotantibiotika i søndags da hun var til læge med hendes blærebetændelse.

Da vi snakkede med Kbh Dyrehospital i går, ville de ikke se på hende pga hun allerede var i antibiotikabehandling, at betændelsen er åben og pga hun er frisk og fræk.

håber hun hurtigt bliver rask igen :kryds:

har selv heldigvis ikke oplevet det med mine katte - men syntes da at kunne huske at have hørt om mange tilfælde hvor det går godt - og hvis hun har det godt er det jo et godt tegn !

Stakkels lille misse-pige. :hjerte: :hjerte:
Godt…at hun skal til dyrlæge i morgen.

Så har Missebarnet været til læge i Husum.

Hun blev scannet og alt så fint ud på trods af livmoderbetændelse. Hun er i behandling med Alizin og skal afsted igen i morgen og på mandag. Hendes prognose er rigtig god :slight_smile:

Da min pige fik livmoderbetændelse efter en parring, valgte jeg at få hende neutraliseret, da hun inden parringen, havde fået kejsersnit med 1 killing som døde efter 1 uge.
Held og lykke med din.
:kryds:

[quote=PiaR;327675]Så har Missebarnet været til læge i Husum.

Hun blev scannet og alt så fint ud på trods af livmoderbetændelse. Hun er i behandling med Alizin og skal afsted igen i morgen og på mandag. Hendes prognose er rigtig god :)[/quote]

vi har været igennem samme forløb med vores celeste og udover vi mangler en løbetid så går alt fint.

Hendes mor havde også samme problem… dog var et kejsersnit som ikke var syet rigtigt sammen indvendigt skylden i at der blev indkapslet betændelse som voksede sig fast som fangearme og faktisk var det et Mirakel at Celeste og hendes søskende kom til.
Mormis er nu kastrat og lever i bedste velgående… (var hendes 2 livmoderbetændelse så vi ville ikke satse mere da hun allerede der var ved og smutte for os med 41,6 i feber)
Jeg takker og tænker tit på Stig Feldballe og hans ord om min pige. “Sikke noget klamphuggeri der er lavet med denne kat… jeg klandrer ellers aldrig en kollega men det her er frygteligt. Hun burde ikke have været i stand til og være drægtig med 7 killinger”
Det var hun men dog overlevede kun 4 stk. (en var kun foster, en var forlænge undervejs ud og en døde 17 dage gammel)