INOMC-syndromet - hvornår er man gået over grænsen?

Vi har ingen børn - og får det heller ikke (helt bevidst valg)
Men vi har fire katte og flere på vej i næste uge :slight_smile:

Så vi er sikkert også skøre…

Jeg mener slet ikke jvf. punkt 2 i det indledende indlæg, at der bør være forskel på antal katte om man er opdrætter eller ej.

Mine betænkeligheder angående kattehold kan jeg se prioriteres i en anden rækkefølge end hovedpartens, der for mig at se først tænker tid og råd…

Det gør jeg ikke, jeg tænker først plads/miljø, og dernæst råd og tid.

Og det er vel ikke nogen hemmelighed for nogen, at jeg faktisk næsten sidestiller kattehold i en lejlighed med 10 kvadratmeter pr kat, som noget lignende burkatteagtige forhold, når tages i betragtning hvor stort et terriotorie en kat ville have, såfremt muligheden forelå

Grænsen er helt sikkert individuel.
For mig handler det ikke om kvm, men om antallet af katte, der skal gå sammen. Både om de trives med hinanden, men også pga risikoen for smitsomme sygdomme.

Jeg har pt 4 voksne på 86 kvm hus og en lille indhegnet have. Det er meget passende for mig, hvis jeg også i periode skal have overskud til at have killinger.

[quote=Felis;363521]
Og det er vel ikke nogen hemmelighed for nogen, at jeg faktisk næsten sidestiller kattehold i en lejlighed med 10 kvadratmeter pr kat, som noget lignende burkatteagtige forhold, når tages i betragtning hvor stort et terriotorie en kat ville have, såfremt muligheden forelå[/quote]

kun næsten???… :what: er du helt sikker?.. tror du virkelig ikke at de med sikkerhed lider overlast ??? :høhø: :høhø: :høhø:

Min kæreste mener, at 3 er rigeligt, så jeg venter lidt med at anskaffe nummer 4 :fløjte:

-LOL-LOL-LOL

[quote=Charlotte Oeh.;363339]Jeg undlader vist helst at diskutere antal katte med andre end kattefolk, fordi
jeg oplever, at folk sådan generelt har den holdning, at alt udover to katte er
mærkeligt.

Dem om det…[/quote]

Jeg har også oplevet, at folk syntes 2 katte var underligt.
Jeg har to katte på ca 100 m2 og kunne da godt tænke mig et par stykker mere og det synes jeg også vi har plads til. Min begrænsning går på penge, for jeg vil kunne passe mine katte med godt foder, dyrlæge osv. selvom jeg f.eks var på dagpenge og havde få penge.

Uh jeg syntes at det er svært at dele op sådan, da der er utrolig mange faktorer der spiller ind :slight_smile:

Flere i min familie undre sig meget over at vi har hele 2 katte på 91 kvm. :uha: - for hvad skal man dog med dem, er én ikke nok?

Og de ryster på hovedet når jeg siger at jeg godt kunne tænke mig 1-2 mere når vi engang flytter til noget andet/større. :uha:

Suk… -surrender

Men jeg eeelsker mine drenge, og har bestemt plads til et par lømler mere i mit hjerte og hjem :wehuu:

Med mindre jeg anskaffer en minibus eller afskaffer manden så er min limit 3. Der skal nemlig være en sikkerheds sele til alle i bilen :slight_smile:

Så kan du da ikke have så meget imod mine indekatte. De har ca 160 m2 at boltre sig på :høhø:

PS. Jeg har glemt at sige, at jeg også har burfisk :cool:

Åh ja… det må jeg også erklære mig skyldig i :tihi:

Jeg må erklære mig enig med de fleste. Nøgleordet må være trivsel.

Kattene skal kunne sammen, og der skal være plads til dem alle (både rent fysisk, men også i overført betydning). Ligeledes skal man have tid til at hygge med dem, pleje dem, ordne bakker og sådan.
Endelig er der det økonomiske aspekt. Her tænker jeg så både på den egentlige “kassebeholdning”, samt prioriteringen. Er man skidt ved tanken om at smide 1000 kr ved dyrlægen, fordi man hellere selv vil have tøj/elektronik/eller noget andet?

Så for nogle er grænsen måske 2, hos andre er den 25. :slight_smile:

Jeg ved at der er flere der synes det er skrækkeligt at jeg overhovedet har én kat på 40 m2 - og så 3!?! -what
Men det er min beslutning, og jeg synes at “flokken” er harmonisk. :slight_smile:

Jeg er så enig Tea, trivsel er også kodeordet her :slight_smile:

Selvfølgelig skal penge, tid og overskud være i orden, men derudover er det mine katte der bestemmer hvor mange de skal være.

[quote=Lunica;363578]Jeg er så enig Tea, trivsel er også kodeordet her :slight_smile:

Selvfølgelig skal penge, tid og overskud være i orden, men derudover er det mine katte der bestemmer hvor mange de skal være.[/quote]
Godt beskrevet! :tak:

Hvis mine katte var anderledes, primært mere aktive, så ville jeg ikke kunne have 3 i en så lille lejlighed.

6 styk men hellere 4 - årsagen er, at mine er indekatte og jeg ønsker samvær, træning og aktivering til alle plus et liv ved siden af.

MVH

[quote=DK Thomani;363499]Den holder ikke :slight_smile: Jeg er bestemt en crazy catlady, hvis du spørger det meste af min familie, og jeg har mand og 3 børn :wink:

Min svoger mobber endda min mand, fordi han mener at jeg “plager” Thomas til at sige ja til de katte jeg køber/beholder, og han synes Thomas er en vatnisse fordi han ikke siger nej. :doh: Thomas er desværre ikke så god til at sige fra, og fortælle min svoger at der altså ikke kommer katte ind i huset, medmindre vi er enige, og at der altså ingen plageri er involveret.

Gæster spørger altid hvor mange katte vi har, og når jeg svarer 5, så ryger underkæben altid ned og rasler et sted i gulvhøjde.

Jeg synes ikke det er mange katte, for de fylder ikke vildt i vores 100 kvm hus/300 kvm indhegnede have. Vi har 2 gulv til loft kradsetræer i stuen, men det er hjørne træer, som ikke er så brede, og så har vi har også et stående på terrassen, og kattene elsker dem alle.

Jeg ved ikke hvor mange der vil være grænsen herhjemme, men så længe kattene trives indbyrdes og økonomien holder til både foder, årlige tjek og uforudsete udgifter, så er jeg glad.

Vi har lige nu 3 fertile piger, en fertil han (som snart bliver kastreret) og en kastrat, og de trives alle fint med hinanden (og vores hund).[/quote]

Jeg siger bare hvad jeg har hørt folk betegne en typisk “crazy catlady” for at være. Siger bestemt ikke at jeg er enige med dem :slight_smile:

[quote=PiaR;363519]Vi har ingen børn - og får det heller ikke (helt bevidst valg)
Men vi har fire katte og flere på vej i næste uge :slight_smile:

Så vi er sikkert også skøre…[/quote]

Se overstående :slight_smile:

[quote=Maria-Amalie;363608]Jeg siger bare hvad jeg har hørt folk betegne en typisk “crazy catlady” for at være. Siger bestemt ikke at jeg er enige med dem :slight_smile:

Se overstående :)[/quote]
Jeg er enig i dine betragtninger. Som jeg oplever det, får man hurtigere stemplet som single. (Og ikke dermed sagt, at man ikke kan få det, selvom man har mand og/eller børn)
Med “kun” tre katte, har jeg venner og familie, som nærmest frygter for min fremtid. -what Hvordan skal jeg nogensinde finde en kæreste med så mange katte!?! … :klapper:

[quote=Tea;363614]Jeg er enig i dine betragtninger. Som jeg oplever det, får man hurtigere stemplet som single. (Og ikke dermed sagt, at man ikke kan få det, selvom man har mand og/eller børn)
Med “kun” tre katte, har jeg venner og familie, som nærmest frygter for min fremtid. -what Hvordan skal jeg nogensinde finde en kæreste med så mange katte!?! … :klapper:[/quote]

:klapper::klapper:

Nu anskaffer jeg mig jo snart min første kat, og er single… Tror muligvis også min familie er ved at være bekymret fordi jeg har været single i 3 år snart… Dog ikke min mor… Hun ved hvor meget jeg elsker dyr… Så hun griner af familien, når de bekymret spørger indtil om jeg dog ikke snart skal ha en kæreste :klapper:

Tro mig Tea - det er INTET problem :slight_smile: