Inspiration og hjælp til løbegård!

Ok, lyder billigt synes jeg, i forhold til hvad jeg har set ind til videre. :slight_smile:

Men tak for svarene, der kommer helt sikkert flere. :ups:

Er der nogle som har kendskab til elhegn som kører på solceller?

Er noget jeg overvejer, men ved ikke om det er så meget smarter end alm. elhegn som kører på strøm.

Nogle som ved hvor meget de ca. bruger i størm på deres elhegn?

[quote=Kimilla;132550]Ok, lyder billigt synes jeg, i forhold til hvad jeg har set ind til videre. :slight_smile:

Men tak for svarene, der kommer helt sikkert flere. :ups:[/quote]

Du skal være velkommen. Vi købte det hos Miljøfoder, men det er vist ikke landsdækkende. Det er sådan et sted, som handler mest med ting til hest og får og den slags - ikke så meget til de mindre husdyr.

Vi har ikke kunnet mærke nogen forandring på el-regningen, efter vi satte elhegnet op.

[quote=May-Britt S;132591]Du skal være velkommen. Vi købte det hos Miljøfoder, men det er vist ikke landsdækkende. Det er sådan et sted, som handler mest med ting til hest og får og den slags - ikke så meget til de mindre husdyr.

Vi har ikke kunnet mærke nogen forandring på el-regningen, efter vi satte elhegnet op.[/quote]

Tusinde tak for svaret - Nu kender jeg ikke til hvor meget strøm sådan et elhegn sluger, men jeg kunne ellers forestille mig at det tog sin bid.

Men tak for hjælen ind til videre. :slight_smile:

Det er nu ikke nogen specielt stor strømstyrke, der går igennem sådan et hegn - jeg ville da nødig skulle læse en bog om aftenen ved det lys, den styrke kunne generere :stuck_out_tongue:

husk så lige på inden i sætter strøm på hegnet at der er en lovgivning vedr dette, hvor langt hegnet skal stå fra skellet,stier ,fortove og veje og i hvilken min højde osv osv.
dette nævner jeg kun for at i evt ikke kommer i konflikt med loven

[quote=Johnny;132851]husk så lige på inden i sætter strøm på hegnet at der er en lovgivning vedr dette, hvor langt hegnet skal stå fra skellet,stier ,fortove og veje og i hvilken min højde osv osv.
dette nævner jeg kun for at i evt ikke kommer i konflikt med loven[/quote]

Tusinde tak for rigtig vigtig info - Ved du hvor jeg kan finde disse svar henne af? :slight_smile:

Ok, ja jeg regnede heller ikke med det slugte hele byens strøm, men så alligevel måtte den da tage en del tænkte jeg. :slight_smile:

Tror nok det bare bliver et alm. elhegn tror jeg, i stedet for solcelle drevet. =)

Så er jeg her lige med endnu et spørgsmål.

Hvor langt er der mellem hver stolpe hos jer?

[quote=Kimilla;133026]Så er jeg her lige med endnu et spørgsmål.

Hvor langt er der mellem hver stolpe hos jer?[/quote]

Jeg tror, der er 2,5 - 3 m. mellem stolperne hos os.

Tak for svaret. :slight_smile:

[quote=Kimilla;133026]Så er jeg her lige med endnu et spørgsmål.

Hvor langt er der mellem hver stolpe hos jer?[/quote]

Vi har sat stolperne op med ca. 2 m mellem.

Kanon, tak for svaret! :slight_smile:

Hiver lige denne lidt op igen. :tihi:

Sidder og kigger rundt omkring, i min søgen på hegnet. Skal lige tjekke lidt priser osv.

Men har andre goed idéer eller råd, så skriv endelig!! :smiley:

[QUOTE=Johnny;132851]husk så lige på inden i sætter strøm på hegnet at der er en lovgivning vedr dette, hvor langt hegnet skal stå fra skellet,stier ,fortove og veje og i hvilken min højde osv osv.
dette nævner jeg kun for at i evt ikke kommer i konflikt med loven[/QUOTE]

Lovgivningen siger bare, at hvis det er ud mod offentlig vej, skal der et skilt på, at der er strøm i hegnet :slight_smile:

Jeg satte hegn op for et år siden med strøm på toppen.
Det du skal tænke på, når du sætter op er, at det skal ikke bare holde dine katte inde, men også holde andre katte ude - og det synes jeg egentlig er det største problem.

Du skal være velkommen til at komme forbi ved lejlighed og se, hvordan jeg har gjort det - jeg bor på Amager :slight_smile:

[quote=Vivi_Fletcher;138805]Lovgivningen siger bare, at hvis det er ud mod offentlig vej, skal der et skilt på, at der er strøm i hegnet :slight_smile:

Jeg satte hegn op for et år siden med strøm på toppen.
Det du skal tænke på, når du sætter op er, at det skal ikke bare holde dine katte inde, men også holde andre katte ude - og det synes jeg egentlig er det største problem.

Du skal være velkommen til at komme forbi ved lejlighed og se, hvordan jeg har gjort det - jeg bor på Amager :)[/quote]

Tusinde mange tak for information! :smiley:

Heldigvis skal vi ikke have hegn ud mod offentlig vej, kun mod naboer og genboen. - Så håber ikke der bliver problemer ud af det. :slight_smile:

Du skal ikke sige 2 gange at jeg er velkommen til at kigge forbi, for så står jeg der helt sikkert en dag og tager imod dit tilbud med åbne arme! :thumbup:

Lige endnu et spørgsmål.

Jer som har hegn skråt ind i toppen, hvor langt går det ud sådan ca.?

[QUOTE=Kimilla;138886]
Du skal ikke sige 2 gange at jeg er velkommen til at kigge forbi, for så står jeg der helt sikkert en dag og tager imod dit tilbud med åbne arme! :thumbup:[/QUOTE]

Bare du lige giver besked før du kommer :wink:

[quote=Kimilla;153836]Lige endnu et spørgsmål.

Jer som har hegn skråt ind i toppen, hvor langt går det ud sådan ca.?[/quote]
Vores udhæng går vinkelret på selve hegnet og er ca 30 cm. Ingen af vores katte har forsøgt sig med at komme forbi det - det er i hvert fald ikke lykkedes dem :stuck_out_tongue:

Det eneste jeg ville være bange for med udhæng, er at det ikke forhindrer katte i at komme udefra og ind i haven.