Inspiration til stamnavn

Ja, jeg ved godt hvilket navn jeg allerhelst vil have som opdrætternavn

Men hvordan filan finder jeg de to næste som jeg skal sende med ind?
Kan slet ikke komme på noget relevant lige nu…

Hva med en ordleg af forbogstaverne i dit fornavn og efternavn? Og et eventuelt mellemnavn.

Det er en god idé, men jeg hedder Eva Køhler - og try as i might, så har jeg altså endnu ikke kunnet komme op med noget der, som ikke lyder dumt :frowning: mellemnavn har jeg ikke noget af…
Overvejer noget med Mea’ navn, men mea culpa er jo allerede taget, så jeg er i tvivl om det kommer til at ligne deres for meget…

Hmm… Ever Mea måske?

Eva Køhler Mea

Jaeh, det er bare ikke noget jeg har lyst til at skulle have som stamnavn for evigt

og det der med at tage et ord der betyder noget for en bare på et andet sprog - den synes jeg er svær, for udover dansk og engelsk er der ikke nogen sprog der siger mig noget specielt…

Tjah, jeg kan godt se det er svært…

KøhlerKats, CoolCats, KøhlerCoons, EvaKatte… KøhlerFigurer :tihi:

Mea Eva

Eva Mea

Evamea

Meaeva

M&M-mor
Hihi, den sidste er sjov…

Nu skal jeg ikke opdrætte coon’er, så det er nok lidt dumt :wink: derudover synes jeg også man begrænser sig selv meget ved at hedde noget med et race-navn i :slight_smile: tænk hvis jeg om 10 år vil opdrætte en anden eller en til race…

Køhler kats har jeg overvejet, det er en ok 2. mulighed :slight_smile:

Rikke - Tak for forslagene, der er bare intet af det jeg synes lige er mig :slight_smile:

Nu sad jeg så alligevel og kiggede på afrikanske navne, denne her kunne du IFÈ: African Yoruba name meaning “love.”. Mit kælenavn som yngre var nemlig Eife (sådan stavede jeg det) og det minder Ifé jo lidt om det…

Con Amore (med kærlighed) eller Coon Amore…

[quote=Eva K;231373]M&M-mor
Hihi, den sidste er sjov…

Nu skal jeg ikke opdrætte coon’er, så det er nok lidt dumt :wink: derudover synes jeg også man begrænser sig selv meget ved at hedde noget med et race-navn i :slight_smile: tænk hvis jeg om 10 år vil opdrætte en anden eller en til race…

Køhler kats har jeg overvejet, det er en ok 2. mulighed :slight_smile:

Rikke - Tak for forslagene, der er bare intet af det jeg synes lige er mig :slight_smile:

Nu sad jeg så alligevel og kiggede på afrikanske navne, denne her kunne du IFÈ: African Yoruba name meaning “love.”. Mit kælenavn som yngre var nemlig Eife (sådan stavede jeg det) og det minder Ifé jo lidt om det…[/quote]

Hov, jeg troede det var cooner, ellers kan jeg godt se, det virker dumt med et coon-navn :smiley:

Carpe Diem
Felidae
Evas Felidae/EvaFelidae
E-Cats/e-c@ts

Jeg ville nok aldrig vælge et navn med Æ, Ø eller Å i. Så skal ens hjemmeside staves ae, oe eller aa, det synes jeg er så ærgeligt.

Jeg ville heller aldrig vælge noget med en race i, hvis man nu en dag skifter mening.

Det er f. eks ret morsomt at være på udstilling og læse bag på et par udstilleres skjorter: “Sea Coon’s Ocicat’s” :tihi:

Con amore og carpe diem er helt sikkert taget (har også lige tjekket)
men ellers så er det på fransk og det er ikke liiige et sprog for mig.

Annie - Det med ø har lææææææænge været en overvejelse for mig, men jeg er kommet frem til at jeg er ligeglad med at det er upraktisk. Det er det jeg vil, ø eller ej… så må jeg bare finde mig i at man ikke kan få det på hjemmesiden…

[quote=Eva K;231378]Con amore og carpe diem er helt sikkert taget (har også lige tjekket)
men ellers så er det på fransk og det er ikke liiige et sprog for mig.[/quote]

Også latin, tror jeg nok… :slight_smile:

Tror jeg overvejer Eife eller Evea som 3. prioritet, det er begge kælenavne jeg havde som yngre…

nårh ja :ups: :tihi:

Begge dele lyder flot, særligt det første, men endelsen på det sidste passer jo sammen med artsnavnet for kattefamilien Felidae, EveaFelidae

Pérola (perle på portugisk, flot ord syns jeg :))
Poltergiest?? (Inspireret af Kamikaze… )

Jaeh, altså det ene er jo ea og det andet ae? :slight_smile:

Ja, men udtalen lyder faktisk godt - med ea og ae :slight_smile:
Nej, jeg skal nok lade være med at brainstorme mere… kan bare så godt li’ sådan noget med ord og navne :slight_smile: