[quote=Felis;266611]Jeg mener nu, at der ikke nødvendigvis behøver være noget uldent ved en kat uden stamtavle.
Nu er det så let at sige, at en tavle maks. koster 200 kroner, men det forudsætter jo samtidigt, at personen med kattene er registreret opdrætter.
Ikke at argumenterne ubetingede er positive, men der kan jo være masser af argumenter for, at folk ikke vil være registrerede med et opdræt.
men det afholder jo ikke fra, at de evt. kan have købt nogen dyr med stamtavle på, som de så avler på.
Det er jo langt fra alle, der er så meget fremme i skoene med lukkede tavler, avlsforbud, tidlig neutralisering o.s.v.[/quote]
Ja, jeg tager den lige i en ny tråd for ikke at fortsætte den anden.
Men Felis skriver, at der kan være masser af grunde til ikke at være registreret opdrætter - hvilke grunde? For jeg kan da absolut ikke se nogen GODE grunde til at opdrætte uden at være registreret? Tværtimod kan jeg kun se gode grunde til at være registreret.
Men fortæl mig lige, hvorfor man skulle vælge at opdrætte uden at være registreret, for jeg vil da gerne høre de gode grunde.
Tja som jeg tænker det, er der da en vældig god grund til IKKE at opdrætte som registreret, såfremt det forslag omkring kattehold, bliver vedtaget.
Det retter sig, som jeg læser det, kun mod registrerede opdrættere.
[quote=Mig og Mille T;267681]Tja som jeg tænker det, er der da en vældig god grund til IKKE at opdrætte som registreret, såfremt det forslag omkring kattehold, bliver vedtaget.
Det retter sig, som jeg læser det, kun mod registrerede opdrættere.[/quote]
Det forslag retter sig faktisk mod alle som har et kattehold faktisk, for den er også rettet mod internaterne og de opdrætter jo ikke men formidler hvilket en opdrætter - registereret eller ej, jo også gør
Som jeg læser forslaget, er det kun de registrerede opdrættere som kan/skal efterleve det.
Deraf min konklussion om ikke at være registreret.
Ikke registreret er i mine øjne lig med ikke at blive kontrolleret jfr forslaget, og dermed ikke oplysninger omkring antal solgte katte mv.
[quote=Mig og Mille T;267691]Som jeg læser forslaget, er det kun de registrerede opdrættere som kan/skal efterleve det.
Deraf min konklussion om ikke at være registreret.
Ikke registreret er i mine øjne lig med ikke at blive kontrolleret jfr forslaget, og dermed ikke oplysninger omkring antal solgte katte mv.[/quote]
Alle med 3 fertile hunkatte og med 3 kuld og derover om året er omfattet bekendtgørelsen, registreret opdrætter elle ej. Som bekendgørelsen er nu skal FD ikke oplyse, men os selv.
[quote=Mig og Mille T;267707]Men hvor mange tror du vil falde fra som registrerede opdrættere hvis bekendtgørelsen bliver vedtaget??
hvem skal så indberette??
Jeg tror ikke på at der er ret mange, registreret elelr ej der indberetter.[/quote]
Der er da mange, ingen tvivl om det. Der er forhåbentlig også mange BYB´er der falder fra.
Hvem der skal inberette ? Os selv og så dem der stikker andre
[quote=Mig og Mille T;267707]Men hvor mange tror du vil falde fra som registrerede opdrættere hvis bekendtgørelsen bliver vedtaget??
hvem skal så indberette??
Jeg tror ikke på at der er ret mange, registreret elelr ej der indberetter.[/quote]
Jeg kan så kun svarer for mig selv
Jeg vil ikke falde fra som reg. opdrætter som sådan, jeg vil stoppe mit opdræt så fremt jeg ikke kan leve op til bekendtgørelsens krav pga. mine boligforhold fx.
For mig kan der overhovedet ikke komme på tale at opdrætte som ikke registereret pga. en bekendtgørelse, og det er min personlige holdning.
Kan jeg derimod leve op til en bekendtgørelses krav så indberetter jeg gerne til dem som skal kontrollere at jeg nu også overholder kravene.
Kan godt være at der er et ordsprog der siger at love er til for at blive brudt, men omvendt er love også lavet for at blive overholdt og for at sikre at vi alle er lige og dermed har ens retningslinier at vedkende os.
At bekendtgørelsens nuværende udformning ikke er hensigtsmæssig over for reg. opdrættere ja det er i øjeblikket det springende punkt hvor vi sætter vores lid til at vores klubber forhåbeligt kan få Justitsministeret til at lytte således at vi ikke kommer i samme boks som internaterne …intet er på forhånd afgjort
Alice, det er ikke kun antallet af kuld der afgør om man er erhvervsopdrætter men også antallet af avlskatte (og her tælles kastrater vist nok med, har ikke helt fået opklaret den del endnu )
Jeg syntes at kende til en del der vil falde ind under forslaget.
Der er nok også mange der måske det ene år få 1 kuld og det næste år 3 og så fanger bordet jo, selvom man måske kun får 2 kuld igen året efter :). Så ved jeg ikke lige om man så skal indberette erhverv det år man har 3 kuld og så slette sig året efter man kun har 2 .
Det kunne blive sjovt
[quote=Vivi_Fletcher;267727]Ifølge forslaget er det kun fertile hunner, der tæller med.
Du kan have 100 kastrater og fertile hanner, uden at være omfattet.[/quote]
Se det er sq der guldgruben ligger :høhø:
Vi skal bare gøre det i fertile hanner og så sælge parringer på stribe
Så tjener vi penge og er ikke omfattet forslaget