Internet problemer

Nu er den gal igen med mit internet :(Jeg havde jo problemer med netforbindelsen for ca. én måned siden, hvilket endte med, at jeg fik en ny router … den blev installeret d. 15 august og har virket upåklageligt, indtil i torsdags.Der var internet, da jeg stod op og til engang over middag … jeg var i gang med noget havearbejde, men da jeg holdt pause og ville kigge lidt rundt på nettet, var der ingen forbindelse og den er ikke set siden :argh:Jeg er kunde hos Fullrate og dem har jeg selvfølgelig skrevet til (jeg har kun en taletids mobil og den er simpelthen for dyr at bruge til samtaler med support :surrender1:) … de er tunge at danse med pr. mail og læser ikke det jeg skriver, men sender standardmails med løsningsforslag som jeg allerede i min første mail fortalte, at jeg selvfølgelig havde afprøvet (som f.eks. at nulstille routeren … det har jeg gjort så mange gange, at reset-knappen snart er slidt op :argh:) :venter:Både dengang i august og denne gang, er problemet opstået uden at jeg har pillet ved noget … det har virket det ene øjeblik og det næste, er det væk :?DSL-lampen blinker, d.v.s. at den falder ud, kommer ind igen, hvor den blinker, indtil næste gang den falder ud … osv. …Lampen for internet lyser selvfølgelig ikke (og heller ikke phone), men ellers lyser de andre lamper som de skal.Jeg er jo bange for, at siden det er to forskellige routere, der med én måneds mellemrum tér sig på den måde, at der måske er noget galt her i huset hos mig :SNogen der kunne forestille sig, hvad der kan være galt?Lige nu bruger jeg et mobilt bredbånd, der virker som vinden den blæser, på min lille netbook, hvor en del af tastaturet tilsyneladende er gået i stykker … jeg har været nødt til at have to vinduer åbne for at skrive det her, for jeg skal kopiere en del bogstaver, tal og tegn fra andres indlæg … det er godt nok op ad bakke :argh:

Vi har også haft store problemer med internet, over tlg nette kan vi kun få en fortidshastighed, der køre som vinde blæser, vi var så heldige at kunne få skyline og da lukkede gik vi over til Call me/Telia mobil internet.

I dag køre vores internet over min mobil regning gennem Call me, jeg har et ekstra simkort, der sidder i en router, det køre fantastisk. jeg har 4 timers tale og 40gb data for 198 kr pr måned

Vi havde problemer med vores internet for noget tid siden. Vi bruger YouSee, som TDC nu insisterer på at hedde, og det er en erhvervsforbindelse (min skole betaler), hvilket betyder at servicen nok er noget bedre end den ellers ville være. Men de endte med at fortælle os at forbindelsen hertil (vi bor jo laaaangt ude på landet) var overbelastet, så de derfor havde sat hastigheden ned, og at det nok ikke kunne blive så meget bedre. Og du bor jo længere ude, så måske det er det samme problem :?. Hos os startede det også med at routeren gav problemer og skulle nulstilles, men YouSee gjorde altså også et eller andet centralt fra.

Har du prøvet at ringe til Fullrate? Eller har de evt. en chat? Det, du i første omgang vel har brug for, er at få svar på, hvordan du finder ud af, om det er din forbindelse, om det er routeren, eller om det er din computer. Det har du sikkert spurgt om, men hvis du har fat i en levende person, kan du måske nemmere fastholde dem, indtil du har fået et brugbartsvar?

på din proceslinie er der et ikon for internetadgang…højreklik på det og vælg fejlfinding

Fullrate servicerer ikke sine kunder i weekenden, så der er ikke mulighed for at komme i kontakt med nogen før i morgen … og de har ikke en chat, så vidt jeg kan se :frowning:
De kører muligvis på Yousee-nettet her … jeg lander i hvert fald på deres side, når jeg søger på driftsinformation hos Fullrate.
Jeg har selvfølgelig kørt fejlfinding flere gange, men ‘‘Problemet blev ikke identificeret under fejlfindingen’’ … så det er ingen hjælp.

Så er der liv i internettet igen, sådan da … hastigheden er dog ikke noget at råbe HURRA for :surrender1:
Jeg prøvede at ringe til Fullrate et par gange i formiddags, første gang var jeg nr. 21 i køen, 2. gang nr. 19 … opgav begge gange, da jeg jo betaler minutpris på min mobil :blegne:
Prøvede så igen ved 14-tiden, hvor jeg var nr. 8 i køen og det gik faktisk forholdsvis hurtigt med at få en medarbejder i røret :ok:
Han fik til sidst liv i routeren (med nedsat hastighed), men da der ikke er andet end en måned siden jeg sidst havde problemer, er der bestillt en tekniker til i morgen … det bliver spændende, om h*n finder en fejl et sted.

Godt, du kom igennem, og at de tog problemet alvorligt. Jeg håber, de finder ud af noget.

Jeg havde fået en teknikertid ml. 07:30 og 16, så måtte tidligt op, selv om jeg forventede han først var her kl. 15:55 …
Klokken 09:15 ringer han (hvor jeg selvfølgelig er på wc og kan ikke tage telefonen) og lægger en besked om, at han er hos mig om en halv time … jeg får travlt med at svinge rundt med støvsugeren, for at han ikke skal blive kvalt i kattehår
Så går der 40 minutter, hvor han ringer igen … han har ordnet problemet i centralen (skiftet nogle ledninger), så han kommer ikke her ud alligevel … :venter:
Nåh, men bare l*rtet virker …

Jamen, gør det så det?

Yes! (indtil videre …) :yatta:

Jeg har tjekket anmeldelser af fullrate da jeg ville skifte internet og det jeg så var nok til at jeg fortrød. Jeg holder mig til waoo.